Η απουσία χρεώσεων στρέφει πελάτες στις ψηφιακές τράπεζες

Η απουσία χρεώσεων στρέφει πελάτες στις ψηφιακές τράπεζες

2' 31" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Νέα απειλή για τις παραδοσιακές τράπεζες παγκοσμίως αποτελούν οι νέες τεχνολογικές εταιρείες που έχουν εισβάλει στον κλάδο των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας συμβούλων και ανάλυσης δεδομένων Accenture, οι πελάτες «μεταναστεύουν» στις ψηφιακές τράπεζες διότι αυτές δεν χρεώνουν προμήθειες και ως αποτέλεσμα οι μεγάλες τράπεζες ενδέχεται να χάσουν δισεκατομμύρια δολάρια στα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια. Παράλληλα, τα έσοδα των τραπεζών θα πληγούν περαιτέρω, καθώς σε ορισμένες αγορές παρατηρείται ήδη η τάση μείωσης των τραπεζικών προμηθειών προκειμένου να προστατευθούν οι πελάτες.  Σύμφωνα με την έκθεση της Accenture, τα έσοδα των παραδοσιακών τραπεζών πρόκειται να μειωθούν κατά μέσον όρο 5% λόγω της υποχρεωτικής μείωσης των προμηθειών σε ορισμένες αγορές και εξαιτίας του αυξημένου ανταγωνισμού με τις ψηφιακές τράπεζες. Οι τελευταίες προσφέρουν ένα τεράστιο εύρος χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, μεταξύ άλλων τη μεταφορά χρημάτων διεθνώς, με χαμηλότερες ή και σε ορισμένες περιπτώσεις χωρίς καμία προμήθεια.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της αμερικανικής ψηφιακής τράπεζας Chime, η οποία δεν χρεώνει καμία προμήθεια για υπερανάληψη έως και 100 δολαρίων. Επίσης, η Revolut, η οποία έχει έδρα στο Λονδίνο, προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα μεταφοράς χρημάτων σε ξένο νόμισμα στην πραγματική συναλλαγματική ισοτιμία.

«Είτε σε ένα χρόνο είτε σε πέντε χρόνια, τα δισεκατομμύρια εσόδων τα οποία συγκεντρώνουν κάθε χρόνο οι παραδοσιακές τράπεζες από βασικές υπηρεσίες και χρεώσεις, όπως για παράδειγμα η προμήθεια υπερανάληψης, θα μειωθούν αισθητά», σύμφωνα με τον Αλαν Μακ Ενταϊρ, επικεφαλής του τραπεζικού τμήματος της Accenture. «Οι τράπεζες που έχουν παρατηρήσει αυτή τη μείωση των εσόδων και αλλάζουν τη στάση τους προληπτικά, βοηθώντας τους πελάτες να διαχειριστούν καλύτερα τα χρήματά τους, θα κερδίσουν την εμπιστοσύνη των πελατών, γεγονός που ευνοεί και τις δύο πλευρές.

Η οικονομική λογική είναι απλή: οι καλύτερες συμβουλές έχουν ως αποτέλεσμα τη λήψη καλύτερων αποφάσεων από την πλευρά των πελατών, δημιουργώντας σε βάθος χρόνου περισσότερα έσοδα για αυτούς – περισσότερα δηλαδή έσοδα, τα οποία θα διαχειριστούν οι τράπεζες εκ μέρους των πελατών τους», συμπλήρωσε ο Μακ Ενταϊρ.

Η έκθεση της Accenture, η οποία συγκεντρώνει στοιχεία από 15.000 πελάτες τραπεζών και αναλύει τα έσοδα παραδοσιακών τραπεζών από 12 μεγάλες αγορές της Ευρώπης, της Βορείου και Νοτίου Αμερικής και της περιοχής Ασίας – Ειρηνικού, συνιστά τη χρήση των νέων τεχνολογιών για την αναβάθμιση των τραπεζών. Αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη ή άλλες τεχνολογίες, προκειμένου να χτίσουν προσωπικές σχέσεις με τους πελάτες τους, οι μεγάλες τράπεζες θα μπορούσαν να αυξήσουν σταδιακά τα έσοδά τους κατά 9% κατά μέσον όρο, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Accenture. Για παράδειγμα, οι τράπεζες θα μπορούσαν να παρέχουν συμβουλές και καθοδήγηση σε πελάτη που θέλει να προχωρήσει σε μια μεγάλη επένδυση. Μάλιστα, το 55% των ερωτηθέντων απάντησε ότι είναι διατεθειμένο να πληρώσει μεγαλύτερη προμήθεια προκειμένου να λάβει καλύτερη και πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση από την τράπεζα.

«Οι τράπεζες σε αγορές που σημειώνουν μεγάλες απώλειες εσόδων, όπως για παράδειγμα στη Βρετανία και στο Χονγκ Κονγκ, έχουν την ευκαιρία να εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι βρίσκονταν εκεί πρώτες και να δημιουργήσουν περισσότερα έσοδα, χτίζοντας γέφυρες εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους μέσω καθημερινών συμβουλών και διαφάνειας», σύμφωνα με τον Τζούλιαν Σκαν, υψηλόβαθμο στέλεχος στο τραπεζικό τμήμα της Accenture.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή