ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ζημιογόνο το α΄ εξάμηνο για την Attica Group

atticag

Ζημίες μετά από φόρους της τάξεως των 21 εκατ. ευρώ εμφάνισε κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους η Attica Group, καθώς η αύξηση της επιβατικής κίνησης φέτος στην ελληνική αγορά αντισταθμίστηκε από τις πιέσεις που κατέγραψε η αγορά της Αδριατικής. Οι φετινές ζημίες είναι πανομοιότυπες με εκείνες που είχε σημειώσει η ακτοπλοϊκή εταιρεία κατά το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013. Οσον αφορά τον κύκλο εργασιών, αυτός διαμορφώθηκε φέτος σε 104,2 εκατ. ευρώ, έναντι 106,7 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Οσον αφορά το μεταφορικό έργο του πρώτου εξαμήνου, το οποίο υλοποιήθηκε μέσω 13 ιδιόκτητων πλοίων (εννιά πλοία Blue Star στην Ελλάδα και τέσσερα πλοία Superfast στην Αδριατική Θάλασσα), όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, συνολικά διακινήθηκαν 1,48 εκατ. επιβάτες (από 1,36 εκατ. επιβάτες πέρσι) και 175,8 χιλιάδες Ι.Χ. οχήματα, έναντι 167.000 οχημάτων κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Πτώση σημείωσε ο αριθμός των φορτηγών οχημάτων που διακινήθηκαν, καθώς αυτός περιορίστηκε σε 125,9 χιλιάδες έναντι 130,2 χιλιάδων.

Ασφαλώς, η σημαντικότερη εξέλιξη των τελευταίων εβδομάδων είναι η επίτευξη συμφωνίας με το σύνολο των πιστωτών του ομίλου, αναφορικά με τη μακροπρόθεσμη αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού. Στο πλαίσιο αυτό, η Attica Group έχει ήδη προβεί σε συμφωνία με επενδυτικά κεφάλαια συμφερόντων της Fortress Investement Group, με αντικείμενο την επένδυση κεφαλαίων 75 εκατ. ευρώ στην ελληνική εισηγμένη. Για τον σκοπό αυτό αναμένεται η έγκριση των μετόχων της επικείμενης έκτακτης γενικής συνέλευσης (2 Σεπτεμβρίου) για την έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου έως 50 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την πρώτη είσοδο ξένου στρατηγικού επενδυτή στον κλάδο της ακτοπλοΐας από την έλευση της οικονομικής κρίσης και μετά, δείγμα της πεποίθησης των επενδυτών ότι για ορισμένες, έστω, εταιρείες του κλάδου «υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ».