ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ακριβότερη η ενοικίαση μιας Φεράρι από ένα βαπόρι

akrivoteri-i-enoikiasi-mias-ferari-apo-ena-vapori-2119085

Αν πριν από λίγους μήνες ρωτούσε κανείς έναν πλοιοκτήτη τι είναι φθηνότερο η ναύλωση ενός φορτηγού πλοίου τύπου Capesize (πρόκειται για πλοία μεταφοράς έως 180.000-200.000 τόνων πρώτων υλών, όπως σιδηρομετάλλευμα) ή η ενοικίαση μιας σπάνιας Φεράρι, θα του προκαλούσε σίγουρα μειδίαμα. Σήμερα, η υποθετική αυτή ερώτηση έχει φθάσει να αποτελεί πραγματικότητα, «παγώνοντας το χαμόγελο» όσων δραστηριοποιούνται στη συγκεκριμένη αγορά. Οπως μετέδωσε χθες το πρακτορείο Bloomberg, σήμερα ο ναύλος ενός τέτοιου πλοίου δεν ξεπερνά τα 1.563 δολάρια ημερησίως, έχοντας υποχωρήσει κατά 92% από τον Αύγουστο του 2015. Πρόκειται για τρεις φορές λιγότερα χρήματα από το κόστος ενοικίασης μιας Φεράρι (μοντέλο F40) για μία ημέρα στη Μεγάλη Βρετανία, που ανέρχεται σε περίπου 5.600 δολάρια. Η κατάρρευση των ναύλων για πλοία ξηρού φορτίου οφείλεται στον συνδυασμό της αυξημένης προσφοράς και μειωμένης ζήτησης, κυρίως λόγω της πτώσης του ρυθμού ανάπτυξη της Κίνας.

Στο Λονδίνο θα βρεθεί αυτή την εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΧΑΕ Σωκράτης Λαζαρίδης σε συνέδριο που θα παρουσιάσει τις προοπτικές του Ελληνικού Χρηματιστηρίου, ενώ την άλλη εβδομάδα έχει προσκληθεί σε ανάλογο συνέδριο στο Παρίσι. Τα περισσότερα διεθνή τραπεζικά συνέδρια όπου έχουν κληθεί και αρκετές εισηγμένες της υψηλής κεφαλαιοποίησης έχουν προγραμματισθεί για το ερχόμενο δίμηνο Φεβρουαρίου-Μαρτίου στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Στις παρουσιάσεις τους οι εισηγμένες θα αναφερθούν στα επενδυτικά σχέδια της νέας χρονιάς που έχουν προγραμματίσει εκτός Ελλάδας, καθώς κάθε χρόνο περιορίζουν τον βαθμό εξάρτησης από την εγχώρια αγορά.

Δεν αρκεί το «λόγω τιμής»

Ο χρόνος δεν ήταν ποτέ σύμμαχος της ελληνικής πλευράς στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα. Οι πιστωτές αξιοποιούσαν τις καθυστερήσεις για να βρεθεί η εκάστοτε κυβέρνηση υπό πίεση, είτε γιατί άδειαζαν τα ταμεία, είτε γιατί έπρεπε να πληρωθεί ένα ομόλογο, είτε γιατί θα έφευγαν για σκι οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι. Το ίδιο συμβαίνει και τώρα. Ωστόσο, αν και η Αθήνα επείγεται να κλείσει το ταχύτερο δυνατόν η αξιολόγηση, υπάρχουν υπουργοί που, λόγω ελλιπούς προετοιμασίας, δίνουν τη δυνατότητα στην τρόικα να παίξει το παιχνίδι των καθυστερήσεων. Και έκπληκτοι ανακαλύπτουν ότι δεν αρκεί να στείλουν μιαν εκτίμηση για τη δημοσιονομική επίπτωση ενός μέτρου, αλλά και τα αναλυτικά στοιχεία με βάση τα οποία καταλήγουν σε αυτήν. Το «λόγω τιμής» δεν αρκεί στις διαπραγματεύσεις.

Περιθώρια ανόδου των τραπεζικών μετοχών «βλέπει» η Credit Suisse

Σημαντικά περιθώρια ανόδου για τις μετοχές των τεσσάρων συστημικών τραπεζών προβλέπει σε ανάλυσή της η Credit Suisse, προειδοποιώντας όμως παράλληλα για τους κινδύνους που υπάρχουν στο πολιτικό περιβάλλον, τη μακροοικονομική κατάσταση της χώρας, αλλά και την ικανότητα των τραπεζών να αντιμετωπίσουν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια. Η Credit Suisse ξεχωρίζει την Alpha Bank και την Εθνική, θέτοντας τιμή-στόχο τα 2,93 ευρώ και 0,41 ευρώ αντίστοιχα. Για την Τράπεζα Πειραιώς ο οίκος θέτει ως τιμή-στόχο τα 0,28 ευρώ και για τη Eurobank τα 1,06 ευρώ.

Σύμβουλος του ΥΠΟΙΚ η Grant Thornton

Η εταιρεία Grant Thornton αναδείχθηκε σύμβουλος του υπουργείου Οικονομίας για την οργάνωση και έναρξη λειτουργίας της Υπηρεσίας Πίστωσης και Πλούτου. Πρόκειται για τη νέα ανεξάρτητη αρχή που θα πιστοποιεί την ικανότητα αποπληρωμής των οφειλετών, με στόχο τα στοιχεία αυτά να αποτελούν ένα αντικειμενικό κριτήριο για τις αποφάσεις των δικαστηρίων και για την εξωδικαστική διευθέτηση των χρεών. Η δαπάνη για την υλοποίηση του έργου ανέρχεται σε 95.325 ευρώ και θα βαρύνει το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ το έργο θα πρέπει να παραδοθεί από την εταιρεία εντός τεσσάρων μηνών από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης με το Δημόσιο. Στόχος είναι η νέα αρχή να λειτουργήσει έως τα τέλη Ιουνίου 2016. Η ανάθεση της οργάνωσης σε εξωτερικό σύμβουλο αποτελούσε μία από τις βασικές εκκρεμότητες που είχαν επισημάνει οι δανειστές σε ό,τι αφορά το ζήτημα της αντιμετώπισης του ιδιωτικού χρέους.