ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η πανδημία κόστισε 30 δισ. δολ. στον Μπ. Αρνό

gkat_28_0805_page_1_image_0002

Ο Μπερνάρ Αρνό είναι ο πλουσιότερος άνδρας στην Ευρώπη και ο ιδρυτής του διάσημου ομίλου ειδών πολυτελείας και υψηλής ραπτικής Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH). Επίσης, είναι ο επιχειρηματίας που έχασε τα περισσότερα από κάθε άλλον στον κόσμο εξαιτίας της πανδημίας, σύμφωνα με τη λίστα δισεκατομμυριούχων του Bloomberg. Η περιουσία του μειώθηκε κατά 30 δισ. δολάρια, διότι η τιμή της μετοχής του LVMH υποχώρησε 19%.

Ο 71χρονος Γάλλος δισεκατομμυριούχος έχει ζήσει κάμποσες κρίσεις, αλλά καμία δεν έμοιαζε με την τωρινή, και ο «στόλος» του με τα 70 και πλέον εμπορικά σήματα δέχθηκε πανταχόθεν χτυπήματα. Αλλά, δεν πτοείται και βρίσκεται συνεχώς σε τηλεδιασκέψεις για να προχωρήσει σχέδια εξαγορών και επενδύσεων σε ακίνητα, ενώ προετοιμάζεται και για το άνοιγμα εργοστασίων και καταστημάτων. «Θέλει να βρίσκεται στη σωστή θέση για να αποκτήσει μερίδιο στην αγορά που τον ενδιαφέρει, αφ’ ης στιγμής αυτή ανακάμψει», παρατηρεί ο Μάριο Ορτέλι, συνεταίρος της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων ειδών πολυτελείας Οrtelli στο Λονδίνο. Το εμβληματικό του εμπορικό σήμα, Louis Vuitton, εκτιμάται πως έχει περιθώρια κέρδους έως και 45%, κατά τους αναλυτές, ενώ «χρυσοτόκους όρνιθες» μπορεί κανείς να θεωρήσει τα κονιάκ Hennessy και τις σαμπάνιες Dom Perignon.

Ολα αυτά ουσιαστικά διεύρυναν τη σφαίρα επιρροής του Αρνό, ώστε να δηλώνει «παρών» στα περισσότερα πράγματα που προτιμούν οι ζάπλουτοι, είτε πρόκειται για μια τσάντα Fendi, ένα ρολόι Bulgari ή μια διανυκτέρευση στο βενετσιάνικο ξενοδοχείο Cipriani.

Ωστόσο, η κρίση της πανδημίας αφαίρεσε κάτι από τη λάμψη αυτή και πολλές μπουτίκ του ομίλου παραμένουν κλειστές για ένα μήνα και πλέον, τα πάρτι και τα κοντσέρτα ακυρώθηκαν, οπότε ο κόσμος δεν πίνει σαμπάνιες, και η έμφαση δίνεται στις μάσκες και όχι τόσο σε ένα άρωμα. Παρά ταύτα, ο Αρνό θα ολοκληρώσει χωρίς ενδοιασμούς την εξαγορά του οίκου Tiffany με αντίτιμο 16 δισ. δολάρια. Οι επενδυτές βλέπουν πως η μετοχή του LVMH, όσο κι αν εξασθένησε, έχει πάει πολύ καλύτερα από του ανταγωνιστικού Kering και της ωρολογοποιίας Richemont, με πτώση 25% και 30% αντίστοιχα.

Τα εμπορικά σήματα του LVMH έχουν υψηλά περιθώρια κέρδους, ενώ η ρευστότητά του των σχεδόν 9 δισ. ευρώ τού δίνει τη δυνατότητα όχι μόνον να ξεπεράσει την κρίση αλλά και να επεκταθεί. Και όπως παρατηρεί η πρώην πρόεδρος του LVMH ΗΠΑ, Πολίν Μπράουν, «οι δισεκατομμυριούχοι του κόσμου διακρίνονται στους επιτυχημένους διαχειριστές κινδύνου και σε όσους επιτυχώς αναλαμβάνουν ρίσκα – ο Αρνό ανήκει στους δεύτερους».

Αλλωστε, ο Μπερνάρ Αρνό έκανε καριέρα επενδύοντας σε δύσκολες περιόδους, όταν οι ανταγωνιστές του είτε έδειχναν ατολμία είτε είχαν αποδυναμωθεί. Στην ύφεση στις αρχές της δεκαετίας του 2000, έθεσε εκτός Fendi, που είχε μόλις αποκτήσει, την Prada, η οποία διατηρούσε εκεί μετοχές. Την ίδια περίοδο εγκαινίασε τον πρώτο ιστότοπο πολυτελών αγορών και έχτισε στο Τόκιο το μεγαλύτερο με τα τότε δεδομένα κατάστημα Louis Vuitton. Σήμερα, ανεξαρτήτως πανδημίας και πλήγματος στον τουρισμό, προετοιμάζει τα εγκαίνια στο ανακαινισμένο πολυκατάστημα Σαμαριτέν, στο οποίο θα στεγαστεί και ξενοδοχείο, ενώ σχεδιάζει την ανέγερση πολυτελούς καταλύματος στο Λος Αντζελες.