ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε επίπεδο-ρεκόρ οι κρατήσεις της TUI τον Ιανουάριο

Σε επίπεδο-ρεκόρ οι κρατήσεις της TUI τον Ιανουάριο

Μπορεί ακόμη να βρισκόμαστε μόλις στις αρχές του δεύτερου μήνα του 2020 και το καλοκαίρι να είναι μακριά, αλλά όσοι Βρετανοί θέλουν να μην αφήνουν τίποτε στην τύχη έχουν προγραμματίσει από τώρα τις διακοπές τους. Και αυτό μεταφράζεται σε χαράς ευαγγέλια για τον ευρωπαϊκό τουριστικό όμιλο της TUI, τον μεγαλύτερο του κλάδου στην Ευρώπη, ο οποίος βλέπει ότι η σπουδή για την οργάνωση των διακοπών από τους Βρετανούς θα αντισταθμίσει τον δυσμενή αντίκτυπο από την καθήλωση των Boeing 737 MAX στα ετήσια έσοδά της και τις προβλέψεις της γι’ αυτά. Βέβαια, ευνοϊκά λειτουργεί για τον όμιλο και το ότι η άλλοτε κραταιά τουριστική εταιρεία Thomas Cook χρεοκόπησε πέρυσι τον Σεπτέμβριο, οπότε εξασφάλισε μέρος της δικής της πελατείας και του μεριδίου αγοράς που κατείχε. Ταυτόχρονα, όμως, ανέκυψαν άλλα προβλήματα λόγω των τραγικών δυστυχημάτων με 737 ΜΑΧ, που οδήγησαν στην απαγόρευση της χρήσης τους και στην εκμίσθωση άλλου τύπου αεροσκαφών. Χθες το πρωί στο Λονδίνο η τιμή της ΤUI διαπραγματευόταν στις 955 πένες, έχοντας σημειώσει άνοδο κατά 11,6%.

Ο όμιλος προβλέπει πως το δωδεκάμηνο 1 Οκτωβρίου 2019 – 30 Σεπτεμβρίου 2020 τα κέρδη του θα κυμαίνονται από 850 εκατ. ευρώ έως και 1,05 δισ. ευρώ. Πάντως, πέρυσι τον Δεκέμβριο είχε προειδοποιήσει ότι οι οικονομικές απώλειες λόγω του 737 ΜΑΧ πιθανώς να ελαττώσουν στη χειρότερη περίπτωση τα ετήσια κέρδη της εταιρείας στα 680 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, ο φετινός Ιανουάριος με κριτήριο τις κρατήσεις από πελάτες της στη Βρετανία αποδείχθηκε ο καλύτερος Ιανουάριος στα χρονικά της TUI. «Ηταν ένας πολύ δυνατός μήνας», είπε στους δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της TUI, Φριτζ Τζούσεν.

Τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ της Boeing έπαυσαν να πετούν πέρυσι τον Μάρτιο, μετά δύο τραγικά δυστυχήματα που κόστισαν τη ζωή σε 346 άτομα. Τουλάχιστον έως τα μέσα αυτής της χρονιάς δεν αναμένεται να τεθούν και πάλι σε κυκλοφορία. Η TUI ανέφερε ότι έχει υπολογίσει πως η καθήλωση θα παραταθεί και φέτος, εκτιμώντας ότι θα της κοστίσει από 220 έως 245 εκατ. ευρώ έναντι αρχικής εκτίμησης τον Δεκέμβριο για 220-270 εκατ. ευρώ – η αναπροσαρμογή σχετίζεται με την αναμενόμενη αποζημίωσή της από την Boeing.