ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η πτώση τιμών στα ναυπηγεία τόνωσε τις παραγγελίες

09s6naup

Οι συνολικές επενδύσεις της ελληνόκτητης ναυτιλίας ανεβαίνουν πολύ υψηλότερα, κοντά ή ακόμα και άνω των 10 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, εάν συνυπολογισθούν και οι παραγγελίες για νέες ναυπηγήσεις. Οι Ελληνες διακρίθηκαν για μία ακόμη χρονιά διεθνώς και σε αυτήν την αγορά.

To 2015 καταγράφηκαν άνω των 2.300 παραγγελιών, με τους Ελληνες πλοιοκτήτες να βρίσκονται στην τρίτη θέση, με περισσότερες από 140 παραγγελίες. Κίνητρο για τις παραγγελίες νεότευκτων ποντοπόρων αποτέλεσε και η πτώση των τιμών στα ναυπηγεία, η οποία οδηγείται τόσο από τη ζήτηση όσο και από την υπερπροσφορά δυναμικότητας. Η πίεση στις τιμές ξεκίνησε πριν από έναν χρόνο, αλλά συνεχίζει σήμερα με τον ίδιο ρυθμό, αναφέρει στην «Κ» η επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης της Intermodal.

Παρά την αύξηση παραγγελιών κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2015, η αύξηση του ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει η βιομηχανία δεν επέτρεψε στις τιμές να ανακάμψουν, ενώ, όσον αφορά στο 2016, «είναι αμφίβολο κατά πόσον η απροσδόκητη ανάκαμψη μπορεί να συνεχιστεί». Στο μέτωπο του scraping, από τα περίπου 950 πλοία που εστάλησαν προς διάλυση το 2015, τα 84 ήταν ελληνόκτητα. Παρά τις πολύ χαμηλές τιμές που καταβάλλουν πλέον στους ιδιοκτήτες οι αγοραστές, η εξαιρετικά κακή ναυλαγορά του ξηρού φορτίου οδηγεί πλοιοκτήτες σε αυτήν την επιλογή. Εντονη δραστηριότητα σημειώθηκε στα capesize, όπου, σύμφωνα με στοιχεία της Deutsche Bank, 90 τέτοια μεγάλα φορτηγά πήραν τον δρόμο για παλιοσίδερα το 2015, τα περισσότερα εδώ και τρεις δεκαετίες. Ομως από τον Νοέμβριο και μετά εντυπωσιακός εμφανίζεται και ο αριθμός των Panamax που βάζουν ρότα προς διάλυση.