Πάνω από 20 ελληνικοί και ξένοι όμιλοι στον διαγωνισμό για το Θριάσιο

Πάνω από 20 ελληνικοί και ξένοι όμιλοι στον διαγωνισμό για το Θριάσιο

2' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον εκδηλώνεται για τον διαγωνισμό παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο. Παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τον τελευταίο μήνα ο ελληνικός κλάδος των συνδυασμένων μεταφορών εξαιτίας της διακοπής της σιδηροδρομικής σύνδεσης στα ελληνοσκοπιανά σύνορα, ισχυροί εγχώριοι και ξένοι όμιλοι εμφανίζονται έτοιμοι να διεκδικήσουν το κρισιμότερο ίσως έργο υποδομής στις ελληνικές διαμεταφορές. Σύμφωνα με πηγές που δεν δύναται να αμφισβητηθούν, στη σχετική λίστα της ΓΑΙΑΟΣΕ που διενεργεί τον διαγωνισμό έχουν εγγραφεί μεταξύ άλλων η Cosco, η Grivalia Properties, η Damco που είναι θυγατρική της AP Mοller Maersk, η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου, η Redeplan, η FDL Group, η ΟΛΠ Α.Ε., η Goldair Cargo, η Sarmed, η Diakinisis που αποτελεί κοινοπραξία της Cosco με την ΕΛΓΕΚΑ, η Εθνική Πανγαία, η Ernst & Young, η ΠΑΕΓΑΕ, η Kuehne + Nagel, μια θυγατρική της Alpha Bank, η Τοξότης Α.Ε., η MedLog, η Ορφεύς Βεϊνόγλου Α.Ε., η Ασπροκατ ΑΕΒΕ, αλλά και άλλες.

Η προθεσμία για την παραλαβή των τευχών της προκήρυξης λήγει την ερχόμενη Παρασκευή και όπως σημειώνει μιλώντας στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Αθανάσιος Σχίζας, θα προστεθούν στους παραπάνω ομίλους και μερικά ακόμα μεγάλα ξένα σχήματα. Η παραλαβή των τευχών που ξεκίνησε στις 25 Νοεμβρίου, οπότε και προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός, δεν σημαίνει ασφαλώς αυτομάτως και υποβολή δεσμευτικής προσφοράς, αλλά αποκαλύπτει την έκταση της κινητικότητας που εκδηλώνεται γύρω από αυτόν παρά τις ολιγωρίες ετών στη διαδικασία αξιοποίησης του Θριασίου. «Η επιτυχής ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η υλοποίηση του έργου θα προσδώσουν στην Ελλάδα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον διεθνή χάρτη των συνδυασμένων μεταφορών και logistics», σημειώνει ο Αθ. Σχίζας.

Η διαγωνιστική διαδικασία είναι προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στις 31 Μαρτίου του 2016 και δεν αποκλείεται η δημοσίευση τροποποιημένων όρων κατά τη δίμηνη περίοδο πριν από αυτή, αφού προβλέπεται διαβούλευση με τους επενδυτές. Κριτήριο κατακύρωσης του διαγωνισμού θα είναι αποκλειστικά η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά. Σύμφωνα με πληροφορίες, σε εξέλιξη βρίσκονται διεργασίες για τον σχηματισμό κοινοπρακτικών σχημάτων μεταξύ των μικρότερων εκ των ενδιαφερομένων αφού η παρουσία της Cocso και της θυγατρικής της Maersk, όπως και των Grivalia και Πανγαία, εκτιμάται ότι διαμορφώνουν έντονα ανταγωνιστικό σκηνικό.

Συνδυασμός

Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός τρέχει παράλληλα με αυτόν για τον ΟΛΠ και η ανάδειξη προτιμητέου επενδυτή για το λιμάνι του Πειραιά αναμένεται να προηγηθεί της υποβολής των προσφορών για το Θριάσιο. Κάτι που ενδεχομένως να ισχυροποιήσει ή εξασθενήσει ανάλογα το ενδιαφέρον των δύο μεγάλων ξένων που συμμετέχουν σε αμφότερους τους διαγωνισμούς, την Cosco και τη Maersk. Το Θριάσιο αντιμετωπίζεται ως συμπληρωματικό έργο και υποδομή του λιμένα του Πειραιά αφού σε αυτό αναμένεται να διοχετευθεί μεγάλο μέρος των εισερχόμενων φορτίων είτε προς αποθήκευση είτε προς τελική μεταποίηση – συναρμολόγηση είτε προς άμεση επαναπροώθηση προς το εξωτερικό.

Το έργο ανάπτυξης του διεθνούς Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης. Ο ανάδοχος, που θα προκύψει από τον διαγωνισμό, θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού που θα γίνει η παραχωρησιούχος και η οποία θα αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση για 50 έτη του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών, που θα κατασκευαστεί με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. Η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε., και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων, με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και το λιμάνι του Πειραιά.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή