ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κρατική βοήθεια 5 δισ. στη Renault και 15.000 απολύσεις

kratiki-voitheia-5-dis-sti-renault-kai-15-000-apolyseis-2380799

Η προβληματική γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, η οποία ετοιμάζεται να λάβει και κρατική βοήθεια 5 δισ. ευρώ για να σταθεί στα πόδια της, ανακοίνωσε χθες μεγάλο πρόγραμμα δραστικών περικοπών. Ακολουθώντας ένα συντονισμένο σχέδιο με τον εταίρο της, την ιαπωνική Nissan, περιορίζει τις φιλοδοξίες της για μερίδιο στην παγκόσμια αγορά και μειώνει τόσο το προσωπικό όσο και την παραγωγή της, επιδιώκοντας να εξοικονομήσει περί τα 2 δισ. ευρώ την προσεχή τριετία.

Αυτό σημαίνει αναδιοργάνωση των εργοστασίων της στο γαλλικό έδαφος και ενδεχόμενο κλείσιμο ορισμένων εξ αυτών, προκαλώντας έντονη δυσαρέσκεια σε συνδικαλιστές και εργαζομένους, με τους οποίους βρίσκεται σε συζητήσεις. O Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν ζητεί από τη Renault εγγυήσεις για το μέλλον των εργαζομένων της. Χθες, αναγνωρίζοντας ότι το μεγαλόπνοο σχέδιο «κατάκτησης της διεθνούς αγοράς», το οποίο είχε επινοήσει ο πρώην ισχυρός επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας Κάρλος Γκοσν, δεν εναρμονίζεται με τις δυνατότητές της, ανακοίνωσε περικοπές σχεδόν 15.000 θέσεων εργασίας επί συνόλου 180.000. Αλλωστε, η Renault θέλει άπαξ διά παντός να κλείσει το κεφάλαιο Γκοσν, ο οποίος θεωρείται φυγόδικος στην Ιαπωνία.

«Είχαμε υπερβολικούς στόχους για τις πωλήσεις μας και τώρα επιστρέφουμε στα βασικά μας ζητούμενα», δηλώνει η προσωρινή επικεφαλής της εταιρείας Κλοτίλντ Ντελμπό. «Δεν στοχεύουμε στην κορυφή του κόσμου, αλλά σε βιώσιμη ανάπτυξη και κερδοφορία». Οι πιέσεις για εξυγίανση προϋπήρχαν της πανδημίας, εφόσον η Renault πέρυσι είχε παρουσιάσει, πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία, ζημίες από τις δραστηριότητές της. Αναφορικά με την παραγωγική ικανότητά της, αποσκοπεί να την ελαττώσει από τα 4 εκατομμύρια οχήματα σήμερα στα 3,3 εκατ. οχήματα έως το 2024. Υπό το πρίσμα αυτό, θα επικεντρωθεί στα πιο κερδοφόρα μοντέλα της και στην ηλεκτροκίνηση. Τέλος, αποσύρεται από την αγορά της Κίνας, δίνοντας προβάδισμα στη Nissan. Βάσει των συμπεφωνημένων, εκείνη θα προηγείται στην αγορά της Ασίας, της M. Ανατολής και της Β. Αμερικής και η Renault στην Ευρώπη και στη Ν. Αμερική.