ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εντονη κινητικότητα μεταξύ των οίκων ειδών πολυτελείας

entoni-kinitikotita-metaxy-ton-oikon-eidon-polyteleias-2351504

H αρχή έγινε με την κίνηση του Μπερνάρ Αρνό, του ιδρυτή του κολοσσού της Louis Vuitton Moet Ηennessy, ο οποίος εξαγόρασε τον αμερικανικό οίκο κοσμημάτων Tiffany και φαίνεται πως η κίνηση αυτή θα λειτουργήσει ως καταλύτης για σημαντικές εξελίξεις στον κλάδο των ειδών πολυτελείας. Ο ανταγωνιστικός του όμιλος Kering, στον οποίο ανήκει μια γκάμα εμπορικών σημάτων στα είδη πολυτελείας και στην υψηλή ραπτική, όπως ο Gucci, φέρεται να ενδιαφέρεται για εξαγορά της εταιρείας κατασκευής χειμωνιάτικων ρούχων Μoncler. Πάντως, χθες ο Ρέμο Ρουφίνι, διευθύνων σύμβουλος και μεγαλομέτοχος της Moncler, το διέψευσε, επισημαίνοντας ότι απλώς οι δύο εταιρείες είχαν μερικές συζητήσεις, αλλά δεν γίνεται διαπραγμάτευση για κάποια συμφωνία.

Η τιμή μετοχής της Moncler, η οποία έγινε διάσημη για τα επενδυμένα τζάκετ και τα ρούχα που χρησιμοποιούνται στην ορειβασία και σε άλλες αθλητικές χειμερινές δραστηριότητες, είχε άνοδο χθες έως και 8,5% μετά το σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg, που ανέφερε ότι οι δύο εταιρείες κάνουν διερευνητικές συζητήσεις. Η μετοχή της Kering ενισχύθηκε 1,2%. Το δημοσίευμα αναθέρμανε τις φήμες και τις προσδοκίες πως επίκεινται νέες συμφωνίες στον κλάδο, ο οποίος κυριαρχείται από κολοσσούς, αν και ορισμένες πηγές από τις τράπεζες και από τον ίδιο τον κλάδο εκφράζουν τον προβληματισμό τους για τα οφέλη που πιθανώς θα προέκυπταν από ένα συνδυασμό Kering – Moncler.

Επαφές

O Ρέμο Ρουφίνι, ο οποίος εξαγόρασε τη Moncler το 2003 και την ανανέωσε δυναμικά, δήλωσε ότι από καιρού εις καιρόν διατηρεί επαφές και συνομιλίες με επενδυτές και άλλους παίκτες στον κλάδο, μεταξύ των οποίων και με τον όμιλο Kering. Στόχος του να διερευνήσει τις πιθανές στρατηγικές ευκαιρίες που ανακύπτουν, ώστε να ενισχύσει περαιτέρω την επιτυχημένη ανάπτυξη της Moncler. «Ωστόσο, επί του παρόντος, δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη πρόταση υπό εξέταση», προσέθεσε ο κ. Ρουφίνι. Διατηρεί μερίδιο 22% στη Moncler, η οποία ξεκίνησε φτιάχνοντας υπνόσακους και τζάκετ χιονιού, αλά εξελίχθηκε σε μια εταιρεία που απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό. Προσκάλεσε σχεδιαστές για να επινοήσουν πιο χαρούμενα και ευφάνταστα επενδεδυμένα τζάκετ και μπουφάν, αλλά και τουαλέτες που φορούν κινηματογραφικοί αστέρες. Η εταιρεία του Ρέμο Ρουφίνι έχει χρηματιστηριακή αξία της τάξεως των 10 δισ. ευρώ και εκτιμάται ότι σε μια υποθετική απόπειρα εξαγοράς της θα ζητούσε μεγάλη προσαύξηση, όπως προβλέπουν τραπεζικές πηγές. Επιπλέον, εάν εξαγοραζόταν από τον όμιλο Kering, δεν θα προκαλούσε ανισορροπία στο χαρτοφυλάκιό του, το οποίο είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένο από εμπορικά σήματα ένδυσης.

Ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής του, ο όμιλος Louis Vuitton Μοet Hennessy, μια τεράστια μπουτίκ σημάτων όπως τα είδη Louis Vuitton, οι σαμπάνιες Moet Hennessy, ο οίκος υψηλής ραπτικής Christian Dior, τα αρώματα Kenzo και τα κοσμήματα Bulgari μεταξύ πολλών άλλων, πρόσφατα απέκτησε τον Τiffany. Ετσι ενίσχυσε την παρουσία του σε μία από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενες υποαγορές στο πεδίο των ειδών πολυτελείας. Παρά ταύτα, η φημολογία γύρω από την τύχη της Moncler παρατηρείται, ενώ οι προοπτικές για τα εμπορικά σήμερα, που παραμένουν αυτόνομα, θεωρούνται δύσκολες. Οι μεγάλοι παίκτες τύπου Kering και LVMH δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες για τους ανταγωνιστές, διότι ξοδεύουν πολλά για την προώθησή τους στα κοινωνικά δίκτυα και προσλαμβάνουν διάσημους σχεδιαστές.

Συν τοις άλλοις, έχουν πολύ καλύτερο εξoπλισμό για να μπορέσουν να απορροφήσουν τα πλήγματα από τις διαδηλώσεις στο Χονγκ Κονγκ και να επενδύσουν περισσότερο στην Κίνα – και αυτό από μόνο του μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για μικρότερους οίκους να αναζητήσουν αγοραστές.