ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το ευρώ έπληξε τα κέρδη της Volkswagen

Φρανκφούρτη. Σημαντική μείωση κερδών άνω του 50% εμφάνισε η Volkswageκατά το δεύτερο τρίμηνο εξαιτίας της ενίσχυσης του ευρώ, των δαπανών για τα νέα προϊόντα και της υποχώρησης της ζήτησης? ωστόσο, η προς τα πάνω αναθεώρηση της αξίας των επενδύσεων σε μετοχές ενδυνάμωσε τα προ φόρων κέρδη. Ειδικότερα, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης είχε λειτουργικά κέρδη 616 εκατομμυρίων ευρώ έναντι 1,4 δισ. ευρώ προ ενός έτους το δεύτερο τρίμηνο, κυρίως εξαιτίας χαμηλότερου όγκου πωλήσων στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και τη Βραζιλία και των συνεπειών από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες. Τα δε προ φόρων κέρδη της περιορίστηκαν κατά 46% στα 679 εκατομμύρια ευρώ, ενώ πολλοί αναλυτές ανέμεναν μικρότερη μείωση? η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στις μεγάλες συμμετοχές της Vοlkswageσε κοινοπραξίες και την προς τα πάνω αναθεώρηση των επενδύσεών της σε μετοχές μετά την ανάκαμψη των χρηματιστηρίων το δεύτερο τρίμηνο.

Οσο για την τιμή της μετοχής της εταιρείας, αυτή ανέκαμψε από το ναδίρ επταετίας, στο οποίο είχε υποχωρήσει τον Μάρτιο, όταν για πρώτη φορά προειδοποίησε η Volkswageότι τα λειτουργικά της κέρδη θα ελαττωθούν το τρέχον έτος. Χθες, η τιμή της μετοχής ανήλθε στις 10.18 ώρα Γκρίνουϊτς κατά 3% στα 37,40 ευρώ, υπερσκελίζοντας τις μετοχές των ανταγωνιστριών της, καθώς λειτούργησαν θετικά οι προσδοκίες της εταιρείας για βελτιωμένα κέρδη το δεύτερο εξάμηνο. «Δεν είναι τόσο άσχημα τα αποτελέσματα όσο περίμεναν πολλοί και τα πραγματικά δεδομένα δεν απέχουν πολύ από τις προβλέψεις? σε ορισμένα σημεία είναι κατά τι καλύτερα», επεσήμανε ο Κρίστιαν Σμιντ, αναλυτής αγορών της Helaba. Κατά μέσο όρο, οι αναλυτές είχαν προβλέψει λειτουργικά κέρδη 730 εκατομμυρίων ευρώ και προ φόρων κέρδη 640 εκατομμυρίων.

Σημειωτέον ότι η Volkswagen, όπως και οι ανταγωνίστριες αυτοκινητοβιομηχανίες, έχει να αντιμετωπίσει την περιστολή των αγορών για τα αυτοκίνητα και τον σκληρότερο ανταγωνισμό τιμών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ενώ, παράλληλα, επωμίστηκε και το κόστος μίας μαζικής αναθεώρησης των προϊόντων της. Ωστόσο, όπως δήλωσε η εταιρεία, όλες αυτές οι δαπάνες θα την αποζημιώσουν και τα κέρδη της θα βελτιωθούν με τη βοήθεια των νέων μοντέλων της Τouraκαι Touareg, καθώς και της επόμενη γενιάς του Golf.