Επίσημο το ενδιαφέρον της Lufthansa για την Alitalia

Επίσημο το ενδιαφέρον της Lufthansa για την Alitalia

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εως και 200 εκατ. ευρώ είναι διατεθειμένη να επενδύσει η Lufthansa για τη διάσωση της ιταλικής Alitalia, η οποία έχει βρεθεί στα πρόθυρα χρεοκοπίας τρεις φορές τα τελευταία δέκα χρόνια.

Σε επιστολές της προς το ιταλικό υπουργείο Βιομηχανίας και τη Ferrovie dello Stato (FS), η οποία διαχειρίζεται το σχέδιο αναδιάρθρωσης, η γερμανική Lufthansa επέδειξε και επισήμως ενδιαφέρον για την εξαγορά μεριδίου. Στις επιστολές δεν αναφέρεται ούτε το ακριβές ποσό της επένδυσης ούτε το μερίδιο που επιθυμεί η Lufthansa από τη νέα εταιρεία. Ωστόσο, πηγές των ιταλικών εφημερίδων Corriere della Sera και la Repubblica αναφέρουν ότι η επένδυση θα κυμανθεί από 150 εκατ. έως 200 εκατ. ευρώ.

Το σχέδιο διάσωσης περιλαμβάνει εξαγορά της Alitalia από την κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων Ιταλίας FS και την Atlantia, η οποία κατασκευάζει έργα υποδομών και διαχειρίζεται ιταλικούς αυτοκινητοδρόμους. Ωστόσο, η Atlantia εξέφρασε πρόσφατα αμφιβολίες σχετικά με τη συμμετοχή της. Επίδοξος μνηστήρας εκτός από τη Lufthansa είναι και η αμερικανική Delta Airlines. «Εχω δει τι πέτυχε η Lufthansa στην εξαγορά άλλων αεροπορικών. Η Lufthansa έχει μεγάλη εμπειρία και για το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Alitalia απαιτείται εμπειρία ως προς το τεχνικό κομμάτι και ως προς τη διαχείριση», όπως είχε δηλώσει στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων ΑΝSA ο Λουτσιάνο Μπένετον, εκτελεστικός πρόεδρος της Edizione, μητρικής της Atlantia,.

Ο γερμανικός αερομεταφορέας άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί να επενδύσει μεγάλο ποσό για τη διάσωση της Alitalia και είναι έτοιμος να υποβάλει την τελική προσφορά μέχρι τις 21 Νοεμβρίου, οπότε λήγει η προθεσμία που έχουν θέσει η Ferrovie dello Strato και η Atlantia. Η Lufthansa θέτει, όμως, αυστηρές προϋποθέσεις για την εξαγορά μεριδίου. Μεταξύ άλλων, απαιτεί περικοπές στον στόλο και στο δίκτυο αερομεταφορών, αύξηση της παραγωγικότητας και μεγάλη μείωση δαπανών τόσο για τα αεροσκάφη όσο και για το πλήρωμα. Προτού δεσμευθεί, η Lufthansa ζητάει επίσης την προληπτική σύναψη συμφωνίας με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις σχετικά με τις περικοπές, σύμφωνα με το ANSA. Στις επιστολές προς τη Ferrovie dello Strato και το ιταλικό υπουργείο Βιομηχανίας η Lufthansa ζητάει επίσης την αναδιάρθρωση της διοικητικής δομής, ενώ απαιτεί η ένεση κεφαλαίου στη νέα εταιρεία να πραγματοποιηθεί χωρίς την έκδοση νέων ομολόγων. Τέλος, η Lufthansa θα προσπαθήσει να εξασφαλίσει την πλειοψηφία των μετοχών για τους ιδιώτες μετόχους.

Ο υπουργός Βιομηχανίας της Ιταλίας, Στέφανο Πατουανέλι, ανέφερε ότι η Alitalia χρειάζεται «μια αναβίωση και όχι μια απλή διάσωση», σύμφωνα με το ANSA. Πλησιάζοντας στην προθεσμία υποβολής προσφορών από τους επίδοξους μνηστήρες στις 21 Νοεμβρίου, ο Πατουανέλι παρακάλεσε να ενημερώνονται οι ιταλικές αρχές καθημερινά σχετικά με την πρόοδο των διαπραγματεύσεων.

«Ο στόχος πρέπει να είναι η παροχή πραγματικού μέλλοντος στην Alitalia, όχι η καθυστέρηση ή μια μεταβατική λύση», σχολίασε ο Λουτσιάνο Μπένετον στο ANSA στις αρχές του Οκτωβρίου. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις και να οριστικοποιηθεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Alitalia, η ιταλική κυβέρνηση πρόκειται να χορηγήσει δάνειο-γέφυρα ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ.

Το δάνειο θα καλύψει τις λειτουργικές ανάγκες της αεροπορικής για έξι μήνες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή