Περικόπτει 15.000 θέσεις εργασίας η Airbus

Περικόπτει 15.000 θέσεις εργασίας η Airbus

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε δραστική αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της και περικοπές χιλιάδων θέσεων εργασίας –τις περισσότερες από ποτέ–  προβαίνει η Airbus, η οποία εξακολουθεί να εφαρμόζει στρατηγική προσαρμογής στην κακή κατάσταση που δημιούργησε η πανδημία. Χθες η διοίκηση της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής εταιρείας, η οποία πλήττεται δραστικά από την ελάττωση της ζήτησης, τη μείωση των μετακινήσεων λόγω ιού και τα περιοριστικά μέτρα στα διεθνή αεροδρόμια, ανακοίνωσε ότι είναι αναγκαίο να μειώσει κατά σχεδόν 15.000 άτομα το προσωπικό της σε διεθνή κλίμακα. Από το σύνολο αυτό σχεδόν οι 5.000 θέσεις αφορούν τις δραστηριότητές της στη Γαλλία, οι 5.100 στη Γερμανία, οι 1.700 στη Βρετανία, οι 900 στην Ισπανία και οι 1.300 στις λοιπές τοποθεσίες της στον κόσμο.

Οπως διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Γκιγιόμ Φορί, «η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με τη δεινότερη κρίση που έπληξε ποτέ τον κλάδο της αεροναυπηγικής». Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο ότι η πρόβλεψη θέλει την αεροπορική κίνηση να μην επανέρχεται στα προ της πανδημίας επίπεδα παρά μόνον το 2023 και στη χειρότερη περίπτωση το 2025. Η εταιρεία επιδιώκει να διατηρήσει όσο το δυνατόν σε χαμηλά επίπεδα τις μειώσεις προσωπικού, ειδικά στη Γαλλία και τη Γερμανία, των οποίων οι κυβερνήσεις τη στηρίζουν με γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις και είναι οι κύριες ιδιοκτήτριές της. Ο όμιλος απασχολεί σε παγκόσμια κλίμακα σχεδόν 135.000 εργαζομένους, εκ των οποίων οι περισσότεροι, περίπου 81.000, εργάζονται στην κατασκευή αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας, δηλαδή στον βραχίονα που δέχθηκε το βαρύτερο πλήγμα. Επιπλέον, οι περικοπές θέσεων εργασίας, που ανακοίνωσε ο κ. Φορί, αφορούν και τις δραστηριότητες κατασκευής ελικοπτέρων και μαχητικών αεροσκαφών.

Η δραστηριότητα στην κατασκευή αεροσκαφών πολιτικής αεροπορίας έχει μειωθεί τους τελευταίους μήνες σε ποσοστό 40% εξαιτίας της πανδημίας και της κατακρήμνισης της ζήτησης, οπότε η ελάττωση του προσωπικού ήταν αναπόδραστη. Η εκ βάθρων προσαρμογή της Airbus στα νέα δεδομένα, όπως επισημαίνει σχετικά το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg, ξεκίνησε εδώ και καιρό, όταν τον Απρίλιο περιέκοψε κατά ένα τρίτο την παραγωγή της. Η απόφαση ήταν ζωτικής σημασίας, επειδή η ασθένεια καθήλωσε τα αεροπλάνα των αερομεταφορέων και ελαχιστοποίησε τα διεθνή ταξίδια. Πάντως, πριν από την ανακοίνωση των περικοπών, έγκυρες πηγές ανέφεραν πως προτεραιότητα του Γκιγιόμ Φορί είναι τα σχήματα εθελουσίας εξόδου, τα προγράμματα πρόωρης συνταξιοδότησης και τα μακράς διαρκείας προγράμματα μερικής απασχόλησης.

Ωστόσο, στις επικείμενες διαβουλεύσεις με τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους, ώστε να επιτευχθεί συμφωνία στις περικοπές, οι τελευταίοι θα ζητήσουν να μην υπάρξει υποχρεωτική απομάκρυνση εργαζομένων – ο κ. Φορί δεν το απέκλεισε πάντως, ενώ στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών της Γαλλίας εξέφρασε την ελπίδα ότι η Airbus θα χρησιμοποιήσει εργαλεία που είναι διαθέσιμα για να περιορίσει τις περικοπές. 

«Η Αirbus είχε όσο χρόνο χρειαζόταν να ζυγίσει τις μακροπρόθεσμες έναντι των βραχυπρόθεσμων συνεπειών των αποφάσεών της, αλλά η ουσία έγκειται στο ότι δεν μπορεί να αλλάξει την πραγματικότητα και στο ότι οι πωλήσεις της θα είναι κατά ένα τρίτο λιγότερες από τις αντίστοιχες του 2019 για αρκετά χρόνια ακόμα», υπογραμμίζει o Σάντι Μόρις, αναλυτής του κλάδου των αερομεταφορών στην Jefferies.

Επιπλέον, η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική «δεν θέλει να υπονομεύσει τις δυνατότητες που έχει στην έρευνα και την ανάπτυξη προϊόντων, διατηρώντας παράλληλα και την πελατειακή της βάση», προσθέτει ο κ. Μόρις. Τέλος, για να δοθεί και η μεγαλύτερη εικόνα του κλάδου, ο ισχυρότερος ανταγωνιστής της Airbus, η αμερικανική Boeing, σχεδιάζει μείωση κατά 10% του προσωπικού της, σχεδόν 16.000 θέσεις εργασίας, ώστε να περιορίσει την παραγωγή και να αμβλύνει τις συνέπειες του ιού.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή