ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο άνθρωπος που καλείται να σταθεροποιήσει την Boeing

o-anthropos-poy-kaleitai-na-statheropoiisei-tin-boeing-2355185

H κρίση στον αμερικανικό αεροναυπηγικό κολοσσό της Boeing συνεχίζεται και αυτήν θα κληθεί να διαχειριστεί ο νέος της επικεφαλής – βέβαια, με την τοποθέτησή του δεν παύει να πνέει ένας αέρας αισιοδοξίας στους κόλπους της. Ο Ντέιβιντ Καλχούν είναι ένας από τους ανθρώπους της εταιρείας, όντας στο διοικητικό της συμβούλιο επί δέκα χρόνια. Πέρυσι τον Οκτώβριο ανέλαβε πρόεδρος του Δ.Σ. Ερχεται να αντικαταστήσει τον Ντένις Μάλενμπεργκ, ο οποίος απομακρύνθηκε λόγω των χειρισμών του μετά τα δύο τραγικά δυστυχήματα με τα 737 ΜΑΧ της Boeing. Ενας ακόμα λόγος ήταν και η επιδείνωση των σχέσεων του αεροναυπηγικού ομίλου με την Ομοσπονδιακή Αρχή Αεροπλοΐας των ΗΠΑ.
Σωτήρας

Οπως επισημαίνει σχετικά το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, ο Καλχούν έχει βρεθεί και σε άλλες έκρυθμες καταστάσεις, αναλαμβάνοντας να ηγηθεί διαφόρων ομίλων σε περιόδους κρίσης. Τοποθετήθηκε πρόεδρος του Δ.Σ. της εταιρείας ελαστικών Caterpillar λίγο μετά την έφοδο των ομοσπονδιακών αρχών στα κεντρικά της γραφεία τον Μάρτιο του 2017, είχε τεθεί επικεφαλής του βραχίονα της General Electric, που κατασκεύαζε μεταξύ άλλων και κινητήρες αεροσκαφών μετά τις επιθέσεις της 11η Σεπτεμβρίου 2001 και είχε αναλάβει την εισαγωγή της εταιρείας ερευνών αγοράς Nielsen στο χρηματιστήριο.  

Εκτός του ότι ο Ντέιβιντ Καλχούν θα  εποπτεύσει την πορεία της Boeing, μέχρις ότου ξαναπετάξει το «αμαρτωλό» 737 ΜΑΧ, θα πρέπει να αποκαταστήσει και τις σοβαρά τρωθείσες σχέσεις της με τις Αρχές, που είναι υπεύθυνες για την ασφάλεια πτήσεων στην Αμερική και στον υπόλοιπο κόσμο, με τις αεροπορικές εταιρείες, που έχουν καθηλώσει άπαντα τα 737 ΜΑΧ των στόλων τους, αλλά και με το ίδιο το διεθνές επιβατικό κοινό, που τρομοκρατήθηκε. Και προς επίρρωση των ανωτέρω, αξίζει να επισημάνουμε το εξής: σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg, η Boeing έδωσε στους αξιωματούχους της Ομοσπονδιακής Αρχής Αεροπλοΐας μία δεύτερη δέσμη ηλεκτρονικών μηνυμάτων, που σχετίζονταν με το 737 ΜΑΧ και αυτό το έκανε με καθυστέρηση. Το ίδιο είχε συμβεί με την πρώτη δέσμη μηνυμάτων και επιστολών που δόθηκαν στην Αρχή τον Οκτώβριο του 2018. Σε αυτά φαινόταν πως ήδη από το 2016 ένας υψηλόβαθμος πιλότος της Boeing είχε διατυπώσει τις επιφυλάξεις του για το λογισμικό, που είχε τοποθετηθεί στο 737 ΜΑΧ και αυτό ενοχοποιήθηκε για τα πολύνεκρα δυστυχήματα. Μάλιστα, η δημοσιοποίηση της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας συνέπεσε με την ημέρα (Δευτέρα), που η εταιρεία απομάκρυνε τον Ντένις Μιούλενμπεργκ από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.

Ο Καλχούν έχει ακόμα να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες στην παραγωγή του στρατιωτικού αεροσκάφους KC-46 (μεταγωγικού και ανεφοδιαστικού), τις καθυστερήσεις στο τζετ 777Χ, καθώς και τις επιπτώσεις από την αποτυχημένη πτήση του διαστημοπλοίου της Boeing, το οποίο δεν κατόρθωσε να φθάσει στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Επιπλέον, υπάρχουν ολοένα και εντονότερα σημάδια ότι οι πωλήσεις αεροσκαφών τύπου τζετ σταδιακά υποχωρούν, αφότου προηγήθηκε μία δεκαπενταετία πολύ ζωηρής ζήτησης. Συν τοις άλλοις, η Airbus, η βασική ανταγωνίστρια της Boeing, βλέπει τις πωλήσεις της να αυξάνονται ειδικά όσον αφορά τα μοντέλα μονού διαδρόμου. Και αυτό εκτιμάται πως θα επηρεάσει δυσμενώς τις παραγγελίες του 737 ΜΑΧ, αφότου λάβει το πράσινο φως των ρυθμιστικών αρχών και επανέλθει στην ενεργό δράση. «Σε πρώτη φάση δουλειά του Ντέιβιντ Καλχούν είναι να διαχειριστεί την κρίση του ΜΑΧ σε όλες τις διαστάσεις της, ενώ εκτιμάται πως θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην ανάπτυξη προϊόντων με προτεραιότητα το 777Χ και κάθε άλλο νέο αεροσκάφος, που θα κατασκευάσει η Boeing» παρατηρεί εν κατακλείδι ο Σεθ Σάιφμαν, αναλυτής της JPMorgan Chase.