H Yahoo! εξαγόρασε την Overture με στόχο το διαδικτυακό μάρκετινγκ

H Yahoo! εξαγόρασε την Overture με στόχο το διαδικτυακό μάρκετινγκ

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ο,τι πράξαμε, δεν συνέβη για λόγους αμυντικούς αλλά για λόγους τυχοδιωκτικά επιθετικούς», δηλώνει απερίφραστα ο γενικός διευθυντής της Yahoo!, Νταν Ρόζενγκουιγκ, ο οποίος έχει αναλάβει την εποπτεία της εξαγοράς της Overture, μιας διαφημιστικής εταιρείας του Διαδικτύου. Βέβαια η συμφωνία, η οποία ανακοινώθηκε στις 14 Ιουλίου, είναι σίγουρα επιθετική, δεδομένου ότι θέτει εν αμφιβόλω τα προνόμια άλλων διαδικτυακών πυλών, όπως της ΜSτης Microsoft, η οποία δεν τυγχάνει της ίδιας δημοτικότητας και δεν αποκλείεται να βρίσκεται σε δεινότερη κατάσταση από εκείνην της Overture. Ωστόσο, ο βασικός της στόχος παραμένει αμυντικός, ήτοι να ανακόψει την απροσδόκητη και εντυπωσιακή ακμή της Google, αυτής της μηχανής αναζήτησης στο Ιντερνετ, η οποία χωρίς να αποτελεί πύλη, πιθανώς πολύ σύντομα να λειτουργήσει ανταγωνιστικά ως προς τη Υahoo!.

Το πεδίο της μάχης δεν είναι άλλο από τις σελίδες με τα αποτελέσματα αναζήτησης στο Διαδίκτυο. Αυτός ο χώρος, αντίθετα με τις όποιες προσδοκίες κατά τη διάρκεια της ευημερίας της υψηλής τεχνολογίας, σήμερα φαντάζει ως ο πλέον ελκυστικός για τους διαφημιζόμενους στο Ιντερνετ. Παραδείγματος χάριν, μία εταιρεία η οποία πωλεί ψηφιακές φωτογραφικές μηχανικές μπορεί να μην ενδιαφέρεται να χρησιμοποιεί διαφημιστικές ταινίες ή να εμφανίζει σποτάκια στην οθόνη και προτιμά να καταγράφεται ως επιχορηγούμενος σύνδεσμος στις σελίδες με τα αποτελέσματα, τα οποία έχει στην οθόνη του το άτομο, το οποίο ως κλειδιά αναζήτησης τοποθέτησε τις λέξεις «ψηφιακή φωτογραφική μηχανή». Οι διαφημιζόμενοι καταβάλλουν το τίμημα μόνον όταν το εν λόγω άτομο πατήσει «κλικ» πάνω στο σύνδεσμό τους και συγκεκριμένα 37 σεντς το κλικ κατά μέσον όρο.

Η Overture ιδρύθηκε το 1997 υπό την επωνυμία GoTo.com και υπήρξε σκαπανέας του προαναφερθέντος μοντέλου διαφήμισης, το οποίο είναι γνωστό ως «πληρωμή ανά κλικ». H βασική της υπηρεσία αφορά ένα δωμάτιο δημοπρασίας για τους διαφημιστές, των οποίων οι προσφορές καθορίζουν σε πόσο εξέχoυσα θέση θα εμφανιστεί η ένδειξη για το σύνδεσμό τους. Στη συνέχεια η Overture προσφέρει τους συναφείς καταλόγους σε πελάτες τέτοιους όπως η Yahoo! και μοιράζεται μαζί τους τα διαφημιστικά έσοδα, αφ’ ης στιγμής αρχίσει η πληκτρολόγηση. H συνολική αγορά αυτού του είδους αποτιμάται σήμερα σε περίπου 2 δισ. δολάρια ετησίως εν συγκρίσει με τα 8 δισ. δολάρια άλλων περισσότερων συμβατικών μεθόδων ηλεκτρονικής διαφήμισης και, πέραν τούτου, αναπτύσσεται ραγδαία.

Αυτό εξηγεί και την επιτυχία της Overture και της Google, η οποία το παρελθόν έτος εισήγαγε ένα παρόμοιο σύστημα υπηρεσιών (στο δικό της πλαίσιο οι διαφημιστές μετακινούνται στον κατάλογο των επιχορηγούμενων συνδέσμων όχι μόνο αναλόγως του ύψους των προσφορών αλλά και του αριθμού των «κλικ»). H Overture θεωρεί ότι είναι πολύ σχετική με τη δική της μέθοδο, εξ ου και μήνυσε την Google για καταπάτηση πνευματικής ιδιοκτησίας. Πάντως, γενικά οι άλλες πύλες χρησιμοποιούν είτε τη μία είτε την άλλη ως συνεργάτιδες, όπως η MSN, που χρησιμοποιεί την Overture, η AOL την Goggle και ούτω καθεξής.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή