Αποζημίωση 250 εκατ. δολ. στην American Airlines

Αποζημίωση 250 εκατ. δολ. στην American Airlines

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνεχίζεται η διαδικασία αποζημιώσεων της Boeing προς τις συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες που επλήγησαν βαρύτατα –όπως και η ίδια– από τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα στις αρχές του 2019 και στα τέλη του 2018 με Boeing 737 MAX. Δεν είναι γνωστό το συνολικό νούμερο, αλλά, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, είναι τουλάχιστον 250 εκατ. δολάρια. Τελευταία στη σειρά είναι η αμερικανική αεροπορική American Airlines, η οποία θα αποζημιωθεί σταδιακά σε βάθος χρόνου – έχουν προηγηθεί οι τουρκικές αερογραμμές Turkish Airlines και η μεξικανική Aeromexico, μεταξύ άλλων. Εκ του συνολικού ποσού της αποζημίωσης, η American Airlines θα διανείμει στο προσωπικό της τουλάχιστον 30 εκατ. δολάρια, διότι εφαρμόζει πρόγραμμα διαμοιρασμού κερδών, σύμφωνα με το Reuters. Η εμπιστευτική συμφωνία με τον αμερικανικό αεροναυπηγικό κολοσσό στόχο έχει η Αmerican Airlines να αντιμετωπίσει τις ζημίες που προκλήθηκαν μετά την καθολική καθήλωση όλων των Βοeing 737 MAX του στόλου της.

Εν τω μεταξύ, σε πρόσφατο δημοσίευμά τους οι The New York Times ανέφεραν πως για τα τραγικά δυστυχήματα δεν ευθύνεται μόνον το λογισμικό του Bοeing 737 MAX, αλλά και άλλα σχεδιαστικά προβλήματα. Συγκεκριμένα, μετά την έρευνα της ίδιας της Boeing, αλλά και της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπλοΐας (FAA), διαπιστώθηκαν ελλείψεις σε θέματα καλωδίωσης. Οι NYT επικαλούνται ανώτατο μηχανικό της Boeing και ακόμη τρία άτομα καλά πληροφορημένα για την υπόθεση, που λένε ότι υπάρχει θέμα στο σύστημα καλωδίωσης για τον χειρισμό των πτερυγίων στην ουρά του 737 ΜΑΧ – η Boeing εξετάζει μήπως δύο δέσμες καλωδίων είχαν τοποθετηθεί πολύ κοντά και προκάλεσαν βραχυκύκλωμα. Εάν επιβεβαιωθεί αυτό, θα πρέπει να μετατοπίσει καλώδια στα ήδη έτοιμα 800 αεροσκάφη 737 ΜΑΧ, κάτι το οποίο η Βοeing θεωρεί σχετικά απλό.

Αναφορικά με την αποζημίωση από την Boeing, η αμερικανική American Airlines δήλωσε πως δεν αναμένει να υπάρξει αντίκτυπος από αυτήν στα εταιρικά αποτελέσματα του τετάρτου τριμήνου, ενώ θα συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις για το θέμα και πέραν του 2019. Η Ενωση Επαγγελματιών Aεροσυνοδών, η οποία εκπροσωπεί 28.000 εργαζομένους, ανέφερε πως θεωρεί καλή είδηση τα περί αποζημίωσης και θα την εξετάσει λεπτομερέστερα. Υπενθυμίζεται πως σε όλον τον κόσμο όσες αεροπορικές εταιρείες διέθεταν Βoeing MAX 737 τα καθήλωσαν εξαιτίας των δύο δυστυχημάτων, που συνέβησαν μέσα σε ένα πεντάμηνο και κόστισαν 346 ανθρώπινες ζωές – η καθήλωση αποφασίστηκε τον Μάρτιο του 2019 και εκείνη την περίοδο πετούσαν 387 αεροσκάφη Boeing 737 MAX από 59 αερομεταφορείς. Οι δε παραγγελίες για το συγκεκριμένο μοντέλο, οι οποίες «πάγωσαν», ανέρχονταν σε αξία στα 500 δισ. δολάρια.

Στην περίπτωση της μεξικανικής αεροπορικής εταιρείας Aeromexico, η συμφωνία με την Boeing ανακοινώθηκε στις αρχές της εβδομάδας και αφορά το πώς θα αντισταθμιστούν οι επιπτώσεις από το ότι τελούν εν αχρηστία τα 737 ΜΑΧ που είχε στον στόλο της. Πάντως, η Aeromexico δεν έδωσε στοιχεία για το ύψος της αποζημίωσης, απλώς τόνισε ότι θα βρίσκεται σε επαφές τόσο με τον αμερικανικό αεροναυπηγικό όμιλο όσο και με τις ρυθμιστικές αρχές, σύμφωνα με το Reuters. Τον Δεκέμβριο η αμερικανική Southwestern Airlines, η οποία είναι η εταιρεία με τα περισσότερα 737 ΜΑΧ στον στόλο της, έκλεισε συμφωνία με την Boeing. Η αποζημίωσή της αντιστοιχεί σε μέρος των 830 εκατ. δολαρίων που έχασε σε έσοδα από την καθήλωση των 737 ΜΑΧ. Τέλος, ανάλογη συμφωνία αποζημίωσης συνήφθη με την Boeing και την Turkish Airlines, την οποία η εφημερίδα Hurriyet οριοθετεί σε 225 εκατ. δολάρια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή