ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μουδιασμένη επανεκκίνηση για τους οίκους μόδας

Μουδιασμένη επανεκκίνηση για τους οίκους μόδας

Ηλθε η ώρα στην πρωτεύουσα της υψηλής ραπτικής και των ειδών πολυτελείας να ξεκινήσει και πάλι η ζωή, αφού αίρονται σταδιακά οι περιορισμοί. Στο Παρίσι, λοιπόν, ανέβασαν ρολά τα εμπορικά καταστήματα στους πανάκριβους δρόμους και οι υπάλληλοί τους προσαρμόζονται στη νέα καθημερινότητα των αντισηπτικών τζελ, των μασκών και των γαντιών, όπως αναφέρει σε σχετικό του δημοσίευμα το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Κι ενώ σταδιακά η Γαλλία, όπως και η Ελλάδα, αλλά και η Ιταλία και η Αυστρία και η Γερμανία αίρουν τα περιοριστικά μέτρα και επιστρέφουν σε μια νέα κανονικότητα, πολλά από τα καταστήματα με τα ομώνυμα εμπορικά τους σήματα ανοίγουν ακολουθώντας πρωτόκολλα υγιεινής και δοκιμάζοντας τη διάθεση των ανθρώπων για έξοδα μετά την πρωτόγνωρη εμπειρία της καραντίνας.

Στο κατάστημα Louis Vuitton, στην πλατεία Βαντόμ, όπου το σέικερ για κοκτέιλ πωλείται 645 ευρώ και τα κοσμήματα εκατοντάδες χιλιάδες, βρίσκονται λίγοι Παριζιάνοι. Κάποιοι αγοράζουν δώρο για γενέθλια φίλης που έχουν να δουν δύο μήνες. Τα ρούχα που δοκιμάζονται στο εν λόγω κατάστημα, αμέσως μετά, περνούν από στεγνό καθάρισμα, ενώ οι τσάντες μπαίνουν σε 48ωρη καραντίνα. Η κίνηση στις αρχές της εβδομάδας δεν θύμιζε τις «παλαιές δόξες» της φίρμας Louis Vuitton, ενώ τα δοκιμαστήριά της κάθε τρεις και λίγο απολυμαίνονται. Τα πρωτόκολλα για τη δημόσια υγεία διαφέρουν αναλόγως προϊόντος και υλικού, αλλά και του πόσο κοντά έρχονται με το πρόσωπο του εκάστοτε ανθρώπου. Στον οίκο Dior, ακόμα ένα από τα εμπορικά σήματα που διαθέτει ο όμιλος Louis Vuitton Moet Hennessy, πλέον έχει τοποθετηθεί πλεξιγκλάς στα ταμεία. Στο κατάστημα της Chanel τα πράγματα ήταν πιο ήσυχα από ό,τι προ κορωνοϊού, όπως είπε το προσωπικό.

Στο κατάστημα Hermes, στη Ρι ντι Φομπούρζ Σεντ-Ονορέ του Παρισιού, κάτι θύμιζε την παλιά ατμόσφαιρα, αλλά υπήρχαν και νέα στοιχεία. Οι εργαζόμενοι φορούσαν μάσκα και όποιον εισερχόταν τον ρωτούσαν εάν θέλει να του δροσίσουν τα χέρια με τζελ. Μια υπάλληλος διακριτικά υπολόγιζε πόσοι άνθρωποι ανά ώρα έμπαιναν στο κατάστημα των δύο ορόφων – ο αριθμός τους δεν ξεπερνούσες τους πενήντα. Και μια κυρία που ενδιαφερόταν για μια ακριβή τσάντα Kelly έπρεπε να κλείσει ραντεβού για τη συναλλαγή, όπως την ενημέρωσαν. Για την Μπλέσινγκ Ουίλιαμς, μοντέλο από τη Νιγηρία που ζει στο Παρίσι, δεν έχει να κάνει με την πανδημία, αλλά με τη γενικότερη φιλοσοφία. «Πάντα στην Ηermes κάνουν τα πράγματα δύσκολα», λέει. Βέβαια, οι περιορισμοί στις διεθνείς μετακινήσεις θα ανακόψουν τη ροή επισκεπτών στο Παρίσι και στη Γαλλία εν γένει, αλλά και σε άλλες πόλεις, που ταυτίζονται με τη μόδα. Στο Μιλάνο, λόγου χάριν, τα καταστήματα των οίκων μόδας θα ανοίξουν ξανά την προσεχή Δευτέρα, ενώ, σύμφωνα με τον Φλάβιο Tσερέντα, αναλυτή του κλάδου στην επενδυτική τράπεζα Jefferies, αναλόγως της φίρμας, σε ποσοστό 35%-55% τα έσοδα των εταιρειών ειδών πολυτελείας τα καλύπτουν τουρίστες.

Στην Γερμανία, τώρα, όπου έχουν ανοίξει εδώ και τρεις εβδομάδες τα μικρά καταστήματα, όσοι έχουν τα χρήματα και ενδιαφέρονται για είδη πολυτελείας είναι πολύ λίγοι, όπως ανέφερε η εταιρεία ανδρικής ένδυσης Hugo Boss.