Αμφιβολίες για το μέλλον των πτήσεων εξωτερικού της αυστραλιανής
αεροπορικής εταιρείας Qantas που παρουσιάζει ολοένα αυξανόμενο
παθητικό, εκφράζουν οικονομικοί αναλυτές.
Την ίδια στιγμή η ακύρωση της παραγγελίας 35 νέων αεροσκαφών Βoeing
787 για την Qantas, συνολικής αξίας 8,5 δισ. δολαρίων, η αναβολή
της ημερομηνίας παράδοσης για 50 επιπλέον αεροσκάφη δείχνει ότι η
εταιρεία εγκαταλείπει τα σχέδια της για επαναλειτουργία της γραμμής
προς Αθήνα, μέσω της θυγατρικής της Jetstar.
Η απόφαση ήρθε ως επακόλουθο των ζημιών ύψους 256 εκατ. δολαρίων
που κατέγραψαν οι αυστραλιανές αερογραμμές το οικονομικό έτος
2011-2012, που ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο. Η αύξηση του λειτουργικού
κόστους, λόγω της αύξησης της τιμής των καυσίμων, δεν άφησε αλώβητη
την Qantas όπως άλλωστε και τις ανταγωνίστριές της στις
υπερατλαντικές πτήσεις.
Ο ισχυρός ανταγωνισμός, σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, και η τιμή
της κηροζίνης δεν αποτελούν όμως τα μόνα προβλήματα. Η χαμηλή
ζήτηση στην Ευρώπη λόγω της οικονομικής κρίσης έχει κάνει ασύμφορα
πολλά δρομολόγια. H εταιρεία είδε το μερίδιό της στα διεθνή
δρομολόγια να πέφτει από το 30% τον περασμένο Σεπτέμβριο, στο 18%
τον Μάρτιο, λόγω του ανταγωνισμού από τις ταχύτατα αναπτυσσόμενες
αεροπορικές εταιρείες της Κίνας και της Μέσης Ανατολής, με
επικεφαλής την Emirates.
Πηγή: ΑΜΠΕ