ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το 2025 η πρώτη… κούρσα για το ιπτάμενο ταξί της Lilium

23aitpl

Ενα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση του σχεδίου της βρίσκεται η γερμανική νεοφυής εταιρεία αεροπλοΐας Lilium, η οποία σκοπεύει να προωθήσει στην αγορά το ιπτάμενο πενταθέσιο ταξί της εντός του 2025. Πρόκειται για το Lilium Jet, το ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος που θα πετάει με 100 χιλιόμετρα την ώρα και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας σύντομα θα μπορεί να διατεθεί στην αγορά, καθώς έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση δοκιμαστικών πτήσεών του. Πρόσφατη έκθεση της TechCrunch, που δημοσιεύει στοιχεία για τις νεοφυείς εταιρείες στον κλάδο της τεχνολογίας, αναφέρει πως η Lilium βρίσκεται σε επαφή με επενδυτές από τους οποίους στοχεύει να αντλήσει κεφάλαια ύψους 400 έως 500 εκατ. δολαρίων.

Προτού ακόμη δοθεί στην αγορά το ιπτάμενο ταξί, η Lilium ευελπιστεί να έχει έτοιμη μια εφαρμογή που θα δίνει στους πελάτες της τη δυνατότητα να ναυλώνουν το αεροταξί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που σήμερα το κάνουν για τα επίγεια ταξί μέσω της Uber. Σε ό,τι αφορά το κόστος του ναύλου, έχει ανακοινώσει ότι σχεδιάζει να μεταφέρει τους Νεοϋορκέζους από το Μανχάταν μέχρι το αεροδρόμιο JFK μέσα σε έξι λεπτά και έναντι περίπου 70 δολαρίων το άτομο. Στα μακροπρόθεσμα σχέδιά της περιλαμβάνεται, άλλωστε, και η ποιοτική αναβάθμιση του αεροσκάφους, ώστε να μπορεί να κινείται με 300 χιλιόμετρα την ώρα. Παραδέχεται ωστόσο ότι βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά από αυτόν τον στόχο,  καθώς αντιμετωπίζει πολλές άλλες άμεσες προκλήσεις.

to-2025-i-proti-amp-8230-koyrsa-gia-to-iptameno-taxi-tis-lilium0
Σύμφωνα με τη Lilium, το ιπτάμενο ταξί θα μεταφέρει τους Νεοϋορκέζους από το Μανχάταν μέχρι το αεροδρόμιο JFK μέσα σε έξι λεπτά και έναντι περίπου 70 δολαρίων το άτομο.

Ανάμεσά τους οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει προσπαθώντας να αυξήσει τον όγκο της παραγωγής της, ώστε να διαθέσει το ιπτάμενο ταξί μαζικά στην αγορά και προπαντός όταν θα ζητήσει την έγκριση των ρυθμιστικών αρχών για να εκτελεί πτήσεις πάνω από τις μεγάλες πόλεις. Προκειμένου να δρομολογήσει την αύξηση της παραγωγής, η Lilium άνοιξε νέα μονάδα, έκτασης 3.000 τ.μ., κοντά στα κεντρικά της γραφεία στο Μονάχο και σχεδιάζει να αρχίσει να παράγει εκεί. Μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC, ο γενικός διευθυντής της  Lilium, Ρέμο Γκέρμπερ, εξέφρασε την εκτίμηση πως στη μονάδα αυτή θα μπορεί να παράγει «εκατοντάδες» ιπτάμενα ταξί κάθε χρόνο, όταν βέβαια θα έρθει η ώρα να προωθήσει στην αγορά το προϊόν της. Προσφάτως προσέλαβε πρώην στέλεχος της Airbus, τον Ιβ Γεμσί, για να εποπτεύσει το σχετικό πρόγραμμα.

Το Lilium Jet, το οποίο κινείται τηλεκατευθυνόμενο από τη γη, έχει δύο παράλληλα πτερύγια εξοπλισμένα με 36 ηλεκτρικούς κινητήρες, που κατά την απογείωση στρέφονται προς τα κάτω και στη συνέχεια επανέρχονται σε οριζόντια θέση για την πτήση. Ο κ. Γκέρμπερ τόνισε πως έχουν προηγηθεί εκατοντάδες δοκιμαστικές πτήσεις, αλλά «τώρα έχει αρχίσει να φαίνεται απολύτως κανονικό το να πετάει». Προσέθεσε, ωστόσο, πως οι συντελεστές του σχεδίου «ενθουσιάζονται να το επιδεικνύουν στον κόσμο». Η εταιρεία έχει παρουσιάσει το πρώτο δοκιμαστικό ιπτάμενο ταξί από τον Μάιο, οπότε έκανε για πρώτη φορά μια δοκιμαστική πτήση ολίγων λεπτών και προσγειώθηκε άμεσα.

Σημειωτέον ότι πολλές άλλες εταιρείες σχεδιάζουν το δικό τους ιπτάμενο ταξί, μεταξύ των οποίων οι Uber, Boeing και Airbus, η επίσης γερμανική νεοφυής Volocopter και η κινεζική Ehang. Η Volocopter μάλιστα παρουσίασε τη Δευτέρα τον τερματικό σταθμό των αεροταξί της που κατασκεύασε στη Σιγκαπούρη από κοινού με την εταιρεία Skyports του Λονδίνου.