«Σούζα» οι πωλήσεις της αυστριακής KTM

«Σούζα» οι πωλήσεις της αυστριακής KTM

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πέρυσι η αυστριακή ΚΤΜ έγινε η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρεία σε πωλήσεις μεγάλων μοτοσικλετών στον κόσμο πουλώντας 261.000 μοτοσικλέτες, υπερσκελίζοντας την αμερικανική Harley-Davidson. Τώρα η αυστριακή εταιρεία είναι πλέον η μεγαλύτερη κατασκευάστρια εκτός Ασίας και μάλιστα έχει βάλει στο στόχαστρο την ιαπωνική Kawasaki, την οποία ελπίζει να ξεπεράσει σε αριθμό μοτοσικλετών έως το 2022. Ωστόσο, τίποτε δεν έδειχνε το όχι τόσο μακρινό 1991, ότι τα πράγματα θα εξελίσσονταν έτσι για τη μικρή αυστριακή μάρκα. «Η ποιότητα (των μοτοσικλετών μας) ήταν τόσο κακή τότε, ώστε μας περιγελούσαν, ωστόσο κάθε κρίση αποτελεί επίσης μια ευκαιρία», λέει στο Bloomberg Businessweek ο Αυστριακός Στέφαν Πίρερ, ο οποίος είχε αναλάβει την ιδιοκτησία της ΚΤΜ το 1991 προσπαθώντας να ανταγωνιστεί τους πανίσχυρους αντιπάλους από την Ιαπωνία. Στην ηλικία των 35 ετών ο Πίρερ είχε αναλάβει ήδη να αναδιοργανώσει και να πουλήσει εταιρείες που κατασκεύαζαν πέδιλα του σκι και παρήγαν κατασκευαστικά υλικά. Το ίδιο σκόπευε να κάνει και με την ΚΤΜ, όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν διαφορετικά.

Σήμερα η ΚΤΜ παράγει σε μία εβδομάδα όσες μοτοσικλέτες παρήγε τον χρόνο το 1991, ενώ ο Πίρερ εξακολουθεί να είναι επικεφαλής της και η περιουσία του υπερβαίνει το 1 δισ. δολάρια χάρη στην επιτυχία της εταιρείας του. Στη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας, ο Πίρερ κατάφερε να υπερτετραπλασιάσει τις πωλήσεις της ΚΤΜ παρά το γεγονός πως οι πωλήσεις μοτοσικλετών στην ευρωπαϊκή αγορά συρρικνώθηκαν κατά 14%. Τώρα λέει πως τα νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει και το γεγονός πως η εταιρεία θα επικεντρωθεί ακόμη περισσότερο στις ασιατικές αγορές θα επιτρέψει στην ΚΤΜ να πουλήσει 400.000 μοτοσικλέτες μέχρι το 2022, επίδοση που θα φέρει την εταιρεία σε απόσταση βολής από την Kawasaki. Ακόμη και έτσι η ΚΤΜ παραμένει μικρός σχετικά παίκτης στην αγορά μοτοσικλετών. Αν και πούλησε πέρυσι 35.000 περισσότερες μοτοσικλέτες από τη Harley-Davidson, τα έσοδα της αμερικανικής εταιρείας είναι τριπλάσια από αυτά της ΚΤΜ που ανήλθαν το 2018 σε 1,75 δισ. δολάρια, αφού οι περισσότερες Harley είναι πολύ ακριβότερες από τις ΚΤΜ. Στην αγορά της Ευρώπης εξακολουθεί να βρίσκεται σε πωλήσεις πίσω από την ιταλική Piaggio Group, αν υπολογίσει κανείς και τις πωλήσεις μικρών μοτοσικλετών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ΚΤΜ έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά της μέχρι να πλησιάσει τη Honda, που πούλησε πέρυσι 20 εκατομμύρια μοτοσικλέτες και τη Yamaha, που πούλησε 5,4 εκατ.

Προκλήσεις

Το γεγονός πως η ΚΤΜ έχει την έδρα της στην Ευρώπη μάλλον δυσκολεύει τα πράγματα. Οι πωλήσεις μοτοσικλετών στην Ευρώπη είναι στάσιμες μετά το 2010 στο 1 εκατομμύριο μοτοσικλέτες περίπου τον χρόνο. Οι αυστηρότεροι κανονισμοί για εκπομπές αέριων ρύπων και για θόρυβο ενδέχεται να περιορίσουν ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις μοτοσικλετών στην Ευρώπη. «Η εξέλιξη μοτοσικλετών που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους και είναι πιο αθόρυβες κοστίζει πολλά χρήματα, όπως και η εξέλιξη ηλεκτρικών κινητήρων», λέει στο Businessweek ο Γιούργκεν Πίπερ, αναλυτής της Bankhaus Metzler στη Φρανκφούρτη. Γι’ αυτό ο Πίρερ προσπαθεί να επαναλάβει με την ιταλική εταιρεία μοτοσικλετών Ducati και με τη βρετανική Triumph την επιτυχία που είχε εξαγοράζοντας το 2013 τη σουηδική Husqvarna, που επέτρεψε την παραγωγή πολλών διαφορετικών μοντέλων (συνηθισμένη πρακτική στα αυτοκίνητα) με βάση σχεδόν ίδια εξαρτήματα. Η Volkswagen σκέφτεται να πουλήσει την Ducati και ο Πίρερ θα την ήθελε ώστε «να σταματήσουμε να σφαζόμαστε στην Ευρώπη» και για να μοιράσει το κόστος εξέλιξης σε μεγαλύτερο αριθμό μοτοσικλετών. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή