Δύο δισ. η συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας στην οικονομία

Δύο δισ. η συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας στην οικονομία

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αμεσα ετήσια έσοδα της τάξεως των 570 εκατ. ευρώ κι έμμεσα έσοδα, ύψους 1,4 δισ. ευρώ, συνεισφέρει ο κλάδος της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, ενώ το 1/3 των χρημάτων αυτών κατευθύνονται προς τη στελέχωση 11.000 άμεσων θέσεων εργασίας. Τα στοιχεία επικαλέστηκε, χθες, από το βήμα της 3ης διεθνούς έκθεσης Posidonia Sea Tourism Forum, ο πρόεδρος της CLIA Europe κι εκτελεστικός πρόεδρος της MSC Cruises, Πιερφραντσέσκο Βάγκο, καταδεικνύοντας τη σημασία του κλάδου αλλά και τις τεράστιες προοπτικές ανάπτυξής του.

Αλλωστε, η Ελλάδα είναι μόλις η έβδομη χώρα της Ευρώπης, με βάση τα άμεσα οικονομικά οφέλη που απολαμβάνει από την κρουαζιέρα, παρότι αποτελεί έναν από τρεις-τέσσερις δημοφιλέστερους προορισμούς στη Μεσόγειο. Το λιμάνι του Πειραιά είναι το πέμπτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη, καθώς διακίνησε 1,3 εκατ. επιβάτες το 2013, ενώ ανάπτυξη καταγράφει και η κρουαζιέρα μεταξύ των Ελλήνων επιβατών, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 10% το 2014, δείγμα των προοπτικών περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου. Ειδικά για το λιμάνι του Πειραιά, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γ. Ανωμερίτης, γνωστοποίησε ότι τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσουν οι εργασίες επέκτασης του λιμανιού της κρουαζιέρας, έργο προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτούμενο κατά 95% από την Ε.Ε.

Σύμφωνα με τον κ. Βάγκο, η απουσία homeporting στην Ελλάδα (δηλαδή η χρήση ελληνικών λιμανιών για την αφετηρία κρουαζιέρων) αποτελεί βασικό λόγο των περιορισμένων εσόδων σε σχέση με άλλες χώρες της Νοτίου Ευρώπης. Οπως τόνισε στην ομιλία, παρά την άρση του καμποτάζ, οι ξένες εταιρείες παραμένουν επιφυλακτικές απέναντι στη δραστηριοποίηση στο homeporting στην Ελλάδα, λόγω του φόβου των απεργιών. Αν δεν ίσχυε κάτι τέτοιο, το όφελος για την οικονομία θα ανερχόταν σε 1 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ θα δημιουργούνταν και 18.000 νέες θέσεις εργασίας.

Κατά τον ίδιο, πάντως, είναι θετική πρωτοβουλία η σύσταση της νέας συντονιστικής επιτροπής για την κρουαζιέρα. Σύμφωνα μάλιστα με όσα ανέφερε στην ομιλία του ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, τις επόμενες ημέρες θα συγκροτηθεί κι επίσημα η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας.

Εν τω μεταξύ, ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, είχε χθες συνάντηση με τους εκπροσώπους της Διεθνούς Ενωσης Κρουαζιέρας (CLIA), με τη συμμετοχή και της αναπληρώτριας υπουργού Τουρισμού, Ελενας Κουντουρά, του κ. Δρίτσα και του αναπληρωτή γενικού γραμματέα Ναυτιλίας, Ιωάννη Θεοτοκά. Οι εκπρόσωποι της CLIA παρουσίασαν σχέδιο για την ανάπτυξη του κλάδου στην Ελλάδα.

Βασικό ρόλο στην ανάπτυξη του κλάδου έχει η ανάπτυξη των υποδομών στα λιμάνια της χώρας. Οπως ανέφερε ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises, η οποία πραγματοποιεί άνω του 90% της δραστηριότητας του homeporting στην Ελλάδα, η χώρα χρειάζεται ένα δίκτυο λιμανιών (τουλάχιστον πέντε-έξι), πλην του Πειραιά, που να μπορούν να υποδεχθούν με ασφάλεια τα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς.

Με τη σειρά του, ο κ. Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος του ΣΕΤΕ, τόνισε ότι το 2015 αναμένεται η άφιξη 25 εκατ. τουριστών (παρά την πρόσφατη πτώση), εφόσον όμως επιτευχθεί συμφωνία με τους πιστωτές. Παράλληλα, η κ. Κουντουρά επισήμανε ότι οι ενδείξεις για το 2015 είναι πολύ θετικές, καθώς μερικά από τα ελληνικά λιμάνια (Μύκονος, Σαντορίνη) συγκαταλέγονται μεταξύ των δημοφιλέστερων στην Ευρώπη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή