Μειώθηκαν οι σιδηροδρομικές μεταφορές το 2017

Μειώθηκαν οι σιδηροδρομικές μεταφορές το 2017

1' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τη ραγδαία κάμψη του σιδηροδρομικού έργου παρουσιάζει η έκθεση πεπραγμένων για το 2017, που παρουσίασε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα έχουν ενδιαφερθεί πέντε ιδιωτικές επιχειρήσεις για τη δημιουργία σιδηροδρομικού έργου, πέραν των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΣΤΑΣΥ, εντούτοις οι σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας συρρικνώνονται. Το ποσοστό των εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών μέσω σιδηροδρόμου, όχι μόνον είναι το μικρότερο στην Ευρώπη, αλλά και υποχωρεί συνεχώς.

Η έκθεση της ΡΑΣ, παρά το γεγονός ότι έχει ως έτος αναφοράς το 2017, περιλαμβάνει κυρίως στοιχεία του 2016 και του 2015.Σύμφωνα με αυτά, τα διανυόμενα τονοχιλιόμετρα, από 352 εκατ. το 2011, μέχρι το 2016 είχαν μειωθεί σε 254 εκατομμύρια. Το πιο σημαντικό είναι πως τα έσοδα που δημιούργησαν υποχώρησαν την ίδια περίοδο από 22 εκατ. ευρώ σε 12 εκατ. ευρώ. Και το 2015 οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές αντιστοιχούσαν στο 1,5% των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών, από 1,7% που ήταν το 2011. Ο αντίστοιχος δείκτης στην Ε.Ε.-28 είναι 17,9%, δηλαδή υπερδεκαπλάσιος της χώρας μας.

Αναφορικά με τη διακίνηση επιβατών, αυτή έχει αυξηθεί την ίδια περίοδο στις σιδηροδρομικές μεταφορές, αλλά τα έσοδα έχουν υποχωρήσει τα τελευταία 5-6 έτη.

Τα θέματα τέθηκαν από τους βουλευτές κατά την ακρόαση του προεδρείου της ΡΑΣ, και ο αρμόδιος υφυπουργός Νίκος Μαυραγάνης απέδωσε εν μέρει την πορεία αυτή στη δυσφήμηση που έχει υποστεί ο σιδηρόδρομος στη χώρα μας. «Πέρα από τα ζητήματα ασφάλειας και ταχύτητας», είπε χαρακτηριστικά, «ο σιδηρόδρομος, τα προηγούμενα χρόνια και τις προηγούμενες δεκαετίες, είχε αρκούντως δυσφημιστεί, γιατί όλα αυτά πύκνωναν και έφτιαχναν μια ομάδα αρνητικών περιστατικών, που έφτιαχναν συνείδηση στο καταναλωτικό κοινό, στους συνανθρώπους μας, στις επιχειρήσεις, ότι είναι αργός, ότι είναι επισφαλής, ότι συνταράσσεται από διάφορα περιστατικά συνεχών απεργιών ή καταλήψεων ή οτιδήποτε άλλο και άρα δεν θα μπορούσε να επιτελέσει το έργο που έπρεπε να επιτελέσει».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή