ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H British Airways αποσύρει όλα τα Boeing 747

h-british-airways-aposyrei-ola-ta-boeing-747-2388755

Την απόσυρση του συνόλου του στόλου της σε Βoeing 747 ανακοίνωσε χθες ο βρετανικός αερομεταφορέας British Airways, διότι η πανδημία έχει πλήξει δραστικά τον κλάδο, υποχρεώνοντάς τη σε ριζικές στρατηγικές περικοπών. Το διάσημο αεροσκάφος, το οποίο τα τελευταία 50 και πλέον χρόνια ήταν το πιο αναγνωρίσιμο επιβατικό στους αιθέρες, με το χαρακτηριστικό κύτος του και τους τέσσερις κινητήρες του, θα κλείσει τον κύκλο του. Η απόσυρση ξεκινά φέτος και, όπως ανέφεραν εκπρόσωποι της εταιρείας, θα ολοκληρωθεί το 2024. «Με απέραντη θλίψη επιβεβαιώνουμε το γεγονός ότι αποσύρουμε το σύνολο του στόλου μας των 747 με άμεση ισχύ», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. «Δεν είναι πιθανό η υπέροχη “βασίλισσα των ουρανών” μας να χρησιμοποιηθεί και πάλι από την British Airways, δεδομένης της μείωσης των μετακινήσεων που έχει προκαλέσει η πανδημία της COVID-19», πρόσθεσε.

Το τζάμπο τζετ παρουσιάστηκε το 1970 από την αμερικανική αεροναυπηγική εταιρεία Boeing, φέρνοντας τότε επανάσταση στο πεδίο των διεθνών ταξιδιών και αερομεταφορών. Εκτοτε, απέκτησε τον δικό του μύθο ως το αεροσκάφος, που μπορούσε να μεταφέρει 400 επιβάτες. Ωστόσο, η πανδημία του κορωνοϊού ανέτρεψε άρδην τα δεδομένα των ταξιδιών και η ζήτηση γι’ αυτά μειώθηκε παρά πολύ. Η British Airways διατηρεί, όπως είπε, 32 τζάμπο τζετ στο δυναμικό της και είναι εκείνη που έχει τα περισσότερα του είδους τους εν υπηρεσία – τα σχετικά αναφέρει δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων. Πέραν της απόσυρσής τους, έχει ανακοινώσει και την περικοπή 12.000 θέσεων εργασίας, που ισοδυναμούν με το 25% και πλέον του προσωπικού της.

Αναφερόμενος στην απόφαση περί απόσυρσης των 747, ο αναλυτής Μάικλ Χιούσον, της CMC Markets, τονίζει πως, «πρέπει να παραδεχθούμε ότι ορισμένα σκάφη 747 της British Airways είχαν σημάδια κόπωσης και πλέον δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στο ύψος των σύγχρονων προδιαγραφών, όπως λόγου χάριν τα Α380 της Airbus». Και προσέθεσε ο κ. Χιούσον: «Συνεπώς, η απόφαση της British Airways ήταν πιθανόν απαραίτητη, δεδομένων της ηλικίας του στόλου της και των περιβαλλοντικών απαιτήσεων». Εν κατακλείδι, ο εξειδικευμένος στον κλάδο των αερομεταφορών αναλυτής Αλεξ Μαχαίρας παρατηρεί: «Η πανδημία θεωρείται το δραματικότερο συμβάν στην ιστορία της πολιτικής αεροπορίας. Μέσα σε λίγες εβδομάδες από το ξέσπασμά της οι αεροπορικές εταιρείες συμπέραναν πως τα μεγάλα αεροσκάφη θα τους εμπόδιζαν να ξαναγίνουν κερδοφόρες – είχαν υπερβολικά πολλά καθίσματα για να γεμίσουν και οι απαιτήσεις τους σε καύσιμα
ήταν πολύ υψηλές».