Στον αέρα η νέα NAFTA

1' 13" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την Παρασκευή, όταν ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε με μήνυμα στο Twitter πως ετοιμάζεται να επιβάλει δασμούς στο Μεξικό, στη Γερουσία της χώρας αυτής ξεκινούσε η συζήτηση για την επικύρωση της USMCA, διαδόχου της NAFTA συμφωνίας για ελεύθερες εμπορικές συναλλαγές μεταξύ ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικού. Μάλιστα, λίγες μέρες πριν ο Αμερικανός πρόεδρος είχε άρει τους δασμούς που επέβαλε προ καιρού σε χάλυβα και αλουμίνιο σε ορισμένες χώρες – μεταξύ αυτών ο Καναδάς και το Μεξικό.

Η κίνηση αυτή έγινε με το σκεπτικό να διευκολυνθεί η διαδικασία επικύρωσης της USMCA και από τις τρεις συμβαλλόμενες χώρες. Στην περίπτωση των ΗΠΑ, πάντως, ο μεν Τραμπ θέλει να επιβάλει την επικύρωσή της από το Κογκρέσο, η δε Νάνσι Πελόζι, πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων και μέλος των Δημοκρατικών, ζητεί αυστηρό μηχανισμό παρακολούθησης των εργασιακών όρων της συμφωνίας. Πέραν της συμφωνίας, σοβαρότατο πλήγμα θα δεχθούν και οι εισαγωγές των ΗΠΑ αργού από το Μεξικό, διότι αυτές εισάγουν κάθε μέρα πάνω από 700 χιλ. βαρέλια. Δασμοί 5% ισοδυναμούν με 3 δολάρια παραπάνω στην τιμή του βαρελιού – χθες οι τιμές αργού Ν. Υόρκης και πετρελαίου Brent είχαν υποχωρήσει έως σχεδόν 6% και 8% αντίστοιχα στις πρωινές συναλλαγές, αν και σταδιακά περιόρισαν τις απώλειές τους το απόγευμα στο σχεδόν 2,35%.

Εξίσου ανήσυχες είναι και όσες διεθνείς τράπεζες και επιχειρήσεις έχουν έκθεση και παραγωγή στη μεξικανική αγορά, όπως οι ισπανικές τράπεζες BBVA και Santander, oι γερμανικές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Audi, Volkswagen και GM και Ford, η ιαπωνική Honda, αλλά και η καναδική Bombardier.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή