Η κάμψη τουριστικής κίνησης στην κρουαζιέρα συνεχίζεται το 2014

Η κάμψη τουριστικής κίνησης στην κρουαζιέρα συνεχίζεται το 2014

2' 4" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Υποχώρηση της τουριστικής κίνησης στην κρουαζιέρα προβλέπει κλαδική μελέτη της Infobank Hellastat. Σύμφωνα με την έκθεση, για το τρέχον έτος προβλέπεται ότι οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων θα υπολείπονται σε σχέση με το 2013, γεγονός που απορρέει κυρίως από την πολιτική και κοινωνική αστάθεια που επικρατεί σε χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά και τις αναδιατάξεις στόλων των διεθνών ομίλων. Εξάλλου, τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια που χρησιμοποιούν πλέον δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τα χαμηλών υποδομών περισσότερα ελληνικά λιμάνια, ενώ προορισμοί όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος είναι κορεσμένοι.

Το 2013 ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας υποχώρησε κατά 3,7%, στα 4,6 εκατομμύρια, καθώς οι πολιτικές και κοινωνικές ταραχές σε ανταγωνιστικές χώρες της Ανατολικής Μεσογείου έστρεψαν μεγάλο μέρος των ταξιδιωτών σε all inclusive πακέτα σε ελληνικά ξενοδοχεία.

Η χώρα εξακολούθησε να κατατάσσεται στην 3η θέση της Ευρώπης, πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία. Πάντως, το μερίδιο της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή αγορά το 2013 διαμορφώθηκε σε 14,8%, έναντι 17% πριν από δύο χρόνια. Η μείωση των επιβατών οδήγησε τα έσοδα του κλάδου σε κάμψη 2,3%, στα 574 εκατ. ευρώ (από 588 εκατ. το 2012 και 605 εκατ. το 2011), επίπεδο που τοποθέτησε την Ελλάδα στην 7η θέση της Ευρώπης.

Η χώρα υστερεί σημαντικά στον τομέα του home port, καθώς το τελευταίο έτος οι επιβάτες που αναχώρησαν από ελληνικά λιμάνια ανήλθαν σε μόλις 212.000 (7η θέση στην ευρωπαϊκή αγορά).

Το σημαντικότερο μειονέκτημα για τον εγχώριο κλάδο αποτελεί η χρήση των ελληνικών λιμανιών από τα κρουαζιερόπλοια κυρίως ως σημείων διέλευσης και όχι ως αφετηριών, καθώς και τα υψηλά τέλη ελλιμενισμού.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, διευθύνοντα σύμβουλο της Infobank Hellastat, «η κρουαζιέρα στη χώρα μας εμφανίζει προοπτικές μεγαλύτερης ανάπτυξης, δεδομένης της χαμηλής συμμετοχής της στην εισερχόμενη κίνηση τουριστών, αλλά και της περιορισμένης χρήσης των λιμένων ως βάσεων αναχώρησης. Βασική όμως προϋπόθεση ανάπτυξης αποτελεί η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια, προκειμένου να προσελκυσθούν σκάφη μεγαλύτερου μεγέθους». Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 46 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

–  Ο κύκλος εργασιών το 2012 διαμορφώθηκε σε 40,84 εκατ., έχοντας μειωθεί σημαντικά κατά 26,5% σε σχέση με το 2011.

–  Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ) υποχώρησαν κατά 13,2%, στα 5,07 εκατ., ενώ οι προ φόρων ζημιές επιδεινώθηκαν στα 10,15 εκατ., από 3,23 εκατ. το 2011.

–  Τα περιθώρια κερδών υπέστησαν σημαντική επιδείνωση, φτάνοντας στο -2,9%.

–  Η κεφαλαιακή μόχλευση αυξήθηκε ελαφρώς το τελευταίο έτος σε 0,95 προς 1.

–  Η αποδοτικότητα ιδίων κεφαλαίων (RoE) βελτιώθηκε σε -0,1%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή