ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σύντομα (29/7/14)

syntoma-29-7-14-2037321

Καθίζηση των ελληνικών εξαγωγών χάλυβα το α΄ 5μηνο

Διευρύνεται η καθίζηση των ελληνικών εξαγωγών χάλυβα το πρώτο πεντάμηνο του 2014 σε σύγκριση με τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού Νότου. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την ευρωπαϊκή ένωση χάλυβα Eurofer, τη Eurostat, αλλά και την Ενωση Χαλυβουργιών Ελλάδος, οι μέσες μηνιαίες εξαγωγές των ελληνικών επιχειρήσεων υποχώρησαν στις 12,5 χιλιάδες τόνους, σηματοδοτώντας την περαιτέρω υποχώρηση των πωλήσεων στη κύρια αγορά απορρόφησης της ελληνικής παραγωγής.

Σημειώνεται ότι το ίδιο επίμαχο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2014 οι εξαγωγές των Ισπανίας – Ιταλίας – Πορτογαλίας προς την Αλγερία σημείωσαν αύξηση 20,5%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, ενώ το σύνολο των εξαγωγών της Ε.Ε.-«28» προς την Αλγερία αυξήθηκε κατά 7,5%. Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι το 2011 οι ελληνικές εξαγωγές αποτελούσαν το 19,2% των συνολικών εξαγωγών των τεσσάρων χωρών (Ελλάδας, Ισπανίας, Ιταλίας και Πορτογαλίας) προς την Αλγερία, ενώ το ποσοστό αυτό υποχώρησε στο 3,5% το 5μηνο Ιανουαρίου-Μαΐου 2014.

Στο 10% η εκτιμώμενη αύξηση του κύκλου εργασιών για ΟΛΘ

Αύξηση της τάξεως του 10% αναμένεται να καταγράψει ο κύκλος εργασιών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η θετική αυτή εκτίμηση προκύπτει από τη σημαντική βελτίωση της δραστηριότητας διακίνησης φορτίων από την αρχή του έτους. Οπως ανακοίνωσε χθες η διοίκηση του ΟΛΘ, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο διακινήθηκαν 110.740 εμπορευματοκιβώτια από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, συνολικού όγκου 161.640 TEUs, καταγράφοντας αυξήσεις κατά 13% και 12,63% αντίστοιχα. Επιπλέον, στο συμβατικό λιμάνι, η διακίνηση φορτίων ανήλθε στα 2,2 εκατ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 2,24%, σε σχέση με τα 2,16 εκατ. τόνους φορτίων που είχαν διακινηθεί από το λιμάνι το πρώτο εξάμηνο του 2013. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, σημαντικό ρόλο στην άνοδο των διακινούμενων φορτίων έχει διαδραματίσει η έναρξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα Σκόπια και το Βελιγράδι, ενώ αναμένεται σε λίγες εβδομάδες και η σύνδεση με τη Σόφια της Βουλγαρίας, κίνηση που θα προσελκύσει ακόμη περισσότερα φορτία.

Νέος πρόεδρος διοίκησης στη Lidl Hellas αναλαμβάνει από την 1η Οκτωβρίου 2014 ο κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης.

O κ. Ανδρεανίδης, μέχρι τώρα υπεύθυνος σε διάφορες διευθυντικές θέσεις στη Lidl, είναι ένα έμπειρο στέλεχος, εξειδικευμένος σε θέματα εμπορίου και γνώστης της ελληνικής αγοράς. Για πολλά χρόνια, ανάμεσα σε άλλες θέσεις, διετέλεσε Διευθυντής Περιφέρειας της Lidl Hellas.

Με τον ορισμό ενός έμπειρου γνώστη του κλάδου, η Lidl διασφαλίζει ότι η εταιρεία θα συνεχίσει και μελλοντικά την επιτυχημένη πορεία της, η οποία ακολουθήθηκε υπό την προεδρία του κ. Γκέοργκ Κρολ και θα εξασφαλιστεί η επιτυχής της ανάπτυξη.

Ο κ. Ανδρεανίδης αντικαθιστά τον κ. Γκέοργκ Κρολ, ο οποίος θα αναλάβει καθήκοντα προέδρου διοίκησης στη Lidl Ελβετίας.

Σε λειτουργία το Caramel Boutique

Εναρξη λειτουργίας έκανε το νέο ξενοδοχείο Caramel Boutique Resort του ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη-Grecotel στο Ρέθυμνο Κρήτης. Η νέα ξενοδοχειακή μονάδα διαθέτει 70 πολυτελείς σουίτες και δύο βίλες, με τις πιο μεγάλες να έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν έως και 10 άτομα. Να σημειωθεί ότι στο Ρέθυμνο τη φετινή σεζόν λειτούργησε με τη νέα του επωνυμία άλλο ένα συγκρότημα του ξενοδοχειακού ομίλου, το White Palace Grecotel. Πρόκειται για το πρώην El Greco το οποίο μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος εκσυγχρονισμού και την επαναλειτουργία του διαθέτει, πλέον, 166 δωμάτια, 65 μπανγκαλόους και 33 σουίτες.

Στα 6,2 εκατ. τα κέρδη της Sabo το 2013

Με θεαματική αύξηση της κερδοφορίας της έκλεισε το 2013 για τη Sabo, η οποία δραστηριοποιείται στη σχεδίαση, κατασκευή και εμπορία ολοκληρωμένων βιομηχανικών εγκαταστάσεων καθώς και στην εμπορία ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, για μια ευρεία γκάμα εφαρμογών. Ειδικότερα, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στη χρήση 2013 σε 6,2 εκατ. ευρώ έναντι 1,2 εκατ. ευρώ το 2012. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 40 εκατ. ευρώ σημειώνοντας οριακή πτώση της τάξης του 1,85% σε σύγκριση με το 2012. Σημειώνεται ότι το 97,5% των συνολικών πωλήσεων της Sabo το 2013 προήλθε από εκτός Ελλάδος αγορές, αναλογία η οποία είναι αυξημένη κατά 26,47% σε σχέση με το 2012. Βασικός πυλώνας της στρατηγικής είναι η επέκταση και εδραίωση της εταιρείας σε νέες αγορές της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής, στις οποίες διαφαίνονται σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές.