ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνεργασία της Ford με τη VW στα επαγγελματικά οχήματα

Συνεργασία της Ford με τη VW στα επαγγελματικά οχήματα

Τη συνένωση των δυνάμεών τους ανακοίνωσαν χθες, στο πλαίσιο της Διεθνούς Εκθεσης Αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ, η αμερικανική Ford και η γερμανική Volkswagen (VW), ώστε να αντιμετωπίσουν με περισσότερα πολεμοφόδια τις προκλήσεις του μέλλοντος και τις επιπτώσεις από την επιβράδυνση της κινεζικής οικονομίας. Οι δύο ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες πρόκειται να συνεργαστούν στα οχήματα επαγγελματικής χρήσεως, ενώ θα εξετάσουν και τις πιθανότητες να επεκτείνουν μελλοντικά την κοινή τους δράση και στην ηλεκτροκίνηση και στην αυτόνομη οδήγηση. Αυτό το νέο κεφάλαιο στην ιστορία τους σημαίνει πως οι δύο όμιλοι θα μπορέσουν να εξοικονομήσουν δισεκατομμύρια δολάρια σε κόστος. «Δεδομένου του επιπέδου της νέας τεχνολογίας, που εισέρχεται στον κλάδο, καθώς και της παρουσίας νέων παικτών, όπως οι Tesla και Waymo, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να κινηθούν μόνες και πρέπει να συμμαχήσουν», δήλωσε ο Τζιμ Χάκετ, επικεφαλής της Ford. Ο ομόλογός του Χέρμπερτ Ντίες, της Volkswagen, τόνισε ότι έχει αναπτυχθεί σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο ομίλων, όπως αναφέρει το www.businessinsider.com. Διευκρίνισαν, πάντως, ότι δεν πρόκειται να κάνουν κάποια συγχώνευση ή να ανταλλάξουν μεταξύ τους μετοχές των εταιρειών, αλλά ότι σε πρώτη φάση θα ξεκινήσουν με πωλήσεις ημιφορτηγών και αγροτικών αυτοκινήτων μεσαίου μεγέθους το 2022. Κατά τις εκτιμήσεις των Ford και VW, τα πρώτα βελτιωμένα λειτουργικά κέρδη θα φανούν το 2023.

Πιέσεις

Επιπλέον, ανέφεραν ότι θα συγκροτηθεί κοινή επιτροπή, στην οποία θα συμμετέχουν και οι διευθύνοντες σύμβουλοι των Ford και Volkswagen (Τζιμ Χάκετ και Χέρμπερτ Ντίες). Υπό τη δική της αιγίδα θα τεθεί η αμερικανογερμανική συμμαχία, η σύμπηξη της οποίας δείχνει τις συνεχώς διογκούμενες πιέσεις στον κλάδο. Οι πιέσεις αυτές σχετίζονται με τις επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, στην αυτόνομη οδήγηση και στη νέα τεχνολογία αντιρρύπανσης, ώστε να μειωθούν περαιτέρω οι εκπομπές ρύπων και να ικανοποιηθούν οι διεθνώς αυστηρότερες προδιαγραφές. Επιπροσθέτως ο Τζιμ Φάρλεϊ, πρόεδρος της Ford με αρμοδιότητα την παγκόσμια αγορά, τόνισε ότι η συνεργασία δεν σημαίνει πως θα κατασκευαστεί ένα αγροτικό με την υπογραφή Ford – VW για τις ΗΠΑ, όπου κυριαρχεί η Ford. Σημαίνει, όμως, πως η Ford θα κατασκευάζει νέα μεσαίου μεγέθους αγροτικά και για τις δύο εταιρείες, τα οποία θα απευθύνονται στην αγορά της Ευρώπης, της Νοτίου Αμερικής και της Αφρικής.

Επίσης, η Ford θα κατασκευάζει μεγαλύτερα φορτηγά εμπορικής χρήσεως για τη Γηραιά Ηπειρο, ενώ η VW θα κατασκευάσει ένα ημιφορτηγό πόλης. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της VW, το ημιφορτηγό αυτό θα μπορούσε να κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της Ford στην Τουρκία. Ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής εταιρείας Χέρμπερτ Ντίες προσέθεσε πως, στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη Ford, υπέγραψαν μνημόνιο συναντίληψης για ανάπτυξη ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων. H συνένωση δυνάμεων με τη Volkswagen είναι μεγάλο στοίχημα για τον Τζιμ Χάκετ, τον επικεφαλής της Ford, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα το 2017 με την εντολή να επισπεύσει τη λήψη αποφάσεων και να μειώσει τα έξοδα. Ηδη προανήγγειλε χιλιάδες απολύσεις και πιθανό κλείσιμο εργοστασίων στην Ευρώπη, ενώ τον Δεκέμβριο η Volkswagen είχε ανακοινώσει περαιτέρω ελάττωση δαπανών κατά 3 δισ. ευρώ, ώστε να βελτιώσει την κερδοφορία και να χρηματοδοτήσει τη στροφή της στην ηλεκτροκίνηση.