Ελβετία: Πέντε χρόνια παράταση στο προνομιακό καθεστώς της Swisscom

Ελβετία: Πέντε χρόνια παράταση στο προνομιακό καθεστώς της Swisscom

2' 18" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ZYPIXH. Ανέπαφο θα διατηρηθεί από ό,τι φαίνεται για την προσεχή πενταετία το προνομιακό καθεστώς, που έχει εξασφαλίσει η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Swisscom στο «τελευταίο μίλι», ήτοι στο τελευταίο τμήμα του τηλεπικοινωνιακού δικτύου, το οποίο προσφέρει τις συνδέσεις στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Οπως ανακοίνωσε χθες η ComCOm, η αρμόδια αρχή τηλεπικοινωνιών της Ελβετίας, η εταιρεία δεν πιθανολογείται ότι θα αναγκαστεί να μοιραστεί αυτήν την αγορά με τις ανταγωνίστριές της στην προοπτική της επόμενης πενταετίας. Τα σχετικά δήλωσε ο πρόεδρος της CοmCοm Φούλβιο Κάτσια, ο οποίος υπενθύμισε ότι η απόφαση ελήφθη έπειτα από απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου της χώρας. Σύμφωνα με αυτήν, η απελευθέρωση της δεδομένης αγοράς τηλεπικοινωνιών προϋποθέτει τροποποίηση της εθνικής νομοθεσίας. Σε συνέντευξή του ο κ. Κάτσια εξέφρασε την ελπίδα ότι, αφού ο κύριος παίκτης στην αγορά, η Swisscom θα έχει πενταετή ειρήνη, θα προβεί στις αναγκαίες επενδύσεις για την αναβάθμιση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής της Ελβετίας. Ως αποτέλεσμα η τιμή της μετοχής της Swisscom ενισχύθηκε 0,8% στα 432,50 ελβετικά φράγκα εν μέσω μιας σταθερής ελβετικής αγοράς.

Ο κ. Κάτσια, ένθερμος οπαδός της περαιτέρω απελευθέρωσης του κλάδου, ανέφερε ακόμα ότι βάσει της νομοθεσίας θα προκηρυχθεί δημοπρασία για την άδεια παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στο κοινό την περίδο 2003-2008. Ωστόσο, είναι σχεδόν βέβαιος ότι ουδεμία άλλη υποψήφια εταιρεία δεν θα έχει τη δυνατότητα να καταρτίσει τη σχετική πρόταση και να συμμετάσχει στη διαδικασία πλην της Swisscom. H άδεια αναμένεται ότι θα παραχωρηθεί πριν από τον Ιούνιο του 2002. Σημειωτέον ότι στην Ελβετία δραστηριοποιούνται άλλοι δύο παροχείς τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, η Orange, η οποία ανήκει στο γαλλικό κολοσσό της France Telecom και η δανική TDC Switzerland.

Εν κατακλείδι, ο κ. Κάτσια διασαφήνισε ότι η ομοσπονδιακή επιτροπή τηλεπικοινωνιών εξακολουθεί να καταβάλει προσπάθειες για την απελευθέρωση της αγοράς, ώστε όλοι οι παροχείς να προβαίνουν στις συνδέσεις «του τελευταίου μιλίου». Ωστόσο, η ευόδωση αυτής της προσπάθειας απαιτεί αρκετό χρόνο ακόμα.

Και το χειρότερο είναι ότι οι οικονομικώς δύσκολοι καιροί απέδειξαν ότι η επιτυχία των Ευρωπαίων στεκόταν σε αδύνατα θεμέλια. Επί παραδείγματι, η Kvaerner, ο αγγλονορβηγικός Ομιλος που ελέγχει τη Masa Yards, τις τελευταίες εβδομάδες φλέρταρε με το ενδεχόμενο προσφυγής στη δικαστική διαδικασία για την προστασία έναντι των πιστωτών της. Εχασε τον διευθύνοντα σύμβουλό της και διεσώθη χάρις στη διοχέτευση κεφαλαίων εκ μέρους της Yukos Oil, μιας ρωσικής επιχειρήσεως. H άσχημη οικονομική της κατάσταση προιωνίζεται δυσάρεστες στιγμές στο μέλλον για τις ναυπηγικές δραστηριότητες. Κατά παρόμοιο τρόπο, η τιμή της μετοχής της Alstom κατέρρευσε μετά την 11η Σεπτεμβρίου. Παράλληλα, έδωσε χρηματικές ενισχύσεις σε πελάτες της για να αγοράσουν τα πλοία της, ενώ προέβη στην παραγραφή πιστώσεων από τον ισολογισμό της, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να υποστεί ζημίες, εφόσον η διεθνής οικονομία βρίσκεται ήδη σε φάση επιβραδύνσεως. Πάντως, η κατάσταση δεν είναι και τόσο απελπιστική. Τα οικονομικά τού κλάδου είναι ανθεκτικά, ενώ τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία είναι σε καλύτερη θέση έναντι των απανταχού ανταγωνιστών τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή