Ανω των 11 ετών το 80% των φορτηγών στην Ελλάδα

Ανω των 11 ετών το 80% των φορτηγών στην Ελλάδα

1' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

O στόλος των φορτηγών και λεωφορείων στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα γερασμένος. Σε ποσοστό άνω του 80% τα φορτηγά αυτοκίνητα έχουν παλαιότητα άνω των 11 ετών. Αντίστροφα, μόλις το 0,2% έως 0,7% –ανάλογα με το μέγεθος του οχήματος– είναι φορτηγά αυτοκίνητα κλάσης «Euro 6», δηλαδή είναι οχήματα παλαιότητας μέχρι 3 ετών.

Τα στοιχεία αυτά, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων (ΣΕΑΑΔ), κατατάσσει τον ελληνικό στόλο φορτηγών στον πιο γερασμένο στην Ευρωπαϊκή Ενωση. «Πρόκειται για μια θεαματική “πρωτιά”, καθώς οι συνέπειες στο περιβάλλον και στην οδική ασφάλεια είναι δραματικές, όπως και στην αξιοπιστία των μεταφορών», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΑΑΔ. Η παλαιότητα του στόλου δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης. Τα στοιχεία δείχνουν ότι πάνω από το 60% των φορτηγών/λεωφορείων έχουν παλαιότητα μεγαλύτερη των 16 ετών. Αυτό, σύμφωνα με τον ΣΕΑΑΔ, ισχύει επειδή η χώρα δεν έχει εφαρμόσει ποτέ κίνητρα ανανέωσης των φορτηγών οχημάτων. Αντίθετα στο εξωτερικό, όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν προβεί ήδη από δεκαετίες σε θέσπιση μέτρων για τη μείωση κυκλοφορίας μεσαίων και βαρέων οχημάτων στα αστικά κέντρα. Οι περισσότερες χώρες, μάλιστα, έχουν θεσπίσει άδεια εισόδου επί πληρωμή, μέσω αυτοκόλλητου σήματος (sticker), που παρέχεται στους κατόχους φορτηγών και λεωφορείων, ώστε να πληρώνουν έναντι της επιβάρυνσης που προκαλούν, βασιζόμενο στην ηλικία, στους ρύπους που εκπέμπει και στο βάρος του φορτηγού. Στις πλέον προοδευτικές χώρες, όπως η Σουηδία, τα λεωφορεία και φορτηγά επιτρέπεται να κυκλοφορούν το πολύ έως έξι χρόνια από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους.

Ο ΣΕΑΑΔ εισηγείται την επιβολή κυμαινόμενων τελών κυκλοφορίας και διαβαθμιζόμενων διοδίων, ανάλογα με την αντιρρυπαντική τεχνολογία (Euro), αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου με ελεγχόμενη είσοδο στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης σήματος εισόδου (sticker) και, τέλος, επιβολή ιδιαίτερα αυξημένου κόστους ή και απαγόρευση εισόδου στα αστικά κέντρα των υπέργηρων φορτηγών και λεωφορείων (Euro 0, 1, 2).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή