Μετά το lockdown, o όμιλος Inditex περνά στην αντεπίθεση

Μετά το lockdown, o όμιλος Inditex περνά στην αντεπίθεση

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για πρώτη φορά από τη στιγμή που εισήχθη στο χρηματιστήριο προ εικοσαετίας, ο μεγαλύτερος όμιλος μόδας παγκοσμίως κατέγραψε απώλειες ύψους 409 εκατ. ευρώ την περίοδο Φεβρουαρίου – Απριλίου. Ο ισπανικός όμιλος Inditex που περιλαμβάνει στο χαρτοφυλάκιό του μεταξύ άλλων τα εμπορικά σήματα Zara, Bershka, Massimo Dutti, Oysho, Pull and Bear και Stradivarius, υποχρεώθηκε να κλείσει περισσότερο από το 90% των καταστημάτων του στη συγκεκριμένη περίοδο εξαιτίας του κορωνοϊού. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις μειώθηκαν δραματικά, ενώ η αύξηση των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου δεν κατάφερε να αντισταθμίσει τις απώλειες.

Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου υποχώρησαν κατά 3,3 δισ. ευρώ, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ο ισπανικός όμιλος είχε καταγράψει πωλήσεις ύψους 6 δισ. ευρώ. Η πτώση σημειώθηκε παρά την τεράστια αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, που ενισχύθηκαν κατά 50% την περίοδο Ιανουαρίου – Μαρτίου και κατά 95% τον Απρίλιο σε ετήσια βάση. Ο όμιλος ανέφερε χθες πως οι πωλήσεις ενισχύθηκαν ακόμη περισσότερο τον Μάιο, ωστόσο «δεν έχουν επανέλθει ακόμα στα φυσιολογικά επίπεδα».

Η Inditex αναμένει πως οι διαδικτυακές πωλήσεις θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα και συγκεκριμένα προβλέπει πως μέχρι το 2022 θα αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο των συνολικών της πωλήσεων. Αντιθέτως, μέχρι το τέλος του 2019, οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιστοιχούσαν με το 14% των συνολικών της πωλήσεων.

Συνεπώς, μολονότι το λιανεμπόριο έχει δεχθεί ισχυρά πλήγματα από τον κορωνοϊό, η Inditex επέλεξε να ενισχύσει τις επενδύσεις της στις ηλεκτρονικές πωλήσεις εν μέσω της πανδημίας. Προκειμένου να προσπεράσει τις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις και να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς μετά την πανδημία, η Inditex θα διοχετεύσει 1 δισ. ευρώ για τη βελτίωση των διαδικτυακών της υπηρεσιών και 1,7 δισ. ευρώ για την επέκταση των φυσικών καταστημάτων της σε βάθος τριών ετών. Ο ισπανικός όμιλος ανακοίνωσε πως θα ανοίγει 150 νέα καταστήματα κάθε έτος. Επίσης, πρόκειται να επεκτείνει τα φυσικά καταστήματα με τις καλύτερες αποδόσεις, απορροφώντας έως και 1.200 καταστήματα μέχρι το τέλος του 2021. Πρόκειται για μία συνήθη στρατηγική της Inditex: τα καταστήματά της στήνονται σε διπλανά κτίρια και όταν κάποιο από αυτά έχει χαμηλές πωλήσεις απορροφάται από τα γειτονικά. «Εχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στο επιχειρηματικό μας μοντέλο και στις μακροπρόθεσμες προοπτικές μας», δήλωσε χθες ο πρόεδρος του ομίλου, Πάμπλο Ισλα.

Πολλές χώρες ανά τον κόσμο προχώρησαν σε χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων μέσα στον Μάιο. Ωστόσο, τα μέτρα αποστασιοποίησης παραμένουν εν ισχύι με αποτέλεσμα να περιορίζουν τις συγκεντρώσεις πελατών στα μεγάλα καταστήματα. Ο Ισλα σημείωσε χθες πως τα καταστήματα στις μεγάλες αγορές της Inditex, όπως για παράδειγμα στην Ιταλία και στην Ισπανία, θα έχουν αρχίσει να λειτουργούν φυσιολογικά μέχρι το τέλος του μήνα. Ηδη αυτή την εβδομάδα άνοιξαν τα καταστήματά της στην Ισπανία. Οσον αφορά τα καταστήματα στην Κίνα, την Ιαπωνία και τη Νότιο Κορέα, τα έσοδά τους τις τελευταίες δέκα ημέρες έχουν επιστρέψει στα φυσιολογικά επίπεδα του 2019.

Η εταιρεία σημείωσε επίσης χθες πως θα καταβάλει τα μερίσματα του 2019, ενώ τα υπολειπόμενα μερίσματα του 2020 και του 2021 θα καταβληθούν το 2021 και το 2022, αντιστοίχως.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή