ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενισχύει τις διαδικτυακές πωλήσεις η ΙΚΕΑ

enischyei-tis-diadiktyakes-poliseis-i-ikea-2318448

Επισπεύδει η ΙΚΕΑ την αλλαγή στρατηγικής, προωθώντας όλο και περισσότερο τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου και εγκαταλείποντας σταδιακά το μοντέλο των μεγάλων καταστημάτων μακριά από το κέντρο των πόλεων. Η σουηδική εταιρεία επίπλων και ειδών σπιτιού θα κυκλοφορήσει εντός του έτους εφαρμογή που θα επιτρέπει στους πελάτες να δουν τα προϊόντα που επιθυμούν να αγοράσουν στο περιβάλλον του σπιτιού τους και στη συνέχεια να τα παραγγείλουν απευθείας μέσω της εφαρμογής, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters.

Αντιλαμβανόμενη την αλλαγή στις προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού, η ΙΚΕΑ στρέφεται όλο και περισσότερο στις διαδικτυακές πωλήσεις και προς νέα μικρότερα καταστήματα στο κέντρο των πόλεων, παραγκωνίζοντας το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθούσε τις τελευταίες δεκαετίες. Η εφαρμογή θα παρουσιαστεί πρώτα στη γαλλική και στην ολλανδική αγορά και στη συνέχεια θα επεκταθεί στις οκτώ βασικές αγορές της ΙΚΕΑ, περιλαμβανομένης της γερμανικής, της αμερικανικής και της κινεζικής. Θα επιτρέπει στους πελάτες να βλέπουν πώς θα μπορούσε να επιπλωθεί το σπίτι τους, εισάγοντας στην εφαρμογή τις διαστάσεις ενός δωματίου και επιλέγοντας προϊόντα διαφορετικού στυλ. Στη συνέχεια, οι πελάτες θα μπορούν να παραγγέλνουν τα προϊόντα που θέλουν μέσω της εφαρμογής. «Πρόκειται για εντελώς νέα εμπειρία», λέει στο Reuters η Μπάρμπαρα Μάρτιν Κόπολα, επικεφαλής ψηφιακών υπηρεσιών της ΙΚΕΑ. «Η εφαρμογή συνδυάζει την επίσκεψη στο κατάστημα με τη διαδικτυακή εμπειρία», εξηγεί. Για παράδειγμα ένας πελάτης που επισκέπτεται ένα μικρότερο κατάστημα ΙΚΕΑ στο κέντρο κάποιας πόλης, όπου θα υπάρχει μικρότερη ποικιλία προϊόντων, θα μπορεί να σημαδεύει με το κινητό του μια πολυθρόνα και να βλέπει διαφορετικά υφάσματα ή χρώματα για αυτήν. Ή να τη βλέπει μαζί με παρόμοια προϊόντα από την ίδια σχεδιαστική γραμμή.

Η ΙΚΕΑ είχε παρουσιάσει αρχικά μια εφαρμογή εικονικής πραγματικότητας το 2017, η οποία επέτρεπε στους πελάτες να δουν αν ταιριάζουν στο δικό τους σπίτι περίπου δύο χιλιάδες προϊόντα της ΙΚΕΑ. Ωστόσο η εφαρμογή δεν επέτρεπε την αγορά τους. Σήμερα, οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν προϊόντα ΙΚΕΑ εξ αποστάσεως μόνο μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας. Η βασική εφαρμογή της επιχείρησης περιλαμβάνει την πλήρη γκάμα των προϊόντων, αλλά αυτά παρουσιάζονται μεμονωμένα και μπορεί κανείς να δημιουργήσει κατάλογο παραγγελίας για χρήση μόνο κατά την επίσκεψη σε κατάστημα ΙΚΕΑ. Η επιχείρηση έχει ενισχύσει τη στροφή της προς τις διαδικτυακές πωλήσεις μετά την ανάδειξη ως διευθύνοντος συμβούλου το 2017 του Τζέσπερ Μπρόντιν. Παράλληλα, έχει αρχίσει να δημιουργεί πειραματικά καταστήματα στο κέντρο των πόλεων, περιλαμβανομένου εκθεσιακού χώρου μόνο για κουζίνες στη Στοκχόλμη, καταστήματος στο Λονδίνο που προσφέρει υπηρεσίες για ανακαίνιση κατοικίας και καταστήματος μόνο με έπιπλα σαλονιού στη Μαδρίτη. Καθώς θα αυξάνονται οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της ΙΚΕΑ, η εταιρεία ενδέχεται να ανασχεδιάσει τα καταστήματά της εκτός πόλεων ανάλογα με τα όσα έχει διδαχθεί για τις προτιμήσεις των καταναλωτών από τα μικρότερα καταστήματά της. Ενδεχομένως να χρησιμοποιεί όλο και μεγαλύτερο χώρο τους ως αποθήκη για τις διαδικτυακές παραγγελίες.

Εν τω μεταξύ ο ανταγωνισμός ενισχύεται. Τον περασμένο μήνα η ταχέως αναπτυσσόμενη βρετανική εταιρεία πώλησης επίπλων Made.com παρουσίασε νέα υπηρεσία εσωτερικού σχεδιασμού έναντι αμοιβής που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, ώστε να προτείνει προϊόντα στους πελάτες και τεχνολογία τριών διαστάσεων, προκειμένου ο πελάτης να μπορεί να δει πώς θα είναι το επιπλωμένο δωμάτιο. Παράλληλα, η επιχείρηση ενισχύει και την παρουσία της στις πόλεις, καθώς επεκτείνεται στην Ευρώπη. Πρόσφατα εγκαινίασε εκθεσιακό χώρο στη Στοκχόλμη, μόλις ένα τετράγωνο μακριά από την έκθεση ΙΚΕΑ με είδη κουζίνας, ενώ διαφημίζει νέες πολυθρόνες στο αεροδρόμιο Σίπχολ του Αμστερνταμ.