Πιέσεις δανειστών να ολοκληρωθεί η συμφωνία για Ελληνικό και Εγνατία

Πιέσεις δανειστών να ολοκληρωθεί η συμφωνία για Ελληνικό και Εγνατία

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μετ’ εμποδίων προχωρούν οι αποκρατικοποιήσεις της Εγνατίας Οδού και του Ελληνικού. Επειτα από πολλούς μήνες καθυστερήσεων, η τρόικα σκληραίνει τη στάση της απέναντι στην κυβέρνηση και ζητεί πλέον για την ολοκλήρωση της νέας συμφωνίας συγκεκριμένα μέτρα, που θα υλοποιηθούν εκ των προτέρων (προαπαιτούμενα). Ειδικότερα για το Ελληνικό, ως προαπαιτούμενα αναφέρονται:

1. Ορισμός ειδικής επιτροπής που θα διαπραγματεύεται με τους επενδυτές. Σήμερα πάντως υφίσταται μια άτυπη επιτροπή υπό τον Δημ. Τσιλιμίγκα, σύμβουλο του υπουργού Επικρατείας Α. Φλαμπουράρη. Πιθανόν η νέα επιτροπή να πάρει μια πιο επίσημη μορφή.

2. Το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) θα παρουσιαστεί στο Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας και αμέσως μετά την επίσημη υποβολή του, η Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας θα το προωθήσει στις σχετικές υπηρεσίες των υπουργείων. σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για να λάβει έγκριση.

3. Υιοθέτηση της νέας νομοθεσίας σχετικά με την έκδοση άδειας καζίνο στην περιοχή της Αττικής.

4. Εναρξη της δημόσιας διαβούλευσης σχετική με τη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του σχετικού ΣΟΑ.

Για την Εγνατία Οδό, ως προαπαιτούμενα αναφέρονται:

1. H δημοσιοποίηση διαγωνισμού για την κατασκευή τριών σταθμών διοδίων (σε Βενέτικο, Θεσσαλονίκη, Αλιάκμονα). Τον διαγωνισμό υλοποιεί η ίδια η εταιρεία, η οποία συνεχώς τον αναβάλλει.

2. Υποβολή φακέλου μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τους τρεις εναπομείναντες σταθμούς διοδίων (Ασπροβάλτα, Καβάλα, Στρυμονικό) από την πλευρά της εταιρείας και έναρξη της διαδικασίας για την έκδοση υπουργικής απόφασης σχετικής με τους περιβαλλοντικούς όρους από την πλευρά του υπουργείου Περιβάλλοντος.

3. Η εταιρεία θα ολοκληρώσει τα κείμενα του διαγωνισμού για την κατασκευή των προαναφερόμενων σταθμών διοδίων

4. Το υπουργείο Υποδομών θα εκδώσει απόφαση που θα προσδιορίζει τη βελτίωση του υφιστάμενου «ανοικτού» συστήματος επιβολής διοδίων, όπως αυτό προτάθηκε από τον σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ.

Τα παραπάνω προαπαιτούμενα, αναμφίβολα, δεν τιμούν τη χώρα, καθώς οι θεσμοί φαίνεται να αποφασίζουν για κάθε βήμα που θα κάνει η δημόσια διοίκηση στη χώρα. Ωστόσο, οι αλλεπάλληλες καθυστερήσεις, δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, αναγκάζουν τους θεσμούς να θέσουν τους παραπάνω όρους. Από τα προαπαιτούμενα φαίνεται ότι «θάβεται» οριστικά το χιλιομετρικό μοντέλο τιμολόγησης (μέσω ηλεκτρονικού συστήματος) που ήθελε να εφαρμόσει ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης στην Εγνατία Οδό. Μάλιστα οι θεσμοί ζητούν μέσα στον Μάιο του 2017, χωρίς ωστόσο αυτό να αποτελεί προαπαιτούμενο, οι υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών να εκδώσουν την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) η οποία θα καθορίζει την ενιαία τιμολογιακή πολιτική της Εγνατίας Οδού βάσει των όσων προτείνουν οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή