Στα 39,4 εκατ. ευρώ οι ζημίες το α΄ εξάμηνο για τη Frigoglass

Στα 39,4 εκατ. ευρώ οι ζημίες το α΄ εξάμηνο για τη Frigoglass

1' 34" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με μείωση των πωλήσεων κατά 15,4%, στα 145,9 εκατ. ευρώ και ζημίες ύψους 36,03 εκατ. ευρώ έκλεισε το β΄ τρίμηνο του 2014 για τη Frigoglass. Σημαντική ήταν η επίδραση στα αποτελέσματα, όπως τόνισε και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Τόρστεν Τούερλινγκ, της κατάρρευσης των πωλήσεων στην Ουκρανία για τον κλάδο της επαγγελματικής ψύξης, της μείωσης των πωλήσεων στην Αφρική, καθώς και λόγω της προσωρινής διακοπής της λειτουργίας του εργοστασίου στην Ινδία μετά την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε αυτό. Το μεικτό κέρδος, εξαιρουμένων των αποσβέσεων, υποχώρησε κατά 18,2% και διαμορφώθηκε στα 32,8 εκατ. ευρώ με το αντίστοιχο περιθώριο να υποχωρεί κατά 80 μονάδες βάσης, στο 22,5%. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ανήλθαν στο β΄ τρίμηνο του 2014 σε 20,5 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση 25,1%. Οι ζημίες των 36,03 εκατ. ευρώ που εμφανίζει η εταιρεία είναι αποτέλεσμα των δαπανών αναδιάρθρωσης και συγκεκριμένα του κλεισίματος του εργοστασίου στην Τουρκία. Εξαιρουμένων των δαπανών αναδιάρθρωσης και άλλων έκτακτων εξόδων, η Frigoglass παρουσίασε οριακά κέρδη στο τρίμηνο.

Οι απώλειες προέρχονται κυρίως από τις αρνητικές επιδόσεις του κλάδου επαγγελματικής ψύξης, οι πωλήσεις του οποίου υποχώρησαν κατά 21%. Μάλιστα, οι πωλήσεις προς εμφιαλωτές της Coca-Cola κατέγραψαν διψήφια πτώση, κυρίως λόγω του δυσχερούς οικονομικού κλίματος σε Ουκρανία και Τουρκία. Επίσης, η ρωσο-ουκρανική κρίση είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις προς τις ζυθοποιίες να υποχωρήσουν σε διψήφιο ποσοστό, κυρίως λόγω της πτώσης των παραγγελιών στη Ρωσία.

Αντιθέτως, στον κλάδο της υαλουργίας οι πωλήσεις το β΄ τρίμηνο του 2014 αυξήθηκαν κατά 8,3% σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του 2013. Καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε η ενίσχυση του κλάδου ζυθοποιίας στη Νιγηρία και οι νέες κυκλοφορίες προϊόντων στην αγορά.

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2014 η διοίκηση του ομίλου αναμένει να συνεχισθούν οι δυσχερείς συνθήκες στις αναδυόμενες αγορές, ενώ διατυπώνει επιφύλαξη ως προς την προοπτική της ρωσικής αγοράς. Η Frigoglass, πάντως, ετοιμάζει για το 2015 την κυκλοφορία πρωτοποριακής σειράς επαγγελματικών ψυγείων με στόχο την επιστροφή στην κερδοφόρο ανάπτυξη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή