ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντί 22 εκατ. ευρώ η ΕΕΣΣΤΥ

16s6trn

Προτιμητέος επενδυτής για την απόκτηση του 100% των μετόχων της ΕΕΣΣΤΥ αναμένεται να κηρυχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα ο επικεφαλής της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) Ρενάτο Μαζοντσίνι, μιλώντας στους Ελληνες δημοσιογράφους, εξέφρασε το ενδιαφέρον του ιταλικού ομίλου για τις αστικές συγκοινωνίες της χώρας. Οπως ανέφερε, το σύνθημα της FSI είναι η «κινητικότητα (mobility)» και συνεπώς δεν ενδιαφέρουν μόνο οι υπεραστικές μεταφορές αλλά και οι αστικές. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι εφόσον υπάρξει κάποια απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για περαιτέρω αξιοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, η FSI θα δώσει το «παρών».

Αναφορικά με την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), χθες στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, ανοίχτηκε η βελτιωμένη προσφορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η νέα προσφορά ανέρχεται σε 22 εκατ. ευρώ και είναι εντός των ορίων που έθεταν οι ανεξάρτητες αποτιμήσεις των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ. «Το ποσό του προσφερόμενου βελτιωμένου τιμήματος ανέρχεται σε 22 εκατ. ευρώ και είναι εντός των ορίων αποτίμησης των δύο ανεξάρτητων αποτιμητών», ανέφερε η ανακοίνωση. Ωστόσο, επειδή έπρεπε να ελεγχθούν όλα τα έγγραφα της νέας προσφοράς, προκειμένου αυτή να είναι σύννομη, η ανακήρυξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως προτιμητέου επενδυτή μπορεί να μετατεθεί για τις επόμενες ημέρες. Επίσης, ο κ. Μαζοντσίνι αναφέρθηκε στο αναπτυξιακό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη δρομολόγηση σύγχρονων τρένων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου, προαναγγέλλοντας 200 επιπλέον προσλήψεις.

Με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης και των συστημάτων τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα δρομολογεί σταδιακά πιο σύγχρονα τρένα, υλοποιώντας το επενδυτικό σχέδιο του ομίλου της FSI στην Ελλάδα, ύψους 500 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τη σταδιακή παράδοση του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το πρώτο νέου τύπου τρένο θα έλθει στην Ελλάδα για δοκιμαστική λειτουργία, εκτέλεση ελέγχων και λήψη των απαιτούμενων πιστοποιήσεων.

Στη διπλή γραμμή, με ηλεκτροκίνηση, θα διπλασιαστεί η χωρητικότητα, ενώ ο χρόνος του ταξιδιού θα μειωθεί στις 3,5 ώρες, από 6 ώρες σήμερα.

Εντός του 2019, στη γραμμή θα λειτουργήσουν και τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σύγχρονης σηματοδότησης, οπότε η χωρητικότητα θα πενταπλασιαστεί.

«Εχουμε καλή συνεργασία με τον ΟΣΕ. Γνωρίζουν ότι επιθυμούμε την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε να δρομολογήσουμε νέα τρένα», επισήμανε το Δ.Σ. της FSI, τονίζοντας ότι, σε μεταγενέστερο στάδιο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρωταγωνιστήσει στην αγορά των Βαλκανίων, εισάγοντας διεθνή δρομολόγια.

Πάντως, στη συνέντευξη Τύπου, ο κ. Μαζοντσίνι χθες εμφανίστηκε αισιόδοξος και για την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ. Σημείωσε μάλιστα ότι η θυγατρική της FSI, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει έτοιμο σχέδιο εκσυγχρονισμού της τεχνικής βάσης της ΕΕΣΣΤΥ ύψους 25 εκατ. ευρώ. Ο κ. Μαζοντσίνι ωστόσο ήταν φειδωλός στις δηλώσεις του, καθώς η συνέντευξή του προηγήθηκε της συνεδρίασης του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ και ο ίδιος ευλόγως δεν θέλησε να προκαταλάβει τις αποφάσεις.

Στην αποκρατικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, η Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος και η Kantor ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι δικηγορικές εταιρείες Μ&Π Μπερνίτσα και Sheppard Mullin ως νομικοί σύμβουλοι και η Louis Berger ως τεχνικοί σύμβουλοι για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ.