Η Lego προσαρμόζει τα τουβλάκια της στη νέα εποχή

Η Lego προσαρμόζει τα τουβλάκια της στη νέα εποχή

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

 Η δανική εταιρεία παιχνιδιών Lego, η μεγαλύτερη του κλάδου στον κόσμο, έχει εξαιρετικές επιδόσεις, ενώ τα ηνία της αναλαμβάνει πλέον η τέταρτη γενιά μελών της ιδρυτικής της οικογένειας. Ο Τόμας Κιρκ Κρίστιανσεν τοποθετήθηκε στη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της Lego, η οποία εμφάνισε ζωηρή αύξηση πωλήσεων την περασμένη χρονιά. Ο Κρίστιανσεν θα αντικαταστήσει τον Γιόργκεν Βιγκ Κνούντστορπ, έναν πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Lego, ο οποίος θα εξακολουθήσει να είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου και να έχει καθήκοντα ανάπτυξης του εμπορικού σήματος.

Η δε αύξηση στην κερδοφορία της είναι της τάξεως του 3% για το 2019  σε 8,31 δισ. κορώνες Δανίας, δηλαδή 1,24 δισ. δολάρια. Τα έσοδα προ φόρων και αποσβέσεων αυξήθηκαν 6% στα 38,5 δισ. κορώνες, δηλαδή 5,73 δισ. δολάρια, που θεωρείται ρεκόρ.

Ιστορία

Για να κάνουμε μία μικρή αναδρομή, ο Τόμας Κιρκ Κρίστιανσεν, 41 ετών, είναι ένα από τα τρία παιδιά του Κτζελντ Κρικ Κρίστιανσεν, εγγονού του ιδρυτή της Lego. Ο 72χρονος Κτζελντ Κιρκ Κρίστιανσεν από το 2016 και μετά μετέφερε ολοένα και περισσότερες αρμοδιότητές του στον Τόμας, ο οποίος είναι και ο μοναδικός του γιος. Συν τοις άλλοις, έχει κληροδοτήσει και μεγάλο τμήμα της περιουσίας του στα τρία του παιδιά, εκ των οποίων το καθένα κατέχει σήμερα 4,3 δισ. δολάρια, όπως φαίνεται στον σχετικό δείκτη δισεκατομμυριούχων του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg. Το εμπορικό σήμα της εταιρείας Lego είναι σύντμηση των δύο λέξεων leg godt, οι οποίες σημαίνουν στα δανέζικα «παίζω καλά». Πέραν από τα διεθνώς δημοφιλή τουβλάκια της και άλλα συμβατικά παιχνίδια, επενδύει και στην τεχνολογία, ώστε να προσαρμοστεί στις επιλογές και στις ανάγκες των νεότερων γενιών.

Προσφάτως ανανέωσε τον ιστότοπό της, ο οποίος είχε αυξημένη κίνηση κατά 27% για τον λόγο αυτό, ενώ πέρυσι είχε λανσάρει την «Κρυφή πλευρά», που συνδύαζε τα γνωστά της τουβλάκια με τη διευρυμένη πραγματικότητα. Τα συνολικά έσοδα του 2019 βοηθήθηκαν από την σε μονοψήφιους αριθμούς τόνωση των πωλήσεων στη Γηραιά Ηπειρο και στη Βόρεια και Νότια Αμερική, αλλά και εκείνην στην Κίνα, που ήταν διψήφια.

Ο διευθύνων σύμβουλός της, Νιλς Κρίστιανσεν, επεσήμανε ότι η Lego κατόρθωσε να υπερσκελίσει τις ανταγωνίστριές της, ενίσχυσε τις πωλήσεις της και διεύρυνε το μερίδιό της σε όλες τις μείζονες αγορές της. Συνολικά σε όλο τον κόσμο διατηρεί μέχρι σήμερα 570 καταστήματα, εκ των οποίων στην Κίνα ειδικά έχει τα 140. Φέτος, τα κινεζικά της καταστήματα θα φθάσουν τα 220, όπως προβλέπει. Επιπροσθέτως, δήλωσε στο  ειδησεογραφικό πρακτορείο Ρόιτερς ότι επιδιώκει και το 2020 μονοψήφια αύξηση στα έσοδα της Lego, τα οποία θα διοχετεύσει σε περαιτέρω επενδύσεις στην τεχνολογία, στο άνοιγμα νέων καταστημάτων και στις καινοτομίες στην παραγωγική διαδικασία.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί και η συμβολή του Γιόργκεν Βιγκ Κνούντστορπ, πρώην διευθύνοντος και προέδρου της Lego, στην αναδιοργάνωσή της κατά την τελευταία δεκαετία. Εχοντας εμπειρία στο παρελθόν ως σύμβουλος επιχειρήσεων στη McKinsey, όταν ανέλαβε, απλοποίησε τα προϊόντα της και έβαλε ένα τέλος σε χρόνια ζημιών, οδηγώντας την στο να γίνει η πιο κερδοφόρος στον τομέα της. Εντούτοις, στο τελευταίο μέρος της θητείας του υπήρξε κάμψη σε κέρδη και έσοδα, ύστερα από μία περίοδο ταχείας ανάπτυξης και διόγκωσης κόστους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή