ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνεργασία Toyota με Suzuki στον κλάδο αυτόνομων αυτοκινήτων

toyota

Οι ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου σπεύδουν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται σταδιακά στον κλάδο με την ηλεκτροκίνηση και τα αυτόνομα αυτοκίνητα, που αποσπούν τη μερίδα του λέοντος των επενδύσεών τους. Χθες ανακοινώθηκε πως η Toyota Motor ενισχύει τη συνεργασία της με τη Suzuki Motor, αγοράζοντας η μία μερίδιο στο μετοχικό κεφάλαιο της άλλης και δημιουργώντας έτσι μια ακόμη συμμαχία στον παγκόσμιο κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η Toyota, που είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ιαπωνία, θα εξαγοράσει το 5% του μετοχικού κεφαλαίου της Suzuki έναντι 96 δισ. γιεν ή 907 εκατ. δολαρίων. Από την πλευρά της, η Suzuki θα αποκτήσει μικρότερο μερίδιο από την Toyota έναντι 48 δισ. γιεν, σύμφωνα με το αμερικανικό πρακτορείο Bloomberg. Στόχος της κίνησης αυτής είναι να ενισχύσουν τη συνεργασία τους για την ανάπτυξη των ηλεκτροκίνητων και των αυτόνομων αυτοκινήτων, καθώς η τεχνολογία, οι προτιμήσεις των καταναλωτών και τα επιχειρηματικά μοντέλα μεταβάλλονται με ραγδαίους ρυθμούς.

«Οπως υπενθύμιζε συχνά ο μακαρίτης Σέρτζιο Μαρκιόνε στους στενούς συνεργάτες του, υπάρχουν πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που κάνουν παρόμοια πράγματα», σχολιάζει ο Αλί Ιζάντι-Ναγιαφαμπάντι της Bloomberg New Energy. Ο Μαρκιόνε υπήρξε διευθύνων σύμβουλος της Fiat και σε αυτόν αποδίδεται η επιτυχημένη αναβίωση της ιταλικής μάρκας αυτοκινήτων. Απεβίωσε πέρυσι τον Ιούλιο. «Η Τoyota αποκτά μερίδιο στη Suzuki έναντι ελκυστικού αντίτιμου», σχολίασε η Τζάνετ Λούις, αναλύτρια της Macquarie Capital Securities. «Θυμίζει την αμοιβαία επενδυτική σχέση που είχαν κτίσει η Toyota και η Mazda», συμπληρώνει η ίδια.

H Suzuki ανακοίνωσε πως θα χρησιμοποιήσει τα 20 από τα 96 δισ. γιεν που θα εισπράξει από την Toyota για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, δίνοντας μεγαλύτερο βάρος στην αυτόνομη οδήγηση. Βέβαια, ο προϋπολογισμός της Toyota για έρευνα και ανάπτυξη είναι επταπλάσιος για το τρέχον οικονομικό έτος. Η Suzuki αναζητούσε έναν μεγαλύτερο συνέταιρο αφότου διεκόπη η συνεργασία της με τη Volkswagen. «Στο κομμάτι της αυτονομίας των οχημάτων είναι λογικό για τη Suzuki να εξαρτάται από την Toyota, διότι τα κεφάλαια που απαιτούνται είναι τεράστια», παρατηρεί o αναλυτής της Bloomberg New Energy, Αλί Ιζάντι-Ναγιαφαμπάντι. Με τη συμφωνία αυτή, όμως, η Toyota αναμένεται να επωφεληθεί από την παρουσία της Suzuki στην Ινδία, η οποία αναμένεται να ξεπεράσει την Ιαπωνία ως η τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων. Αν και η Suzuki δεν έχει ισχυρή παρουσία σε άλλες αγορές, στην Ινδία κατέχει σχεδόν το ήμισυ της αγοράς. Ωστόσο, οι πωλήσεις της εκεί μειώθηκαν κατά 34% τον Ιούλιο από πέρυσι, αντανακλώντας τη μεγαλύτερη πτώση κατά τη διάρκεια της τελευταίας εξαετίας.

Οι συμμαχίες στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών αποτελούν συχνότερο φαινόμενο κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, ώστε να εξοικονομήσουν δαπάνες και να αυξήσουν τους διαθέσιμους πόρους για ανάπτυξη. Η Ford Motor συνεργάζεται με τη γερμανική Volkswagen AG και η Honda Motor με την General Motors. Τις δυνάμεις τους έχουν, επίσης, ενώσει οι Renault, Nissan Motor και Mitsubishi Motors, δημιουργώντας μια τριμελή συμμαχία, που όμως διανύει κρίσιμη φάση λόγω της σύλληψης του πρώην διευθύνοντος συμβούλου Κάρλος Γκοσν, τον περασμένο Νοέμβριο.