Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν τη Σλοβακία από την Πολωνία για επενδύσεις

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προτιμούν τη Σλοβακία από την Πολωνία για επενδύσεις

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H Σλοβακία ενδεχομένως να παράγει πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από τον πληθυσμό της σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου, χάρις στη νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία της Kia Motors, η οποία αποφάσισε να κατασκευάσει εκεί νέο εργοστάσιο αυτοκινήτων. Εν τω μεταξύ, ήδη η Vοlkswageκατασκευάζει περί τα 300.000 οχήματα ετησίως, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και 80.000 νέα μοντέλα Touareg. H Ρeugeot-Citroeαπό την άλλη κατασκευάζει επί του παρόντος δικό της εργοστάσιο στη Σλοβακία, το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει το 2006 και θα παράγει 300.000 αυτοκίνητα ετησίως. Μετά τις τελευταίες εξελίξεις εμφανίζεται και η Kia, μέλος του ομίλου Hyundai, η οποία μέχρι το 2007 θα προσθέσει στους ανωτέρω αριθμούς 200.000 αυτοκίνητα επιπλέον. Διαιρώντας τον συνολικό αριθμό αυτοκινήτων διά των 5,4 εκατομμυρίων Σλοβάκων, το αποτέλεσμα μας δίνει μια αναλογία περίπου 150 αυτοκινήτων ανά χίλια άτομα, ήτοι το ήμισυ της αναλογίας που ισχύει για το Βέλγιο, τη χώρα με τη μεγαλύτερη παραγωγή αυτοκινήτων.

Οι επενδύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία αποδείχθηκαν ιδιαίτερα επιτυχείς σε πολλές από τις πρώην κομμουνιστικές χώρες της Κεντρικής Ευρώπης. Ως μεγαλύτερη εξαγωγέας από τη Σλοβακία, την Τσεχία και την Ουγγαρία παρουσιάζεται η γερμανική Volkswagen. H Fiat και η Daewoo είναι οι μεγαλύτεροι ξένοι επενδυτές στον μεταποιητικό κλάδο της Πολωνίας. Κύριος πόλος έλξης για το ξένο κεφάλαιο είναι ο συνδυασμός των χαμηλών μισθών και της εγγυημένης πρόσβασης στις αγορές της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οσο για τις ίδιες τις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, αυτές θα εισέλθουν στην E.E. τον Μάιο.

Προϊόντος του χρόνου, η Σλοβακία κατέστη ολοένα και πιο ελκυστική για τους επενδυτές, ειδικά αφ’ ότου ανέλαβε τη διακυβέρνηση ένας μάλλον ευπαθής κεντροδεξιός συνασπισμός το 1998, αλλά επανεξελέγη το 2002. Εκείνη τη χρονιά μείωσε τον φορολογικό συντελεστή επί των εταιρικών κερδών και των ατομικών εισοδημάτων στο 19% από κοινού. H Πολωνία, η σοβαρότερη αντίπαλος της Σλοβακίας για το εργοστάσιο της Kia, τελικώς ηττήθηκε, εξαιτίας της ανεπαρκούς υποδομής της και του περίπλοκου και απρόβλεπτου φορολογικού της συστήματος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το εργοστάσιο της Kia, το οποίο αποτιμάται αρχικώς σε 700 εκατ. ευρώ, πιθανώς να σηματοδοτήσει τη λήξη αυτής της φάσης με τα μεγάλα νέα εργοστάσια αυτοκινήτων στην Κεντρική Ευρώπη (αν και η Honda, της οποίας η απουσία δεν περνάει απαρατήρητη, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να ενσκήψει και εκείνη στην περιοχή). Ωστόσο, τα ήδη κατασκευασθέντα εργοστάσια ή όσα σχεδιάζονται θα πρέπει να διασφαλίσουν σταθερή εισροή επενδύσεων για αρκετά χρόνια. H Kia προσβλέπει σε οικονομική αρωγή επί επταετία ή οκταετία, εάν πρόκειται να την ακολουθήσουν στη Σλοβακία και οι Κορεάτες προμηθευτές της.

Ισως μια μέρα η χώρα να αρχίσει να ανησυχεί για την τόση εξάρτησή της από λίγες μεγάλες εταιρείες και σε ένα και μόνο κλάδο. Προς το παρόν, όμως, προβληματίζεται περισσότερο για τη μείωση της ανεργίας, που έφθανε πέρυσι το 18%. Ολες οι δουλειές είναι ευπρόσδεκτες. Πέραν αυτού οι αυτοκινητοβιομηχανίες βοηθούν και τον εαυτό τους. Βοηθώντας τους Σλοβάκους να αυξήσουν το εισόδημά τους, αυξάνουν τις πιθανότητες να αρχίσουν να αγοράζουν τα προϊόντα τους.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT