Διετής σύμβαση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιμένοντας τους Ιταλούς

Διετής σύμβαση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιμένοντας τους Ιταλούς

1' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κλείνουν σταδιακά οι εκκρεμότητες για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Trenitalia (Ferrovie Dello Stato Italiane SpA), καθώς υπογράφηκε μεταξύ διοίκησης της εταιρείας και των σωματείων των εργαζομένων νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας. Η σύμβαση που επιχειρήθηκε να υπογραφεί πριν από την κατάθεση των προσφορών για το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, «σε γνώση» των Ιταλών.

Μάλιστα εδώ και λίγα 24ωρα στη σιδηροδρομική αγορά κυκλοφορεί η πληροφορία πως η ιταλική πλευρά προτίθεται να καταβάλει 1.000 ευρώ ανά εργαζόμενο εφάπαξ ως μπόνους με την ολοκλήρωση της συμφωνίας εξαγοράς του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ελληνικής εταιρείας.

Σημειώνεται πως οι εργαζόμενοι με βάση τα στοιχεία στο τέλος της χρήσης του 2015 αριθμούν 679 άτομα. Η υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εκτιμάται πως εξασφαλίζει εργασιακή ειρήνη και βάζει τέλος σε μια αβεβαιότητα που κράτησε επί πολλούς μήνες και πυροδότησε σφοδρές συνδικαλιστικές κινητοποιήσεις.

Κινητοποιήσεις οι οποίες, κατά τις εκτιμήσεις των ειδικών, είχαν κόστος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προσμετράται σε εκατομμύρια ευρώ. Πολύ μεγαλύτερο, βέβαια, εκτιμάται το κόστος αν προσμετρηθεί σε αξιοπιστία για τον ελληνικό άξονα όδευσης εμπορευμάτων από την Ασία προς την Ευρώπη, η οποία είχε ήδη πληγεί από τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό της χώρας από την Ευρώπη στο ύψος της Ειδομένης εξαιτίας των μεταναστών.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά την τελευταία οικονομική χρήση (2015) ανήλθαν στα 25.969.223,79 ευρώ, ενώ ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού στο τέλος της εν λόγω χρήσης ήταν 679 άτομα έναντι 730 της προηγουμένης (2014). Ο κύκλος εργασιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2015 ήταν 68.736.371,50, αλλά τα συνολικά της έσοδα 125.272.100,91 καθώς επιδοτείται με 50.000.000 από τον κρατικό προϋπολογισμό για τις «άγονες γραμμές», τη σύμβαση δηλαδή παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας προς το ελληνικό Δημόσιο, και άλλα 6.535.728 προέρχονται από διάφορες άλλες πηγές. Ο ισολογισμός του 2015 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εμφανίζει σύνολο υποχρεώσεων ύψους 789.597.551,79 ευρώ, αλλά ποσό της τάξης των 750 εκατ. ευρώ αναμένεται να διαγραφεί.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή