ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γερμανία: Οι υποδομές, θυσία στη δημοσιονομική πειθαρχία

germania-oi-ypodomes-thysia-sti-dimosionomiki-peitharchia-2315152

H δημοσιονομική πειθαρχία στη Γερμανία και η άρνηση του Βερολίνου να προχωρήσει σε δημόσιες επενδύσεις έχουν οδηγήσει σε μεγάλη φθορά τα σιδηροδρομικά δίκτυα της χώρας. Το 22% των δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων καθυστερεί σήμερα, αν και οι τοπικές και προαστιακές γραμμές λειτουργούν άρτια. «Δεν έχουν γίνει σημαντικές επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών γραμμών, των αμαξοστοιχιών ή της σηματοδότησης», σχολίασε ο Αντριας Κνι, ακαδημαϊκός με εξειδίκευση σε θέματα μεταφορών στο Κέντρο Κοινωνικών Επιστημών στο Βερολίνο, στην ειδησεογραφική ιστοσελίδα Politico.

Οι Γερμανοί έχουν παραμελήσει τη συντήρηση και την αναβάθμιση των δικτύων μεταφοράς προς όφελος ενός ισοσκελισμένου προϋπολογισμού. Σήμερα, ένα μεγάλο ερώτημα είναι εάν η Deutsche Bahn, ο κρατικός σιδηροδρομικός κολοσσός, θα καταφέρει να διπλασιάσει την επιβατική κίνηση μέχρι το 2030. Οι κατά κεφαλήν δαπάνες σε σιδηροδρομικές υποδομές περιορίζονται στα 66 ευρώ σε σχέση με τα αντίστοιχα 164 ευρώ που ισχύουν στη Βρετανία, τα 128 ευρώ στην Ολλανδία και τα 362 ευρώ στην Ελβετία, μια χώρα που βρίσκεται στην κορυφή των μεταφορών με τρένο.

Δεν πάσχει μόνον το σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας από την εμμονή του Βερολίνου για απόλυτη δημοσιονομική πειθαρχία.

Στην ίδια μοίρα βρίσκονται, επίσης, οι γερμανικοί αυτοκινητόδρομοι, οι γέφυρες και ο στόλος των κυβερνητικών αεροσκαφών, αναφέρει το Politico. Το Βερολίνο έχει δεχτεί δριμεία κριτική από διεθνείς οργανισμούς, όπως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, για την άρνησή του να αυξήσει τις δημόσιες δαπάνες. Σήμερα, η ανάγκη επενδύσεων στη χώρα είναι μεγαλύτερη λόγω της δυσοίωνης προοπτικής της οικονομίας. Το υπουργείο Οικονομικών στην ισχυρότερη οικονομία της Ευρωζώνης έχει αναθεωρήσει προς τα κάτω τις εκτιμήσεις για τη φετινή ανάπτυξη, στο 0,5%.

Αναγνωρίζοντας την ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, η γερμανική κυβέρνηση έχει δεσμεύσει φέτος περίπου 10,7 δισ. ευρώ για τη χρηματοδότηση 800 εργοταξίων. Αλλά είναι αμφίβολο εάν επαρκούν αυτά τα κονδύλια. «Η Γερμανία δαπανά λιγότερα για τους σιδηροδρόμους της απ’ ό,τι η Ιταλία και είναι αναμφισβήτητο πως πρέπει να κάνουμε κάτι γι’ αυτό, καθώς αυξάνεται η επιβατική κίνηση», δήλωσε ο Μάρκους Σίβερς της ομάδας άσκησης επιρροής Allianz Pro Schiene.