3 στις 4 ασφαλιστικές έχουν ανιχνεύσει περίπτωση απάτης

3 στις 4 ασφαλιστικές έχουν ανιχνεύσει περίπτωση απάτης

1' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η εικονική ζημιά και η υπερκοστολόγηση του ποσού αποζημίωσης είναι οι πιο συνηθισμένες μορφές απάτης στις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες σε ποσοστό 75% έχουν εντοπίσει παρόμοιες περιπτώσεις απάτης, χωρίς ωστόσο να μπορούν να τις τεκμηριώσουν. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Deloitte για την πρόληψη της απάτης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, στην οποία συμμετείχαν 51 ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, οι περισσότερες ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες διαθέτουν κώδικα δεοντολογίας και πολιτικές στις οποίες ορίζεται επαρκώς η έννοια της απάτης.

Εντούτοις, το 75% των ασφαλιστικών εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα έχει ανιχνεύσει περιπτώσεις απάτης, τις οποίες, όμως, δεν μπορεί να τεκμηριώσει. Οι πιο συνήθεις μορφές απάτης που παρατηρούνται στην ασφαλιστική αγορά είναι η εικονική ζημιά και η υπερκοστολόγηση του ποσού αποζημίωσης. Τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της απάτης είναι ο έλεγχος και πιο συγκεκριμένα η ύπαρξη κατάλληλων και σωστά σχεδιασμένων δικλίδων ασφαλείας, καθώς και η συνεχής εκπαίδευση των υπαλλήλων. Για τη διαχείριση του κινδύνου της απάτης προαπαιτούμενη είναι μια σειρά από δραστηριότητες ελέγχου, οι οποίες περιλαμβάνουν εκτός των άλλων τη συνεχή αξιολόγηση του κινδύνου, τη δημιουργία περιβάλλοντος κατά της απάτης, την επικοινωνία και την ανταλλαγή πληροφοριών, τον σχεδιασμό και τη βελτίωση των διαδικασιών και των δικλίδων ασφαλείας.

Σύμφωνα με την κ. Δέσποινα Ξενάκη, insurance leader της Deloitte Ελλάδος, «οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τον κίνδυνο της απάτης με την ενδυνάμωση του εσωτερικού ελέγχου, με την αξιοποίηση μηχανογραφικών εργαλείων ανάλυσης δεδομένων (Data Analytics), ώστε έγκαιρα να προλάβουν περιπτώσεις απάτης και να εφαρμόσουν αποτελεσματικές δικλίδες ελέγχου, ελαχιστοποιώντας έτσι την έκθεσή τους στον λειτουργικό κίνδυνο με τα σχετικά οικονομικά κόστη». Επιπλέον οφείλουν να χαράσσουν πολιτικές, μέσω των οποίων θα ορίζονται αναλυτικά οι εσωτερικές διαδικασίες αναφοράς ύποπτων περιπτώσεων απάτης από τους υπαλλήλους προς τα αρμόδια τμήματα. Τέλος, σε περιπτώσεις απάτης, θα ήταν ωφέλιμο να λαμβάνουν μέτρα περιορισμού της έκθεσης της εταιρείας στον κίνδυνο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή