ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενδείξεις ανάκαμψης της επιβατικής κίνησης στην ακτοπλοΐα

endeixeis-anakampsis-tis-epivatikis-kinisis-stin-aktoplo-a-2093187

Επανάκαμψη των κρατήσεων στην ακτοπλοΐα αναφέρουν οι μεγάλες ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες, στον απόηχο της συμφωνίας Ελλάδας – Ευρώπης. Επανάκαμψη που αφορά όμως την επιβατική κίνηση και όχι τις εμπορευματικές μεταφορές φορτηγών, που εξακολουθούν να είναι προβληματικές λόγω τραπεζικής αργίας.

Τόσο η Blue Star όσο και η ΑΝΕΚ, αλλά και η Hellenic Seaways και άλλοι, διαπιστώνουν πάντως από το μεσημέρι της Δευτέρας, και σε μικρότερο βαθμό από την περασμένη Παρασκευή οπότε και επικράτησε αισιοδοξία για συμφωνία, μια τάση επιστροφής προς την εποχιακή κανονικότητα των κρατήσεων της λεγόμενης τελευταίας στιγμής. Δηλαδή εκείνων που γίνονται τυπικά τέσσερις με πέντε ημέρες πριν από το ταξίδι και οι οποίες αφορούν στη μεγάλη τους πλειονότητα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ελληνική επιβατική κίνηση. Αυτό αναφέρουν κορυφαία στελέχη των εταιρειών με τα οποία επικοινώνησε η «Κ».

H εξέλιξη αυτή, που αποδίδεται στην άρση της βραχυπρόθεσμης αβεβαιότητας για τις οικονομικές εξελίξεις και την απομάκρυνση των χειρότερων σεναρίων σχετικά με τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας, έρχεται ύστερα από μια περίοδο σφοδρής πτώσης της επιβατικής κίνησης κατά το προηγούμενο δεκαπενθήμερο. Σε αυτό το διάστημα οι ακυρώσεις κρατήσεων είχαν διπλασιαστεί στο 20% από 10% συνήθως και οι νέες κρατήσεις ήταν κατά 50% χαμηλότερες από ό,τι την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σημειώνεται πως τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο πραγματοποιείται περίπου το 50% της ετήσιας κίνησης. Οι Ελληνες, που αντιστοιχούν περίπου στο 50% της επιβατικής κίνησης αυτών των τριών μηνών, είχαν αναβάλει ή ματαιώσει μεγάλο αριθμό κρατήσεων εξαιτίας των πολιτικοοικονομικών γεγονότων. Αυτή η σωρευμένη ζήτηση είναι που θα οδηγήσει τώρα στην επανάκαμψη, πλην όμως εκτιμάται ότι η δυναμική της μπορεί να αποδειχθεί περιορισμένη εξαιτίας των ευρύτερων προβλημάτων που έχει προκαλέσει η τραπεζική αργία.

Το ζήτημα της τραπεζικής αργίας και των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων προς το εξωτερικό παραμένει και ως σημαντικότατο πρόβλημα για τις εμπορευματικές μεταφορές που πραγματοποιούνται με φορτηγά.