Παιδαριώδη λάθη μιας μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας

Παιδαριώδη λάθη μιας μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H Ford Motor ιδρύθηκε 100 χρόνια και 15 ημέρες πριν από την Tesla (2003), αλλά σήμερα καλείται να πληρώσει το τίμημα της αιφνίδιας αντιστροφής των ρόλων τους. Γιατί αν και υπεραιωνόβια η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία και μία από τις ιστορικές «Τρεις Αδελφές» του Ντιτρόιτ (Ford, General Motors, Chrysler/τώρα μέλος της Fiat Chrysler Automobiles), μοιάζει να περνά την ίδια φάση με μία εταιρεία-νεοσσό.

Αγωνίζεται να κατασκευάσει μέσα στους σωστούς χρόνους ένα καινούργιο αυτοκίνητο, στους σωστούς αριθμούς και χωρίς να εμφανίσει ζημία. Την Τετάρτη, λίγο πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση της Γουόλ, η τιμή της μετοχής της Ford υποχώρησε έως και 8,9% και ο λόγος ήταν ότι προέβλεψε χαμηλότερα των αναμενομένων κέρδη για φέτος.

Επιπλέον, ανακοίνωσε πως το τελευταίο τρίμηνο του 2019 έκλεισε με ζημίες, ενώ τα κόστη, που αφορούν το λανσάρισμα των ανανεωμένων αγροτικών F-150 θα επηρεάσουν δυσμενώς τα επόμενα αποτελέσματα, παρατείνοντας τη μείωση των κερδών.

Η εν λόγω μείωση σχετίζεται ώς ένα βαθμό και με την αποτυχημένη προώθηση του εμβληματικού της αυτοκινήτου πολλαπλών χρήσεων και δραστηριοτήτων (SUV) με την επωνυμία Explorer.  Kαι όλο αυτό το σκηνικό θυμίζει τις δυσκολίες που περνούσε για χρόνια ο ιδρυτής της Tesla Eλον Μασκ.

Οπως ο ίδιος έχει αποκαλύψει, η εταιρεία σχεδόν εξουδετερώθηκε επιχειρηματικά, διότι έζησε μια κόλαση, μέχρι να μπορέσει να αυξήσει την παραγωγή του Model 3. Τώρα, μόλις μία εβδομάδα αφότου ο Μασκ επέσπευσε το λανσάρισμα του Model Y για δεύτερη φορά μέσα σε δύο τρίμηνα, η Tesla βλέπει τη χρηματιστηριακή της αξία να πλησιάζει τα 160 δισ. δολάρια και να αναγνωρίζουν την πρωτοπορία της ακόμα και οι ανταγωνιστές της, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Σήμερα, αντιστοίχως, η Ford αποτιμάται μόλις στο ένα τέταρτο της αντίστοιχης της Tesla, δηλαδή φθάνει στα 36,4 δισ. δολάρια και φαίνεται πως θα περισταλεί περαιτέρω. «Δεν μπορούμε να χάσουμε ούτε ένα δευτερόλεπτο πια», διαμηνύει ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Τζιμ Χάκετ.

Η τιμή της μετοχής της Tesla έχει ήδη υπερδιπλασιαστεί από τις αρχές της χρονιάς, δημιουργώντας αμφιβολίες σε ορισμένους και ερωτήματα σε άλλους.

Η ανταγωνίστρια της Tesla, General Motors είχε χρηματιστηριακή αξία στα σχεδόν 67 δισ. δολάρια τον Οκτώβριο του 2017, ενώ μετά υποχώρησε στα 50 δισ. δολάρια.

Επιπλέον, θα πρέπει να αναφερθεί ότι η τιμή της μετοχής της Ford διαπραγματεύεται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από εκείνην της Tesla, αλλά εάν χρησιμοποιηθούν άλλοι δείκτες απόδοσης, η Ford την ξεπερνά κατά πολύ.

Η τελευταία την περασμένη χρονιά πούλησε περισσότερα από 5,4 εκατομμύρια οχήματα και φορτηγά σε όλον τον κόσμο, δηλαδή 14 φορές περισσότερο από όσα η Tesla με τις 367.000 αυτοκίνητα διεθνώς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή