ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ερευνες της αμερικανικής επιτροπής κεφαλαιαγοράς κατά της γερμανικής BMW

ereynes-tis-amerikanikis-epitropis-kefalaiagoras-kata-tis-germanikis-bmw-2355188

Στο στόχαστρο της αμερικανικής επιτροπής κεφαλαιαγοράς (SEC) τίθεται η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία της BMW, επειδή την υποψιάζεται για τεχνητή διόγκωση των πωλήσεών της. Εν τω μεταξύ, λίγους μήνες νωρίτερα, εξαιτίας του ίδιου θέματος, δηλαδή των πρακτικών που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για την καταχώριση πωλήσεων, η επιτροπή είχε επιβάλει πρόστιμο στη Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Στην τωρινή συγκυρία, όπως αναφέρει εκπρόσωπος της BMW, η εταιρεία θα συνεργαστεί πλήρως με τις αμερικανικές αρχές, οι οποίες την προσέγγισαν. Πάντως, επισήμως η SEC δεν επιβεβαίωσε τις έρευνες. Αξίζει να επισημανθεί ότι η τελευταία εξέλιξη είναι ένας πονοκέφαλος για τον γερμανικό όμιλο, ακριβώς τη στιγμή που αρχίζει να ανακάμπτει ύστερα από διάφορα πλήγματα. Μόλις τον προηγούμενο μήνα και υπό την καθοδήγηση του νέου διευθύνοντος συμβούλου, Ολιβερ Τσίπσε, εμφάνισε αύξηση στα κέρδη του. Ο Τσίπσε εφαρμόζει ένα πρόγραμμα δραστικών περικοπών στις δαπάνες της BMW, όντας αντιμέτωπος με πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων, η οποία παρατηρείται στη Γηραιά Ηπειρο.

Ψευδεπίγραφες αγορές

Τα δίκτυα αντιπροσώπων της BMW στις Ηνωμένες Πολιτείες την κατηγορούν ότι στο παρελθόν τους πίεζε να αγοράσουν τα αυτοκίνητα που απάρτιζαν τον στόλο τους και προορίζονταν για αντικατάσταση. Στη συνέχεια, τα διέθεταν προσωρινά στους πελάτες τους, οι οποίοι προσέφευγαν σε αυτούς για το σέρβις του οχήματός τους. Οι αγορές αυτές εκ μέρους των αντιπροσώπων καταχωρίζονταν από την BMW ως κανονικές πωλήσεις. Σύμφωνα με στοιχεία του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία εξασφάλισε μπόνους και άλλες παροχές στους αντιπροσώπους της στα μέσα του 2012 και στα τέλη του 2015, αναγνωρίζοντας ότι συνέβαλαν στη διόγκωση των πωλήσεών της. 

Τυπικά, οι αντιπρόσωποι οφείλουν να χαρακτηρίζουν τα προαναφερθέντα οχήματα «πωληθέντα». Εάν θελήσουν να τα πουλήσουν ξανά στο καταναλωτικό κοινό υπό τη μορφή των μεταχειρισμένων, θα πρέπει να μειώσουν τις τιμές. Στο μεσοδιάστημα, οι αντιπροσωπείες θα πρέπει να επωμιστούν το κόστος φύλαξης των οχημάτων υπό τη μορφή αποθέματος. Πέρυσι τον Σεπτέμβριο, η Fiat Chrysler Αutomobiles συμφώνησε να καταβάλει πρόστιμο 40 εκατ. δολάρια, διότι δήλωνε πωλήσεις τις οποίες η επιτροπή κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ θεωρεί ψευδείς. Ο ιταλοαμερικανικός όμιλος, όπως αναφέρει η επιτροπή, παραπλάνησε τους επενδυτές, εμφανίζοντας πως είχε επί χρόνια αυξημένες πωλήσεις σε μηνιαία βάση. Εκείνο που συνέβαινε, ήταν ότι πλήρωνε τις αντιπροσωπείες της να δηλώνουν διογκωμένες πωλήσεις. Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια όταν μία αντιπροσωπεία προσέφυγε στη Δικαιοσύνη κατά της Fiat Chrysler τον Ιανουάριο του 2016. Τέλος, αναφορικά με τη γερμανική BMW, τον Νοέμβριο συμφώνησε να καταβάλει πρόστιμο 28 εκατ. ευρώ στις αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού στη Γερμανία, διότι οι τελευταίες ερευνούσαν τις πρακτικές της στην προμήθεια χάλυβα. Ακόμα, η BMW έχει κάνει μία πρόβλεψη 1,4 δισ. ευρώ για διακανονισμό με την Ε.Ε., η οποία τη θεωρεί ύποπτη για συγκρότηση καρτέλ με άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, με στόχο να καθυστερήσoυν την κυκλοφορία λιγότερο ρυπογόνων αυτοκινήτων.