ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περικοπές δαπανών στη Nissan λόγω μείωσης κερδών

gkat_28_2812_page_1_image_0002

Τη δραστική περικοπή δαπανών που δεν θεωρούνται ζωτικής σημασίας, διέταξε η διοίκηση της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan, καθώς η εταιρεία είναι αντιμέτωπη με σημαντική μείωση πωλήσεων και κερδών, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters.

H δρακόντεια εξοικονόμηση πόρων διατάχθηκε μέχρι το τέλος του δημοσιονομικού έτους, τον Μάρτιο, αλλά είναι βέβαιο πως θα συνεχιστεί και το επόμενο δωδεκάμηνο, σύμφωνα με τρεις πηγές που επικαλείται το Reuters. Οι μάνατζερ της εταιρείας έλαβαν την οδηγία να «εξοικονομήσουν κάθε γιεν» ακυρώνοντας αχρείαστα ταξίδια, μέτρα ενίσχυσης των πωλήσεων και προωθητικές εκδηλώσεις. Περίπου ένα χρόνο μετά τη σύλληψη και προφυλάκιση του εμβληματικού επικεφαλής της, Κάρλος Γκοσν, η Nissan προσπαθεί να περιορίσει σε κάποιο βαθμό τη δαπανηρή στρατηγική επέκτασης που ακολουθούσε η εταιρεία επί των ημερών του.

Τον περασμένο Απρίλιο, η Nissan είχε παρουσιάσει σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας με στόχο να πετύχει μείωση δαπανών μερικών δισ. δολαρίων μέχρι τον Μάρτιο του 2022. Οι νέες οδηγίες για περικοπή κόστους έρχονται σχεδόν ταυτόχρονα με την απόφαση της Nissan να δώσει άδεια άνευ αποδοχών στους Αμερικανούς υπαλλήλους της στις 2 και 3 Ιανουαρίου. Σε συναντήσεις στις οποίες παλαιότερα θα ταξίδευαν για να παρευρεθούν τρεις και τέσσερις υπάλληλοι της Nissan, τώρα θα πηγαίνει μόνο ένας. Αλλες συναντήσεις ή δείπνα ακυρώνονται και αντικαθίσταται από τηλεδιασκέψεις, σύμφωνα με το Reuters.

Η Nissan δεν βρίσκεται αντιμέτωπη με έλλειψη ρευστότητας, ωστόσο η νέα οδηγία για περικοπή κόστους δείχνει πως τα στελέχη της εταιρείας αισθάνονται πως βαθαίνει η κρίση που είχε ξεσπάσει με τη σύλληψη του Γκοσν. Τον Νοέμβριο, η Nissan είχε παρουσιάσει τα αποτελέσματα δεύτερου τριμήνου που περιελάμβαναν μείωση του λειτουργικού κέρδους κατά 70%, ενώ είχε αναθεωρήσει την πρόβλεψή της για ολόκληρο το έτος στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 11 ετών. Σύμφωνα με άλλη πηγή από τη Nissan, η εταιρεία διαθέτει σημαντικά αποθέματα σε μετρητά όπως επίσης και σημαντικές γραμμές πίστωσης.

Αποχώρηση

Την Τρίτη η μετοχή της Nissan είχε υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2011, μετά την ξαφνική παραίτηση του Γουν Σέκι, πρώην αναπληρωτή γενικού διευθυντή της εταιρείας και διεκδικητή της θέσης διευθύνοντος συμβούλου. Η αποχώρηση του Σέκι προκάλεσε ανησυχία, διότι ήταν το στέλεχος στο οποίο είχε ανατεθεί να εφαρμόσει το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας μετά την πτώση Γκοσν. Η παραίτηση Σέκι μόλις λίγες εβδομάδες μετά την επίσημη ανάληψη των καθηκόντων του, την 1η Δεκεμβρίου, θα μπορούσε να δυσχεράνει την εφαρμογή του σχεδίου για εξοικονόμηση δαπανών και αναβίωση των πωλήσεων. Ο κ. Σέκι θα αποχωρήσει από την εταιρεία τον Ιανουάριο, έπειτα από καριέρα σχεδόν 30 χρόνων στη Nissan. Θα αναλάβει πρόεδρος της εταιρείας Nidec, η οποία κατέχει ηγετική θέση στην παραγωγή εξαρτημάτων αυτοκινήτων και ηλεκτρικών κινητήρων ακριβείας. «Αγαπάω τη Nissan και αισθάνομαι άσχημα που αφήνω ημιτελή την προσπάθεια αναδιάρθρωσης, αλλά είμαι 58 ετών και αυτή ήταν μια προσφορά που δεν μπορούσα να αρνηθώ. Πιθανότατα είναι η τελευταία μου ευκαιρία να ηγηθώ μιας εταιρείας», είπε ο κ. Σέκι σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Reuters. Ερωτηθείς κατά πόσον αποχωρεί επειδή δεν διορίστηκε διευθύνων σύμβουλος της Nissan, απάντησε ότι δεν είναι αυτός ο λόγος.