ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώθηκαν τον Μάρτιο οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε Γαλλία και Ισπανία

02sel28auto

Βαθαίνουν οι πληγές που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός στον ευρωπαϊκό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στη Γαλλία και στην Ισπανία μειώθηκαν κατακόρυφα και προβλέπεται πως θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα και μέσα στον Απρίλιο. Επιπλέον, οι μεγάλες βιομηχανίες εξαρτημάτων αυτοκινήτων ανακάλεσαν τις προβλέψεις τους για το 2020, υποστηρίζοντας ότι το οικονομικό περιβάλλον είναι εξαιρετικά ασταθές και συνεπώς είναι αδύνατο να προβούν σε ασφαλείς προβλέψεις.

Σύμφωνα με στοιχεία της ένωσης Γάλλων βιομηχάνων CCFA, οι νέες αιτήσεις για άδεια κυκλοφορίας μειώθηκαν κατά 72% τον Μάρτιο σε σχέση με το 2019. Αντίστοιχα στην Ισπανία μειώθηκαν κατά 69%, αγγίζοντας έτσι επίπεδο χαμηλότερο από την περίοδο της χρηματοπιστωτικής κρίσης, σύμφωνα με την ένωση της βιομηχανίας αυτοκινήτων και φορτηγών. «Είναι πολύ πιθανό ότι οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών θα δεχθούν το μεγαλύτερο πλήγμα από το 1945», σχολίασε στο Bloomberg ο Χούργκεν Πίπερ, αναλυτής στην Bankhaus Metzler.

Στη Σουηδία, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 8,6% τον Μάρτιο, σύμφωνα με την ένωση βιομηχάνων της χώρας, ωστόσο, η πτώση δεν οφείλεται εξ ολοκλήρου στην πανδημία, καθώς οι παραγγελίες ενός μεγάλου όγκου οχημάτων είχαν ολοκληρωθεί πριν από αρκετούς μήνες. «Τους επόμενους μήνες» πρόκειται να φανεί ο αντίκτυπος της πανδημίας στον σουηδικό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε στο Bloomberg ο Ματίας Μπέργκμαν, επικεφαλής της ένωσης. Πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, μεταξύ αυτών η Volkswagen, η Renault, η Fiat Chrysler και ο γαλλικός όμιλος PSA,  που περιλαμβάνει τις μάρκες Peugeot, Citroen, και Opel, έχουν αναστείλει τη λειτουργία των εργοστασίων τους, καθώς και των καταστημάτων πώλησης. Ωστόσο, ούτως ή άλλως τα εθνικά μέτρα καραντίνας που έχουν επιβληθεί σε πολλές χώρες Ευρώπης αποτρέπουν τους ενδιαφερόμενους από νέες αγορές.

«Ο Απρίλιος θα είναι πολύ δύσκολος μήνας, διότι οι κάτοικοι πολλών χωρών θα παραμείνουν έγκλειστοι στα σπίτια τους», δήλωσε στον γαλλικό ραδιοφωνικό σταθμό BFM ο Ζακ Ασενμπροϊχ, επικεφαλής της Valeo, βιομηχανίας εξαρτημάτων για αυτοκίνητα. Η εταιρεία μείωσε τις επενδύσεις και τις δαπάνες της, ενώ καθόρισε ένα καινούργιο εργασιακό καθεστώς για ορισμένους υπαλλήλους της. «Οι περισσότεροι πελάτες μας αναστέλλουν την ανάπτυξη νέων οχημάτων και μαζί οι ομάδες μας. Η βιομηχανία ίσως ανακάμψει αυτό τον μήνα, αλλά δεν ξέρουμε», συμπλήρωσε ο Ασεμπροϊχ.

Η γερμανική Continental, η οποία επίσης κατασκευάζει εξαρτήματα αυτοκινήτων, ανακοίνωσε ότι περισσότερο από το 40% των εργοστασίων της έχει σταματήσει να λειτουργεί και αναίρεσε τις οικονομικές προβλέψεις της για το τρέχον έτος.