Για πρώτη φορά από το 2011 η Airbus υποσκέλισε την Boeing

Για πρώτη φορά από το 2011 η Airbus υποσκέλισε την Boeing

2' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πρώτη φορά μετά το 2011 o ευρωπαϊκός όμιλος αεροναυπηγικής της Airbus κατέκτησε την κορυφαία θέση, διότι κατόρθωσε να πουλήσει το 2019 ούτε λίγο ούτε πολύ 863 αεροσκάφη και να ξεπεράσει τις σχετικές προβλέψεις, αλλά και την ανταγωνίστρια Boeing. Βέβαια, όπως επισημαίνει σε αποκλειστικό του ρεπορτάζ το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, σε ένα βαθμό η ανατροπή αυτή ήταν αναμενόμενη, δεδομένης της σοβαρότατης κρίσης στην αμερικανική Boeing εξαιτίας των πολύνεκρων δυστυχημάτων του Μαρτίου 2019 και του Οκτωβρίου 2018 με αεροσκάφη Boeing 737 MAX. Πάντως, η επιτυχία της Airbus φανερώνει και πόση απόσταση έχει να διανύσει η Boeing για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Το διάστημα του 11μηνου Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2019 η Boeing παρέδωσε 345 αεροσκάφη, εκ των οποίων τα περισσότερα ήταν μεγάλης ατράκτου, ενώ την ίδια περίοδο του 2018 είχε παραδώσει υπερδιπλάσια, δηλαδή 704 και μέσα σε αυτά ήταν και το 737 ΜΑΧ. Το 2018 συνολικά η αμερικανική εταιρεία είχε παραδώσει 806 αεροπλάνα.

Πάντως, θα πρέπει να αναφερθεί ότι η Airbus, εξαιτίας των δικών της προβλημάτων, υποχρεώθηκε τον Οκτώβριο να αναθεωρήσει προς τα κάτω τον στόχο της για το 2019 κατά 2%-3%, και να χρησιμοποιήσει επιπλέον πόρους ακόμα και λίγες ώρες πριν από την αλλαγή του χρόνου για να επιτύχει τις 863 πωλήσεις. Ο αναθεωρημένος στόχος ήταν να πουλήσει 860 αεροπλάνα το 2019. Πάντως, ο ευρωπαϊκός αεροναυπηγικός όμιλος ξεπέρασε τον εαυτό του και είχε αύξηση 7,9% σε ετήσια βάση, διότι το 2018 είχε πουλήσει 800 αεροσκάφη. Η Αirbus δεν σχολίασε επισήμως τα στοιχεία, τα οποία πρέπει να ελεγχθούν πρώτα, να οριστικοποιηθούν και να δημοσιευθούν μετά. Οι αεροναυπηγικές αποκομίζουν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων τους, όταν παραδίδεται εντέλει το αεροσκάφος και αφού αφαιρεθούν πληρωμές που έγιναν διαρκούσης της κατασκευής του. Οπότε το κλείσιμο μιας χρονιάς με τις ανάλογες παραδόσεις είναι κάτι που το παρακολουθούν στενά οι επενδυτές.  Στα 863 αεροσκάφη που παραδόθηκαν από την Airbus την περασμένη χρονιά, συμπεριλαμβάνονται και 640 μονού διαδρόμου. Και για να γίνει εφικτό αυτό ακυρώθηκαν άδειες εργαζομένων, ενώ μετακινήθηκαν χιλιάδες εργάτες από άλλα πόστα, ώστε να ολοκληρωθεί η κατασκευή ενός στοκ ημιτελών αεροσκαφών, στα οποία τοποθετήθηκαν και προσαρμόστηκαν οι καμπίνες τους. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η Airbus είχε να αντιμετωπίσει διάφορες καθυστερήσεις στην κατασκευή των τζετ Α321neo, που συναρμολογούνται στο Αμβούργο, εξ ου και χρειάστηκε να αποθηκευθούν προσωρινά μέχρι να έρθουν εργάτες και να γίνουν τελευταίας στιγμής προσαρμογές. Η όλη διεργασία αυτή αυξάνει τα κόστη και μπορεί να επηρεάσει κάπως τα περιθώρια κερδών της Airbus – εντούτοις, ο μεγάλος όγκος πωλήσεων θα αντισταθμίσει τα παραπάνω, ενώ ήδη υπάρχει αποδεδειγμένη κερδοφορία σε αυτά τα μονού διαδρόμου αεροσκάφη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή