ΗΠΑ: οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν το συνδικάτο για περιορισμό του κόστους

ΗΠΑ: οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν το συνδικάτο για περιορισμό του κόστους

1' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε μείωση των αποδοχών και περιορισμό των αυξήσεων στις συντάξεις ενδέχεται να καταλήξουν οι συνομιλίες που άρχισαν χθες ανάμεσα στις τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και το συνδικάτο των εργαζομένων στον κλάδο με αντικείμενο την ανανέωση των συλλογικών συμβάσεων που λήγουν στις 14 Σεπτεμβρίου. Οι εν λόγω βιομηχανίες ασκούν πιέσεις στο συνδικάτο United Auto Workers, καθώς αγωνίζονται να περιορίσουν το κόστος για να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό των Ιαπώνων.

Πρόκειται για τις General Motors Corp., Ford Motor Co. και DaimlerChrysler AG. που βλέπουν τις πωλήσεις τους να μειώνονται προς όφελος των ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες έχουν μικρότερο κόστος εργατικών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις αναλυτών του κλάδου, το UAW ενδέχεται να συνεργασθεί πρόθυμα με τους τρεις εργοδότες, επειδή μειώνονται τα μέλη του και αυξάνονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων που έχουν κατασκευαστεί από εργάτες εκτός σωματείου.

Σύμφωνα με τον Νταν Λούρια, αναλυτή του κλάδου στο MichigaManufacturing Technology Center, το UAW ίσως δεχθεί να αναλάβουν τις μονάδες παραγωγής ανταλλακτικών αυτοκινήτων οι χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι, αλλά η εξοικονόμηση κόστους που θα προκύψει από την αλλαγή αυτή θα αρκεί μόνο για να καλύψει την αύξηση του κόστους της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Από την πλευρά του ο πρόεδρος του UAW, Ρον Γκέτλεφινγκερ, έχει δηλώσει ότι δεν πρόκειται να αποδεχθεί αύξηση των εισφορών των εργαζομένων για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Σύμφωνα με τις προτάσεις των τριών βιομηχανιών, οι νέες τετραετείς συμβάσεις θα προβλέπουν αύξηση των συντάξεων κατά 10% και αντικατάσταση της ετήσιας αύξησης αποδοχών με ειδικά μπόνους. H υφιστάμενη σύμβαση, που υπεγράφη το 1999, προβλέπει αυξήσεις 19% για τις συντάξεις και 21% για τους μισθούς.

Οπως, πάντως, επισημαίνει ο Τζον Φραντσιόζι, αντιπρόεδρος της Chrysler, οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να βρουν λύση στο σοβαρό ανταγωνιστικό μειονέκτημα που αντιμετωπίζουν, καθώς το κόστος της κατασκευής ενός οχήματος στις μονάδες τους ανέρχεται κατά μέσον όρο σε 7.500 δολάρια και το αντίστοιχο των Ιαπώνων ανταγωνιστών τους μόλις σε 7.000.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή