ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προχωρεί η συγχώνευση Volvo-Geely Automobile

capture--31

Την πρώτη διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας ετοιμάζονται να σχηματίσουν οι Volvo Cars και Geely Automobile, καθώς σχεδιάζουν τη συγχώνευσή τους και στη συνέχεια την εισαγωγή τους στο χρηματιστήριο. Οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν την απόφασή τους να συγχωνευθούν και στη συνέχεια να εισαχθούν στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ και να επιδιώξουν μια δεύτερη εισαγωγή τους στην αγορά της Στοκχόλμης.

Μιλώντας στους Financial Times, ο Λι Σουφού, πρόεδρος τόσο της Geely όσο και της Volvo Cars, τόνισε πως «ο συνδυασμός των δύο εταιρειών θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός ισχυρού διεθνούς ομίλου». Παράλληλα, ο Ρόμπιν Τζου, αναλυτής στην Bernstein του Χονγκ Κονγκ, τόνισε πως με τη συγχώνευση η Geely θα εξελιχθεί σε «διεθνή επιχείρηση», ενώ τα λειτουργικά της κέρδη θα διπλασιαστούν και θα τριπλασιαστούν τα ετήσια έσοδά της. Οπως τόνισε, «η συμφωνία ανάμεσα στις δύο εταιρείες φαίνεται σαν πρώτη κίνηση του προέδρου Λι Σουφού να συγκεντρώσει περισσότερο την αυτοκρατορία του, μια αυτοκρατορία αυτοκινήτων, αλλά και να αποπληρώσει μέρος του χρέους που έχει συσσωρευθεί».

Ο ίδιος πρόσθεσε, άλλωστε, πως η ενοποίηση των Geely, Volvo και Lynk σε μια ενιαία οντότητα θα σημάνει την ανάδυση της πρώτης και πιθανώς μοναδικής διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας.

Η κινεζική Geely είναι ήδη εισηγμένη στην αγορά του Χονγκ Κονγκ και χθες όταν είχε γίνει γνωστή η είδηση ότι επίκειται συγχώνευσή της με τη Volvo η μετοχή της σημείωσε άνοδο 8,5%. Η σουηδική Volvo, αντιθέτως, εγκατέλειψε πριν από 18 μήνες την προσπάθεια να εισαχθεί στο χρηματιστήριο ως ανεξάρτητη εταιρεία. Η απόπειρα της Volvo συνέπεσε με μια περίοδο στη διάρκεια της οποίας εντείνεται στον κλάδο η τάση για συγχωνεύσεις με σκοπό τη δημιουργία ισχυρότερων και μεγαλύτερων βιομηχανιών ικανών να ανταγωνιστούν στο διεθνές τοπίο. Επικεφαλής της νέας εταιρείας θα είναι ο 68χρονος Χακάν Σάμιουελσον, που ηγείται του σουηδικού ομίλου από το 2012. Η Volvo Cars υπογράμμισε, άλλωστε, χθες πως μετά τη συγχώνευση θα διατηρήσουν τη «διακεκριμένη ταυτότητά» τους τα μοντέλα της Volvo, της Geely και το ηλεκτροκίνητο μοντέλο Polestar όπως και η νεοφυής Lynk & Co. 

Ο Λι Σουφού συγκεντρώνει εδώ και μία δεκαετία στο χαρτοφυλάκιό του μεγάλες διεθνείς εταιρείες εκτός Κίνας και συμπληρώνει την εγχώρια βιομηχανία αυτοκινήτων. Ανάμεσά τους η βρετανική Lotus, η βιομηχανία μαύρων ταξί LEVC καθώς και η Proton της Μαλαισίας. Από το 2010, οπότε εξαγόρασε τη Volvo Cars από τη Ford, ο κ. Λι έχει υιοθετήσει μια προσέγγιση συνεργασίας και συμμαχιών επί ίσοις όροις. Στη συνέχεια, όμως, επένδυσε 8 δισ. δολάρια στη σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύοντας στην ανανέωσή της με ανασχεδιασμό των μοντέλων της. Εκτοτε επιδιώκει την περαιτέρω ενοποίηση ανάμεσα στη Volvo Cars και στην κινεζική Geely είτε μέσω της χρήσης κοινών εξαρτημάτων είτε με τη συνεργασία στην τεχνολογία για τα αυτοκινούμενα οχήματα ή τα ηλεκτροκίνητα. Σημειωτέον ότι στη σχετική ανακοίνωσή της η Volvo τόνισε πως η επικείμενη συμφωνία με την κινεζική εταιρεία «θα επιταχύνει τις οικονομικές και τεχνολογικές συνέργειες ανάμεσα στις δύο εταιρείες».