Η Ford σχεδιάζει να μεταφέρει παραγωγή εκτός Βρετανίας

Η Ford σχεδιάζει να μεταφέρει παραγωγή εκτός Βρετανίας

3' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κώδωνα κινδύνου κρούει η Ford, ευελπιστώντας να εισακουστεί από τη Βρετανίδα πρωθυπουργό Τερέζα Μέι ενόψει του ενδεχόμενου μη συντεταγμένου Brexit. Σύμφωνα με έγκυρη πηγή που επικαλείται η βρετανική εφημερίδα The Times, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία προειδοποίησε ότι θα μεταφέρει μέρος της παραγωγής της από τη Βρετανία λόγω της εξόδου της από την Ε.Ε. «Απλώς ξεκαθάρισαν ότι η Βρετανία δεν είναι η μοναδική επιλογή τους, αλλά υπάρχουν και άλλες», τόνισε η πηγή. Ανάλογου περιεχομένου ήταν οι προειδοποιήσεις και άλλων ξένων εταιρειών προς την κ. Μέι. Οπως αναφέρει η καλά πληροφορημένη πηγή, οι εκπρόσωποι των ομίλων ήταν ευγενικοί προς την πρωθυπουργό, αλλά ήταν πολύ πιο αιχμηροί μιλώντας για τη ζημία που μπορεί να προκαλέσει το Brexit σε σύγκριση με αντίστοιχη συνάντηση προ ενός μηνός.

Εν τω μεταξύ, να υπενθυμίσουμε δύο πράγματα: πρώτον, ότι μόλις την περασμένη εβδομάδα η Nissan ανακοίνωσε ότι ακυρώνει τα σχέδιά της να κατασκευάσει το X-Trail SUV, ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου πολλαπλών δραστηριοτήτων στη Βρετανία. Αρχικά, το 2016, μόλις λίγο μετά το δημοψήφισμα για την έξοδο της Βρετανίας από την Ε.Ε., ο τότε ακόμα κραταιός επικεφαλής της Nissan και της Renault Κάρλος Γκοσν είχε διαμηνύσει πως δεν επηρεάζονται από την έκβασή του τα σχέδια της εταιρείας. Σήμερα, η Nissan αποφασίζει υπό συνθήκες μεγάλης αβεβαιότητας για τη μη παραγωγή του προαναφερθέντος μοντέλου. Συν τοις άλλοις, μία ακόμα αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, η Jaguar Land Rover, ενημέρωσε το προσωπικό της ότι στις αρχές Απριλίου θα κλείσει μία εβδομάδα επιπλέον τα τέσσερα εργοστάσιά της, σκεπτόμενη ότι ίσως υπάρξουν προβλήματα λόγω Brexit. Η εβδομάδα αυτή προστίθεται στο διάστημα για το οποίο ήδη έχει αποφασιστεί το κλείσιμο των εργοστασίων για λόγους συντήρησης. Επισήμως η Βρετανία αποχωρεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση στις 29 Μαρτίου.

Η Ford έχει σημαντική παρουσία στη χώρα με εργοστάσια στο Μέρσισαϊντ, στο Ντάγκεναμ και στο Μπρίτζεντ, όπου απασχολεί άνω των 5.500 εργατών. Σε όλη τη Βρετανία οι εργαζόμενοι στη Ford είναι συνολικά περίπου 13.000. Η δε Βρετανία είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας. Σε ανακοίνωσή της, η Ford ανέφερε ότι ένα μη συντεταγμένο Βrexit θα της κοστίσει περί το 1 δισ. δολάρια, ενώ θα επηρεάσει δυσμενώς τις δραστηριότητές της σε Βρετανία και Ευρώπη. Ηδη η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανακοινώσει πως σε όλη τη Γηραιά Ηπειρο, όπου έχει δραστηριότητες, θα κάνει μεγάλες περικοπές δαπανών. Στο πλαίσιο αυτό, θα κοπούν έως και 1.000 θέσεις εργασίας, ανεξαρτήτως των εξελίξεων με το Brexit. Πριν από λίγες ημέρες, ο πρόεδρος της Ford Ευρώπης Στίβεν Αρμστρονγκ δήλωσε ότι αποχώρηση της Βρετανίας χωρίς συγκεκριμένη συμφωνία πιθανώς να σημάνει περαιτέρω απώλεια θέσεων εργασίας. Επιπροσθέτως, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να κλείσουν βρετανικά εργοστάσια. Τέλος, αναφέρεται πως τα αυτοκίνητα Ford είναι τα δημοφιλέστερα στη Βρετανία μεταξύ των λοιπών εμπορικών σημάτων.

Οι εξαγωγές γαλλικών κρασιών

Μπορεί το 2018 να ήταν μια θαυμάσια χρονιά για τις εξαγωγές γαλλικών κρασιών και οινοπνευματωδών, οι οποίες πρώτη φορά στην ιστορία έφθασαν τα 13 δισ. ευρώ, σύμφωνα με στοιχεία της ομοσπονδίας εξαγωγέων FEVS. Ωστόσο, όπως προσθέτει η FEVS, επικρατεί μεγάλη ασάφεια όσον αφορά τις εξελίξεις στο Βrexit και τις επιπτώσεις του στις δραστηριότητές της. «Απλά θα καταστρέψει την αγοραστική δύναμη των ανθρώπων», παρατηρεί ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Αντουάν Λεξιά. «Με πτώση της στερλίνας ως προς το ευρώ, όπως όλοι ξέρουμε στον κλάδο μας, θα επηρεαστούν οι πωλήσεις». Εξ ου και οι Γάλλοι προετοιμάζονται για σκληρό Brexit και ενισχύουν τα εκεί αποθέματά τους. Ορισμένοι οινοπαραγωγοί και παραγωγοί οινοπνευματωδών έχουν μεριμνήσει να καλύψουν τη ζήτηση έως και τον Σεπτέμβριο του 2019, δηλαδή έξι μήνες μετά την αποχώρηση. Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι κάθε μέρα περίπου 200 φορτηγά με κρασί και οινοπνευματώδη ποτά διασχίζουν τα σύνορα μεταξύ Γαλλίας και Βρετανίας. Πάντως, το 2018 οι εξαγωγές προς τη Βρετανία μειώθηκαν 0,6% στο 1,3 δισ. ευρώ. «Με την έξοδο της Βρετανίας από την Ε.Ε., η βιομηχανία κρασιού θα πρέπει να πληρώσει δασμούς», τόνισε ο κ. Λεξιά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή