ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στήριξη ζητούν οι συγκοινωνίες του Λονδίνου

stirixi-zitoyn-oi-sygkoinonies-toy-londinoy-2377812

Την αρωγή της βρετανικής κυβέρνησης αναγκάζεται να ζητήσει ο οργανισμός αστικών συγκοινωνιών του Λονδίνου, Transport for London (TfL), προκειμένου να μην καταρρεύσει εξαιτίας της πανδημίας. Εχοντας δεχθεί καίριο πλήγμα, όπως και όλος ο τομέας των μεταφορών, λόγω αναστολής της οικονομικής δραστηριότητας, ο TfL ζητεί από την κυβέρνηση Τζόνσον ενίσχυση ύψους 2 δισ. στερλινών, ποσό αντίστοιχο των 2,27 δισ. ευρώ.

Η κίνηση στους σιδηροδρόμους και στα λεωφορεία της πόλης ελαχιστοποιήθηκε από τη στιγμή που η κυβέρνηση Τζόνσον κάλεσε τους κατοίκους της Βρετανίας να μείνουν στα σπίτια τους για να ανακόψουν τη μετάδοση της πανδημίας. Το αποτέλεσμα ήταν μια κατακόρυφη πτώση των εσόδων του οργανισμού που, σύμφωνα με σχετικό ρεπορτάζ των Sunday Times, έχει μείνει με μόλις ένα δισ. στερλίνες στον τραπεζικό του λογαριασμό. Πρόκειται για ποσό αντίστοιχο του 1,14 δισ. ευρώ, που δεν αρκεί για να τον κρατήσει στη ζωή για περισσότερο από δύο μήνες. Ο λόγος είναι ότι για τη λειτουργία του ο TfL δαπανά ημερησίως περίπου 21 εκατ. στερλίνες. Και, βέβαια, η δεινή θέση στην οποία έχει περιέλθει ο οργανισμός συνεπάγεται επ’ αόριστον αναβολή των προγραμματισμένων έργων επέκτασης και αναβάθμισης μέρους του δικτύου του.

Βρετανικά ΜΜΕ αναφέρουν πως η ηγεσία του οργανισμού, συμπεριλαμβανομένου του δημάρχου του Λονδίνου Σαντίκ Χαν, συνομιλεί με εκπροσώπους της κυβέρνησης σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει χρηματοδότηση εκτάκτου ανάγκης. Μιλώντας σε δημοσιογράφους, εκπρόσωπος της εταιρείας τόνισε πως «είναι επιτακτική ανάγκη να έχουν επιτυχή έκβαση οι συνομιλίες για τη στήριξη που μπορεί να διατεθεί».

Η πανδημία βρήκε τον TfL οικονομικά αποδυναμωμένο, με χρέος ύψους 11 δισ. στερλινών (12,53 δισ. ευρώ), ενώ για διετία 2019-2020 εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει συνολικά έλλειμμα ύψους 220 εκατ. στερλινών, ποσό αντίστοιχο των 250,53 εκατ. ευρώ. Ανάμεσα στους παράγοντες που οδήγησαν σε μείωση των εσόδων του προ της πανδημίας ήταν η απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει την ετήσια συνεισφορά της στον οργανισμό κατά 700 εκατ. στερλίνες. Συνηγόρησαν, όμως, και παράγοντες όπως οι υπερβολικές δαπάνες που χρειάστηκαν για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, της γνωστής ως Crossrail, που διασχίζει τη βρετανική πρωτεύουσα από τη δυτική προς την ανατολική πλευρά της. Τέλος, ο TfL δέχθηκε πλήγμα το 2016, όταν ο δήμαρχος του Λονδίνου επέβαλε «πάγωμα» στον ναύλο για μονές διαδρομές. Την προηγούμενη εβδομάδα ο κ. Χαν, με άρθρο του στη δωρεάν εφημερίδα του Λονδίνου City A.M., τόνισε πως «δεν πρόκειται να υπάρξει σύντομα επιστροφή σε αυτό που ήταν ο TfL πριν από την κρίση». Οπως διευκρίνισε, «είναι μια αναπόδραστη πραγματικότητα ότι δεν μπορεί να λειτουργήσει στο πλήρες δυναμικό του κανένα μέσο μαζικής μεταφοράς, εφόσον θα πρέπει να κρατούνται οι αποστάσεις ασφαλείας». Προέβλεψε, μάλιστα, ότι για να κρατηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας θα πρέπει η πληρότητα των σιδηροδρόμων στο μετρό του Λονδίνου να περιοριστεί σε ποσοστά από 13% έως 20% των προ κρίσης επιπέδων, ακόμη κι αν λειτουργεί το 100% των συρμών. Σημειωτέον ότι τον Μάρτιο το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε ουσιαστικά να κρατικοποιήσει τους βρετανικούς σιδηροδρόμους προκειμένου να μην καταρρεύσουν εξαιτίας της αναστολής της οικονομικής δραστηριότητας. Παράλληλα χορήγησε στις εταιρείες λεωφορείων της χώρας κρατική ενίσχυση ύψους 167 εκατ. στερλινών, ποσό αντίστοιχο των 190 εκατ. ευρώ. Δεν συμπεριέλαβε, όμως, τον TfL σε κανένα από αυτά τα προγράμματα.