ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θετική για συγχώνευση με Fiat Chrysler η Peugeot

thetiki-gia-sygchoneysi-me-fiat-chrysler-i-peugeot-2305826

O πρόεδρος της FFP, της εταιρείας συμμετοχών που ανήκει στην οικογένεια Πεζό (Peugeot), δήλωσε το ενδιαφέρον του για μια ενδεχόμενη συγχώνευση με την ιταλοαμερικανική Fiat Chrysler. Αποτέλεσμα ήταν να ενισχυθεί η τιμή της μετοχής τόσο της Peugeot Citroen (PSA) έως και κατά 5,2% όσο και του ομίλου Fiat Chrysler Automobiles (FCA) έως και κατά 2,7%. Η άνοδος αυτή ενίσχυσε συνολικά τον κλαδικό δείκτη του αυτοκινήτου κατά 2,5%. Mιλώντας στην έγκριτη γαλλική εφημερίδα Les Echos, ο Ρομπέρ Πεζό είπε ότι «τόσο με τον ιταλοαμερικανικό όμιλο όσο και με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούμε να συνδυάσουμε τις δραστηριότητες και να ευθυγραμμιστούμε». Αυτά τόνισε ερωτώμενος σχετικά με τις προοπτικές εξαγορών και συγχωνεύσεων που αφορούν τον όμιλο συμμετοχών της οικογένειάς του, όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Συμμαχίες

Είναι ενδιαφέρον πως σε κάτι ανάλογο είχε αναφερθεί και o διευθύνων σύμβουλος της Peugeot Citroen, Κάρλος Ταβάρες, στις αρχές του μήνα, με αφορμή το Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στη Γενεύη. Oπως χαρακτηριστικά τόνιζε τότε στο δημοσίευμά του το Bloomberg, η αυτοκινητοβιομηχανία PSA είναι πολύ μικρή για να ικανοποιήσει τη φιλοδοξία του. Βέβαια, ο όμιλος έχει διευρυνθεί αφότου αγόρασε από την General Motors την Opel/Vauxhall. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο κ. Ταβάρες είχε επαφές με συμβούλους του για να εξετάσει ενδεχόμενες κινήσεις. Η FCA είναι ελκυστική επιλογή λόγω του κορυφαίου σήματος Jeep και της παρουσίας της στις ΗΠΑ, όπως και η GM, ενώ ενδιαφέρον έχει και η Jaguar Land Rover. Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση της ιταλοαμερικανικής Fiat Chrysler Automobiles, τον Φεβρουάριο ο νέος της διευθύνων σύμβουλος Μάικ Μάνλεϊ είχε υπογραμμίσει ότι η εταιρεία του ενδιαφέρεται να αναζητήσει ευκαιρίες για συμμαχίες και συγχωνεύσεις, αρκεί να έχουν νόημα και να ενισχύουν τη θέση της.

Ο Μάικ Μάνλεϊ ανέλαβε τα ηνία το 2018, μετά τον θάνατο του εμβληματικού Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο οποίος ήταν εκείνος που εμπνεύστηκε τη δημιουργία της FCA κόντρα σε όλα τα προγνωστικά. Γιατί, όμως, η εν λόγω εταιρεία αναφέρεται συχνά πυκνά ως πιθανή εταίρος; Ο λόγος είναι ότι χάρη στην Chrysler διατηρεί δυναμική παρουσία στην αμερικανική αγορά αυτοκινήτου, στην οποία η πρόσβαση αποτελεί ζητούμενο για κάθε ευρωπαϊκή εταιρεία του κλάδου. Τα περισσότερα κέρδη της FCA προέρχονται από τις ΗΠΑ, ενώ ένα ακόμα στοιχείο συνιστά δέλεαρ για την PSA. Πρόκειται για τα δημοφιλή εμπορικά σήματα που έχει στην κατοχή της και είναι εκείνα των Jeep, RAM και Maserati.

Σύμφωνα με τον Αρντ Ελινγκχορστ, αναλυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Evercore ISI, «η Peugeot Citroen είναι καθαρόαιμη παίκτρια της ευρωπαϊκής αγοράς, οπότε θα είχε στρατηγική σημασία γι’ αυτή να αποκτήσει εταιρεία με μεγαλύτερο εύρος σε διεθνή κλίμακα». Η PSA αποκομίζει σχεδόν το 90% των πωλήσεών της από την Ευρωπαϊκή Ενωση. Αλλωστε, η εν λόγω εταιρεία διαθέτει επαρκή ρευστότητα 9 δισ. ευρώ για να μπορέσει να προβεί σε νέες επιχειρηματικές συμφωνίες. Αναλυτές και επενδυτές δείχνουν συγκρατημένοι ως προς το να στοιχηματίσουν σε μια κίνηση στο άμεσο μέλλον, σκεπτόμενοι τυχόν θέματα ανταγωνισμού. «Αν και πιστεύουμε ότι στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας θα επιχειρηθεί μια συγχώνευση ή εξαγορά από μέρους διεθνών παικτών, δεν προβλέπουμε πως θα υλοποιηθεί σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα», υπογραμμίζει, τέλος, ο αναλυτής του κλάδου Αντρέα Μπαλόνι της Mediobanca Securities.